Zavřít recenzi

Škoda Superb

“Spolehlivé, krásné, praktické, jede to, drncá to :-)”
  • Rok výroby: 2011 
  • Typ motoru: 2.0 TDi 4x4 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 150 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.2
Auto jsme zakoupili do rodiny jako nové, převážně používané jako "služební" (50k km za rok). Superba Combi 2.0 TDI 4X4 jsem si zamiloval, nicméně má i své neoddiskutovatelné chyby. O kladech a záporech se co nejobjektivněji rozepíšu dále a doufám, že někomu z Vás pomůže při výběru toho dnes již ojetého vozu.

Co mě na autě i po těch letech stále baví je jeho design - ve verzi Combi na autě zkrátka není nic, co by mi vadilo. Typický široký a zamračený čumák vozu z auta dělá něco jiného, než jen obyčejný kombík. Vůz je dlouhý a široký a tomu odpovídá i vnitřní uspořádání, které je téměř perfektní. Nohy si natáhnete všude, o zavazadlovém prostoru není třeba ani mluvit, osoby vyšší postavy nemají problém ani se sezením na zadních sedadlech.

Drobnou chybou je široký středový panel, který mnoha lidem vadí v prostoru pro nohy řidiče. Mně nevadí, ale chápu že urostlí chlapy to považují za nepříliš komfortní prvek. Sedadla nejsou nijak extrémně tvarovaná, ale při klasické jízdě podrží. Jejich tuhost je za mě akorát. Zadní středové sedadlo je opravdu jenom nouzovka, sedět na něm 8 hodin v kuse bych nikomu nepřál - auto je zkrátka velmi pohodlné, ale max. pro 4 dospělé osoby a středovou pozici na zadních sedadlech je lepší využít spíše sklopením mohutné loketní opěrky.

Interiér vozu je esteticky povedený (ale jedná se o subjektivní názor) a hlavně kvalitně zpracovaný. Ač jsou všude plasty, nepůsobí lacině a nevržou.

Výhled z vozu je na jeho rozměry velmi dobrý, až na extrémně široké čelní sloupky. Při zatáčce určitého úhlu se opravdu musíte vyklonit pro dokonalý výhled a bezpečný průjezd zatáčkou. Parádní jsou rozměrná boční zrcátka, která jsou při couvání opravdu velmi dobrým pomocníkem. Prostřední zrcátko se samozatmavovací funkcí funguje efektivně, ztmavit oslňující světla vozu za vámi dokáže během pár vteřin.

Nyní k jízdním vlastnostem. Nutno si nejprve uvědomit, že vůz má přes 2 tuny, to totiž není jeho parametr, ale jeho vlastnost (a někdy musím říct - bohužel, viz dále). Motor je velmi pružný, zabírá od nízkých otáček a na diesel má dostatečný tah i ve vyšších otáčkách. V zimě nemá problém s nastartováním, jede ihned svižně, ale spotřeba do zahřátí motoru již tak příjemná není (cca 9L). Po zahřátí se pohybuje při rozumné jízdě na 7L ve městě, 6L na dálnici, ale samozřejmě dokáže jet i za méně, ale i za 12L, ale to už musíte mít opravdu hodně těžkou nohu. S motorem nikdy nebyly problémy, je to zkrátka držák, který vás nenechá ve štychu, vždy dojedete tam kam chcete.

Podvozek považuji za největší slabinu vozu a tady právě hraje roli dříve zmiňovaná hmotnost a nešťastné nastavení podvozku. V první řadě je na můj vkus auto velmi nedotáčivé. Pokud vletíte do prudké zatáčky moc rychle, něco jako kontrolovaný smyk s autem neuděláte, jede prostě skoro pořád dopředu (v zimě si pomůžete ruční brzdou, auto se kupodivu při jejím použití chová dobře a předpovídatelně), ať volantem kroutíte jak chcete. V této chvíli je nejlepší dupnout na brzdu, aby se auto uklidnilo a musím říct, že brzdy fungují spolehlivě (pozor si ale jednou za čas dejte na zadní brzdové destičky, které kupodivu trpí více než ty přední). K této vlastnosti určitě přispívá i pohon 4x4, který se smyku evidentně snaží zabránit (mluvím zde o opravdu prudkých zatáčkách, auto jinak drží dobře). Nicméně jsem se vždy z každé sněhové závěje nebo hlubšího bahna celkem bez potíží vyhrabal sám, v tom zase 4x4 funguje obstojně a cesta na hory je s tímto vozem jistota. Na českých silnicích a při přejezdech děr nebo kolejí vám Superb ale hezký zážitek nenachystá. Není to nic hrozného, ale je třeba s tím počítat. Nerovnosti rozhodně nepřepluje, ale pořádně zadrncá a dá to vědět nepříliš tichým boucháním náprav. Autu sice neublížíte, ale Vy o tom rozhodně vědět budete. Vůz je dle mého stavěn především na dlouhé cesty, v čemž je perfektní.

Pokud si chcete zablbnout, je s autem na jeho určení docela zábava, ale omezeni budete právě jeho nedotáčivostí, na kterou je třeba myslet.

6st. manuální převodovka je přesná, jednotlivé stupně jsou dobře nastaveny. Při nájezdu na dálnici nejvíce zrychlíte na 3.st do 80kmh, poté 4st a při 110kmh na 5st. Šestku zařadíte pro klidný a tichý chod motoru po dosažení požadované rychlosti. Na druhou stranu na pětku jezdím celkem často i po městě, motor je velmi pružný jak jsem již podotkl.

Pokud bych měl shrnout jízdní vlastnosti jako celek, hodnotím takto: Motor je svižný, velice spolehlivý, odpouští chyby, vždy vás podrží. Převodovka absolutně bez problémů. Podvozek je tuhý, při přejezdech nerovností hlučný, nedotáčivý, ale za to vás v naprosté většině případů podrží a jede přesně tam kam chcete. Na silnici nehopsá jak kamzík, stopu drží velmi dobře (až na zmiňované prudké zatáčky ve větší rychlosti).

Celkově Suprb Combi 4x4 TDi hodnotím jako krásné a velice spolehlivé auto, které s vámi vydrží ještě hodně dlouho. Vůz je prostorný, praktický, líbivý a pohodlný. Nikdy vás nenechá ve štychu a doveze Vás tam kam chcete. Omezeni budete podvozkem, který má své limity. Na dlouhé trasy je perfektní, do města je to už horší - spotřeba za studena, přejezdy nerovností.

Ceny servisu jsou klasicky škodovácké, takže peněženku na můj vkus docela provětrají, ale na druhou stranu je to standart. Nejvíc jsem si asi nadával při odření předního nárazníku (údajně nutná výměna, zatmelit to prý nešlo - nevím, nevyznám se) + lakování. Cena 30k.

Vím, že tohle auto se mnou ještě hodně let zůstane. Těch 150k km na něm není znát. To ale samozřejmě nemohu tvrdit u ojetých aut s neznámým původem - při koupi ojetiny doporučuji zaměřit se na nápravu a to především tu zadní. Jinak je dle mého koupě tohoto vozu jistotou, že si pořídíte spolehlivé, dobře vypadající a praktické auto.

Silné stránky

Výkon motoru
Spolehlivost
Praktičnost
Obrovský interiér
Design

Slabé stránky

<
Přejít na standardní verzi stránky »