Hodnocení a zkušenosti s autem
Recenze Volvo C30 1,6i 2007 85,000km.
Najel jsem několik set km s Volvem C30 v motorizaci 1,6 benzín a zde je několik postřehů z tohoto výletu.
Klientka chtěla aby bylo bílé. U nás na trhu nebylo žádné bílé v té době a v Německu bylo jediné, abychom se dostali do ceny.
Po klasiké komunikaci a lustrování auta vyrážíme do rajchu.
První pohled a s kolegou se shodujeme, že ona ta bílá zas není tak špatná a navíc auto vypadá lépe, než na fotkách...
Navíc má skoro nové pneumatiky, je na originál Alu. Kolech. Stav odpovídá 85,000km, vše jde ještě krásně ztuha, žádné vůle atd...Zkrátka nemá cenu přemýšlet.
Po kontrole zjištujeme, že vše je tak jak prodejce oznámil a tudíž není žádný problém přistoupit ke koupi.
Probíhá ješte kontrola identifikátorů na autě, souhlasí naprosto vše.
Vyrážíme na úřad pro vyřízení všech formalit, abychom mohli s autem odjet domů.
A teď konečně jedem!
Volvo C30 je holčičí auto, již jen odklopení sluneční clony o tom přesvedčí každého – vždyť tak obrovské kosmetické zrcátko nemám ani v Jeepu Grand Cheroke!!!
Ale to že auto je holčičí poznáme asi jen podle těch zrcátek.
Jinak je to prostorné (překvapivě) a docela svižné autíčko s naprosto nepřehlédnutelným designem. Však na fotkách je vše a není třeba dlouhých komentářů – design je otázkou vkusu a mě se prostě líbí.
Čeho jsem si hned po usazení za volantem nemohl nevšimout byla moje pravá noha – seděl jsem naprosto pohodlně a středový tunel ani panel s ovladači mne netlačily nikde a neomezovaly! Tomu dávám obrovskou jedničku s hvězdou! Kam se hrabou mnohem větší auta...
Další velké plus je obyčejná ruční brzda, žádná elektronika, prostě páka, která mi v novějších autech chybí...
Budíky – přehledné, vše jak má být, klasické ručičky i na teploměru a palivoměru, žádné nepřesné diody...Klasika je nejlepší a Volvo se jí drží...
Volant – krásně silný, přesně do ruky, do mojí ruky. Není na něm poznat holčičí zaměření, prostě volant jak má být a dokonce s příjemnými bicepsy!
Sedadla – komfortní, jako by to auto bylo dělané na dlouhé jízdy a ne na poskakování po městě...A co navíc? Naprosto jsem byl překvapen, když jsem akrobatickým skokem prolezl na dvojici zadních sedaček – vypadají jako nouzová sedadla, ale nejsou! Měřím 185cm a sedl jsem si sám za sebe a ještě zbylo místo před koleny? Oktávko styď se!!!
Pedály – příjemně daleko od sebe, takže nešlapu jednou nohou na dva najednou, protě super.
Kufr a jeho rozměry asi netřeba komentovat – nákup pro rodinu pojme, ledničku ale nepřestěhujete. Ještě že tam je ale roletka, protože zadní třetí dveře jsou jak výloha obchodu.
Podvozek pevný, sedí jak přilepené a pocitově v zatáčkách je to spíše podobné motokáře než autu. Nikde nic neskřípe a nevrže.
Brzdy jsou spíše ostřejší až jedovaté. Dupnout na brzdu znamená zastavit ještě dřív, než jsem dupnul na pedál...alespoň pocitově...
Motor 1,6i je příjemný. Po městě a okreskách je dravec a moc si nevezme. Při vytáčení není nepříjemný a dá se poslouchat. Po dálnici v Německu bez problému 170 Km/h, ale již od 150 Km/h je znát, že by mohla být i šestka.
Spotřeba na našem výletu s 70% dálnice a 30% Pražské dlažby nepřesáhla 7litrů - to je příjemné...A to mi věřte, že se necourám a na spotřebu nejezdím!
A něco negativního? Asi ten stříbrný panel s milionem čudlíků – tam něco najít za jízdy, to bylo něco...Ale zas musím přiznat, že pokud s autem bych jezdil delší dobu, tak pak bych věděl co kde je a nemusel bych hledat. Takže asi to tak moc veké negativum není, je to jen otázkou cviku.
Další negativní věc je hledání pásů – dveře jsou obrovské a tak sloupek B s pásem je daleko za vámi. Proto každé poutání je rozcvička a saháte cca 10 – 15cm za rameno někam dozadu pro pás...Klientka s postavou okolo 165cm odhadem bude za sebe sahat dále než 20cm a to možná již bude akrobacie, ale možná napíše ona sama ještě recenzi
Řešení by bylo dát pás do sedačky a ne na B sloupek...Takže za pásy píšu malé mínus...
Aby jsem nekončil negativem, tak ještě jeden postřeh. Necháte zapnutá světla a když vypnete motor tak se samy vypnou a nic nikde nepípá. Pak přijdete a jen nastartujete a samy se zapnou. Tak nemusíte sahat na vypínač po celý rok. Příjemná vychytávka...
Celkově mne toto malé autíčko velice mile překvapilo. Potvrdilo jen kvality značky Volvo a je vidět, že tam někdo myslí, než dělá...Materiály jsou kvalitní, protože v 85,000km není nikde moc poznat, že by bylo nějaké velké opotřebení. Vše na dotek i na pohled vypadá masivně. Prostě Volvo.