Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem měl necelé dva roky. Prodávalo se kvůli problému v motoru.
Vybíral jsem mezi Almerou, a Mazdou Premacy. V benzínu kvůli nízkému ročnímu nájezdu okolo 15tkm. Mazdy byly většinou hodně vylítané nebo v naftě. Proto padla volba na Nissana.
Auto v bazaru vypadalo jako libovka, což i byla. Zachovalé, pěkný interiér, nízký nájezd a doložená servisní historie.
Jako takové je super, příjemný,prostorný a světlý interiér. Baculatý vzhled se líbí spíš ženám. Měl jsem štěstí na chudší verzi bez sklopných stolků v opěradlech předních sedaček, tak zbylo více místa na nohy. Všude spousta úložných prostorů od palubovky až po podlahu pod sedačkami. Úžasně jsou řešené zadní sedačky, které jsou 3 samostatné a je možné je posouvat a sklápět podle potřeby. Čímž se dá upravit velikost kufru nebo prostor pro nohy cestujících vzadu. Sedačky se dají také úplně vyjmout a vznikně tak celkem rovná velká plocha na uložení větších věci. Dobrá vychytávka na dlouhé cesty je, že se nechá vytáhnout prostřední sedačka a krajní se přisunou blíže k sobě a máte pak vzadu luxusní posezení s dostatkem prostoru.
Svezení paráda, na svou délku a výšku sedí perfektně. Možná s ohledem na délku je víc houpavé v podélném směru. Převodovka má poměrně dlouhé a nepřesné dráhy, ale je to o zvyku. Perfektní brzdy, má 4x kotouče a nevadnou. Motor je přijemně točivý a na celkem velké auto vcelku dostačující, ale když je plně naložené tak už je to dost znát.
Běžne jsem jezdil se spotřebou okolo 7,5-8,5 litrů. Na dálku se dalo i pod 7litrů.
Z praxe mě krom výměny žárovek a motoru nic neobtěžovalo. Výměna žárovek je poměrně špatně řešena - v návodu pro pravé přední světlo je psané, že je třeba demontovat celé světlo. Které drží na 2 šroubech a několika packách, které se samozřejmě při první demontáži zlomí. Nakonec jsem zjistil, že stačí vytrhnout hrdlo nádržky ostikovačů (je tam pouze nacvaklé) a je přístup k žárovkám uplně v pohodě.
Z hlediska zkušeností se servisem hned po 100tkm se ozsvítila kontrolka motoru. Proto jsem auto odvezl do autorizáku na Spořilově, kde řekli, že to jen byla chyba v systému a že ji odmazali. Cca půl roku bylo vše v pohodě. Poté se znovu rozsvítila kontrolka motoru. To už mi řekli, že do lambdy jde olej a, že to znamená generálku motoru za cca 80kkč což byla v té době hodnota auta. Myslel jsem si, že mě omejou, protože cca měsíc před tím zkončila záruka z bazaru. Tak jsem se zeptal, jestli to náhodou nebyl stejný problém jako před půl rokem, což mi potvrdili.
Problémem je údajně to, že blok je hliníkový bez vložek, a pístní kroužky ho rozedřou až začne prolínat.
Vzhledem k ceně opravy jsem se rozhodl neřešit a dojezdit co půjde. Po půl roce klesly ceny Almer o více jak 40% takže nemělo smysl se ji prodávat s vadným motorem.
Jezdil jsem tak ještě rok, spotřeba oleje rostla až k 1litru na 1000km. To mi nebere ani moje Š 105 co má 180tkm na krku. S tím, že než jsem auto prodal tak už začlo i střílet do výfuku.
Shrnutí - auto jako takové super, variabilní prostorný interiér, dobré jízdní vlastnosti, super brzdy a rozumná spotřeba. Zklamáním byl motor, který prostě odešel, proto se raději koukněte po jiném buď 2,0 kterých je tu málo, nebo 2,2 nafta.
Pikoška: když jsem auto dával na protiúčet do bazaru. Objevilo se po týdnu na netu s tím, že "spolehlivý motor" tak by mě zajímalo co s tím provedli. Chudák následující majitel - přitom v protokolu jsme zapisovali, že bere olej.