Hodnocení a zkušenosti s autem
Zdravím všechny. Je mi 23 let a v autech jsem zažil již mnoho taktéž jsem vystřídal několik vozidel a najezdil s každým minimálně 10-25tis km.
Teď se trochu rozepíšu:
Moje první a další auta byly
Ford Escort 1.6 16V Zetec
další Ford Escort 1.6 16V Zetec model s plastovým sáním (novější)
následně zakoupena Opel Astra Coupe Bertone 1.8 16V Ecotec s tímto vozem jsem byl doposud nejspokojenější ač to není zrovna rodinné auto!
K astře se kterou jsem po úpravách co jsem na ní provedl nechtěl jezdit v zimě jsem zakoupil Mazda 323 GT takové to vajíčko (mimochodem starý 18.letý pelech který byl se svým motorem 1.8 16V 92KW a váhou 930kg absolutní špičkou a nejvíce bezproblémovým a bezúdržbovým vozem, který jsem, vůbec kdy vlastil a stála mě tehdy 5000kč !!!!!!!
Následně jsem se rozhodl pro kombi a moje první volba padla konečně již na TDi (bohužel asi nejhorší kup který jsem kdy provedl vysnil jsem si totiž Audi a bohužel tehdy ještě nevědomky s motorem 2.5TDi V6. Až poté co jsem ji radostně ukázal doma jsem se začal dozvídat všechny problémy vady a vyložené průsery, které se točí kolem této motorizace. Stěstí bylo jen v tom, že bůh asi při mě stál a já jako zázrakem vybral motor typu BAU kde se ty věčně opěvované vačky naštěstí nevydírají, avšak hned po cestě domů se mi o díru (všechna čest českým silničářům, které bych tímto chtěl všechny nakopat víte kam) podařilo prorazit vanu a tím začal můj život v garáži! Celkové náklady spojené s rekonsturkcí a totálním servisem mého nového miláčka jménem AUDI se ze základní kupní ceny 160Tis Kč vyšplhaly na neuvěřitelných 500tis kč :-( ale přesto jsem nikdy neprodal a stále ji vlastním. Samozřejmě, že díky tomu že auto trávilo z roku vlastnictví téměř každý měsíc minimálně týden v servisu a moje nervy jak se říká maximílně přetékaly jsem nyní s autem naprosto spokojen a je to můj mazel. Ovšem musel jsem něčím jezdit do práce a to hlavně v zimě protože po investicích jsem si z audi udělal auto pro radost na výkendy. A tedy zakoupil jsem skvělou felícii 1.3 jednobod, která mě nikdy nikde nenechala (další auto za 6000tis kč). Ovšem po utrpení s autem bez posilovače rozmláceném řízení které tlouklo už snad i na absolutně rovné silnici jsem se rozhodl že k audince pořídím místo feldy něco zajímavějšího s posilovačem, a pohodlnější k normálnímu ježdění na delší trasy. Začal jsem tedy číst různé recenze a po neskutečném držáku Feldě, který semnou opravdu skusil (třebaže jsem ji nešetřil) jsem se rozhodl znovu pro škodovku. A tak jsem zakoupil zmiňovaný vůz Škoda Fábia. A jdeme na TO ! ----->
1. Majitel, najeto 97 poctivých, zachovalá, krásný interiér vše vypucované nablejskné rv 2002 a motor 1.4 44kw (dle recenzí nespolehlivější), Rozbalený neschnilý motorový svazek (největší problém u těchto fábií) vše TOP
Škoda Fábia....., nevím ani kolik sprostých slov bych měl vyslovit, aby bylo možné jejich váhu vůbec srovnat s tímto krámem jež mě připraví o rozumné uvažování!
Hned po okouknutí auta, a projíždce jsme podepsali kupní smlouvu. Byl jsem nadšen.... přeposilované řízení mě zprvu zarazilo, ale následně mi to přišlo do města přínosné a to především pro přítelkyni, která s felícií trpěla :( Pohodlí a tichý kultivovaný provoz auta mě zprvu velmi uchvátil s felícií se dle mého názoru nedá absolutně vůbec srovnávat. Smlouva podepsána ruka v ruce, rozloučení a nový mazlík na běžné ježdění varazil domů s novým majitelem. (Vše v následujích řádcích se odehrává v jeden den) 2km za námi...... blik blik (dobíjení) následně zhaslo tak si říkám heh snad to nebude tak hrozné doma se na to mrknu. 4km blik blik a zůstalo svítit následovalo ještě daších 6 km abych se dostal ze zácpy z města a baterka trop, chcíp..... Alternátor v pí....i ! Odvoz do servisu vyměněn alternátor. Jdeme to projet... 2km příjezd zpátky chcíp... auto nedrží volnoběh, otáčky kolísají jako prase a já začínám být velmi rozčílený především proto, že diagnostika nám hází krásnou áčtyřku nesmyslných chyb :D
Znovu servis (jetel co v ní je čistíme škrtící klapku....) další projížďka špatně chytá po chcípnutí nechce naskočit, vyrážíme v půl desáté večer vynervovaní shánět na pokyn servisáka svíčky protože nemá otevřený sklad od nadřízeného. Znovu servis výměna svíček a auto konečně jede!!!!! Vyrážíme domů je deset hodin večer (mimochem pro auto jsme vyjížděli v 9hodin ráno !) bezproblémová cesta začíná velice brutálně hučet ložisko pravého předního kola :-D........ příjezd.....PARKUJI chcíp, káva u kamaráda, no nic jdeme spát frčím domů 2:00 Hod ráno... Sedám do auta otočím klíčkem nastartuji blik blik čidlo chladící kapaliny v nádobce KO.... Absolutně neschopný a vyčerpaný něco řešit sedám do kamarádovi fábie a vyrážím s ní k domovu a novou FABII nechávám u něj, ráno vstávám cesta k němu. A jedem výměna oleje, výměna olej filtru, výměna celé nádobky chladící kapaliny, výměna palivového filtru, výměna HOTOVé baterie za novou Bannerku. Start vše bezproblémů....... Konečně..
Pod několika dnech jdu zkontrolovat hladiny oleje, vody atpod. A hle v nádobce chybí voda a je tam více oleje supéééér FOUKLÉ TĚSNĚNÍ POD HLAVOU (koupeno nové).......znovu výměna oleje od té doby se motor chová normálně jen je mraky emulze na víčku od oleje a je vidět šlem oleje v nádobce chladící kapaliny olej nepřibývá... Zatím neřešno! najeto cca 1000km a rány od předního kola na pravé straně..... Spoustu kopanců a mě už přetékají nervy, výměna stanbilizační tyčky nepomohla... Po několika prohlídkách nezjištěho co mlátí, vše je v pořádku i na třasáku a pořád mlátí a mlátí a moje trpělivost dochází !!!!!!
Vím, že tu bude spoustu názorů od lidí, kteří s tímto vozidlem nemají problémy ale já osobně po svých zkušenostech už to auto nechci ani vidět!!!!!!!