Zavřít recenzi

Renault Koleos 2,5 16v

“univerzální auto za rozumné peníze”
  • Rok výroby: 2009 
  • Typ motoru: 2,5 16v 
  • Stav km při koupi: 80 000 km 
  • Stav km nyní: 95 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 10 měs.
  • Průměrná spotřeba: 11 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 8.2
Auto vlastním necelý rok, bohužel se mi ještě nepoštěstilo vyzkoušet ho na sněhu.Všechny ostatní disciplíny ale zvládá s přehledem.
Řekl bych,že je to asi nejuniverzálnější auto,jaké jsem doposud vlastnil.Co se mě týče,tak mi na něm všechno vyhovuje nebo se alespoň blíží tomu, co od auta chci.
Motor má dostatečný výkon na to, aby byl schopen táhnout takřka od volnoběhu,při předjíždění se taky neztratí, ačkoli tady je potřeba počítat s tím, že prázdné auto váží přes 1700kg a je obuto na 17" kolech 225/60. Na předjíždění by se hodilo turbo,ale žádná tragédie to není. Dovedu si představit,že taková Honda CRV se svým dvoulitrem na tom bude hůř.
Podvozek je takový vcelku francouzký,což mě nikterak nevadí. To že se auto chce naklánět do zatáček mi nepřijde nijak zvláštní a ještě se mi nestalo, že by mě to nějak omezilo.Až budu chtít závodit, nekoupím si SUV. Ačkoli předešlý Forester....to je ale jiná písnička :-)
Co do interieru,tak nemám žádné výhrady, ba naopak.Narozdíl od předešlých aut(vyjma Kangoo a Volva) v Koleosu není problém najít polohu za volantem.Prostě sednu a auto je "moje" Třeba v Qashqaii jsem byl neustále pouze "host"
Koleos má příjemně malý volant,přirozeně rozmístěné ovládací prvky, vcelku pohodlné sedačky, velký vnitřní prostor.
Auto mi vyhovuje ve spoustě zdánlivě nepodstatných detailů. Např. automatická parkovací brzda,velká zrcátka,samostmívací zpětné zrcátko,dvoudílné víko pátých dveří,sklápění zadních sedaček jedním pohybem páky,nastavitelná zadní oopěradla, úložné prostory v autě,výborný výhled z auta,velikost a umístění spínače varovných světel, vnitřní i vněší osvětlení, lehce se zavírající dveře,startování tlačítkem a spousta jiných věcí.
Auto mám na plyn.Vezme si v průměru 10,5 litru plynu + cca 1 litr benzínu na 100 km,což je v přepočtu 2,2 kč na kilometr. V zimě se poměr benzínu a plynu mění, jezdím ale stále za přijatelných 2,60/km. Letní dovolená v Chorvatsku znamenala 10 plynu + 0,3 litru benzínu, což dělalo cca 1,80/km.
Co se oprav týče, tak zatím ťuk ťuk ťuk nic. Určitě mě ale čekají stabilizátory na nápravách a zřejmě zadní tlumiče. Jo a středový display ve vedrech rozmazvá písmena, ale to neřeším- spraví se samo po ochlazení :-)
Abych to schrnul, tak Koleos z hlediska pohodlí, užitných vlastností, kvality a pořizovací ceny ojetiny je výbornou volbou. Srovnejte stejně vybavenou benzínovou Hondu CRV, Toyotu RAV 4 nebo Tiguana a ten pytel peněz co vám zbude, bohatě pokryje případné opravy dané tím,že je to Renault. A on to až tak úplně Renault není. Motor je Nissan, taktéž převodovka, pohon 4x4, klimatizace, páčky pod volantem bych taky šacoval na Nissana. Výroba celku je pak Korea, což taky není žádná ostuda.
Co se mě týče, tak jsem s autem velice spokojen a kdybych ho chtěl vyměnit,tak snad jen za Subaru Outback v benzínu s automatem, ale to je za stejný rok a kilometry + 150000,- a to mi přijde trochu moc.

Silné stránky

pohon 4x4
slušná výbava
světlá výška
praktičnost
vnitřní prostor
silný motor

Slabé stránky

automatické ovládání pouze řidičova okna
pro menší postavy obtížnější vystupování
přepínání rádiových stanic pod volantem
umístění pylového filtru (na zabití konstruktéra)
náchylnost podvozku na opotřebení (stabilizátory)
rychle ochmataný volant

<
Přejít na standardní verzi stránky »