Hodnocení a zkušenosti s autem
Máme tu opět příležitost k svezení zajímavým autem. Zákazník chce dovézt z Německa Jaguára XF 3,0d S 202kw.
Jaký bude? Jak pojede? Jak vypadá, když už není Mondeárem od Forda, ale něčím od indické Taty?
Tak jdeme na to.
Několik dní jsme hledali a našli za slušné peníze auto s nájezdem 85.000km, v zelené metalíze a interiérem v světlé kůži.
Po několika telefonátech, kde na druhé straně velice příjemná paní oznamuje podrobnosti ohledně technického stavu a dalších podrobnostech o autě, vyrážíme ve 3 hodiny ráno směr Rozvadov – Nurnberg- Frankfurt a až do malého města Neu-Anspach v kopcích zvaných Taunus.
Musíme být na 9:00, neboť o auto je zájem a před obědem má přijet další kupec. Musíme jednat rychle a nikde se nezdržovat.
Příjezd byl načas i přes několik ucpávek na obchvatu Nurnberg a Wurzburg. Na první pohled bylo auto super, není co řešit. Jdeme do salonu pro doklady a klíče. Paní se kterou jsme telefonovali je manželka majitele a sám majitel se nám věnuje při prohlídce auta. Měříme lak, kontrolujeme VIN a další data umístěná ve voze.
Máme připraveného technika z Cebie, který po telefonátu přijíždí a provádí fyzickou kontrolu vozu. Dokladová kontrola proběhla již předchozí den, abychom měli jistotu, že vozidlo je papírově opravdu OK.
Auto je vpořádku a tak pan majitel nám dává k ruce svého šéfa servisu a ten s námi jede do vedlejšího většího města na úřady pro převozní značky a pojištění.
Mezitím technik Cebia má hotovo a my přijíždíme z úřadu se značkami.
Loučíme se s velice přátelským týmem v salonu Volvo a i jejich chlupatým zlatým retrívrem. Nákup v Aldi Sud a natankovat plnou a směr Praha.
A teď již konečně recenze sama :)
Velikostí Jagurár XF bych posadil mezi Audi A6 a Audi A8, pohon zadních kol evokuje BMW. Přední část se i líbí ten novější faceliftový, zadní část je super. Trochu ala Aston. Boční profil je také krásný. Kola tak nějak k tomu všemu ladí.
Jeden z prvních postřehů po několika kilometrech byl zvenčí. Na kapotě je hrb ve stylu amerických Muscle Cars. Velice příjemná věc, která pocitově dává tušit délku kapoty. Víte že máte před sebou něco mohutného a také i tím pádem je navozen příjemný pocit bezpečí. Takže prostě super!
Při stejném pohledu ven mi ale naopak trochu vadily stěrače – vždyt v dnešní době se u většiny aut po dokončení stírání schovají – tady holt ne...divné, ale proč ne...
Pohled na přístrojovku ale jasně ukazuje kde jsme. Jsme v první třídě. Palubka je obšitá kvalitní kůží, volant také. Barva mezi bordo a hnědou pěkně kontrastuje se světlou kůží dole a je to od sebe odděleno světlým dřevem. Opakuji dřevem, ne plastem.
Jedu asi 170km/h a pocit podle zvuku, otáček(2500) a celkového chování odhaduji na pocitových 120km/h a to jedeme na zimních pneu! Takže odhlučněno velice dobře.
Některé recenze dávají ale odhlučnění spíše jako mínus a to proto, že prý není moc slyšet motor. Můj dojem je ten, že když přišlápnu plyn, tak hoodně v dálce motor slyším – pokud nemám rádio na plno...Naopak myslím, že k této kategorii auta dobré odhlučnění patří! Kdo chce slyšet motor neustále, nechť si zakoupí Fábku 1,2HTP a bude mu dopřáno dosytosti.
Řízení jsem pojmenoval – Sportovní elegance.
Volant je tak jak má být tlustý s dobrou odezvou. Jediné co mi na něm vadilo, je umístění ovladačů přesně tam, kde jsem zvyklý strkat palce. Ale dá se navyknout velice rychle na jiný způsob držení. Zvláštní věc na volantu je spodní část, kde je díra – slepá díra a v ni se drží nepořádek. Je to blbost, ale na takovém autě bych chtěl mít vychytané úplně všecko. Přeci když ne Jaguar, tak kdo?
Každopádně čištění je super zábava se „štourátkem“ na uši...
Pod volantem jsou malá pádla na ruční řazení. V tomto autě bych je vůbec nepotřeboval, přeci jsme v limuzíně a ne sporťáku. Ale nepřekáží, jsou tam.
Řazení je rychlé a bez pohledu na otáčkoměr nepoznatelné. Takže bod k plusu.
Volant je elektricky stavitelný s možností automatického odsunutí při nástupu.
Design interéru se dá nazvat luxus. Není výhrad po stránce designu. Zajímavé je ovládání převodovky, samozřejmě automatické šesti rychlostní. Po nastartování s klíčkem v kapse samozřejmě, se vysune kulatý ovladač - otočením zařadíme a jedem.
Po startu motoru se také otevřou do té doby zavřené výdechy ventilace – zajímavý a luxusní prvek.
Při couvání je příjemná kamera, kde při natočení kol v rejdu kreslí cestu kudy pojedeme. Super věc.
Ovládání skoro všeho ve voze se děje skrze dotykovou obrazovku. Je to trochu nezvyklý systém, jiný než koncernový z VW. Vše je jinak, ale přesto intuitivní a lehce dohledatlené. Není čeština a tak přehazuji z němčiny na angličtinu.
Interiér ale co má na designu, ztrácí na praktičnosti. Kam dát 1,5l láhev vody? A kam telefon? Na tyto otázky bude hledat odpověď každý majitel tohoto krasavce. Ůložné prostory v dveřích nic moc. Na středovém tunelu také žádná obrovská díra. Před spolujezdcem klasický „kaslík“ průměrné velikosti. Jediné zajímavé na tomto „kaslíku“ je otevírání dotekem na vyznačený bod na dřevněnném obložení.
Proč není alespoň šuplík pod sedačkami? Prostě není...
Zkrátka, kdo je zvyklý sebou vozit spoustu věcí, tak se budou válet na sedačče spolujezdce, nebo na zemi. Variantou je ty krámy všecky nechat doma a nebo hodit z okýnka...
Další zajímavostí je, že klíček se nemusí nikam strkat, je v kapse a auto jede – to má skoro každý dnes. Ale co mě dostalo je místo, kam se klíček strká dobíjet. Kousek nad páčkou otevírání kufru je díra směrem nahoru do palubky a do ni se klíček zasune na dobití. Proč to nemohlo být někde výš a lépe na očích?
Sedačky by mohly mít lepší vedení, ale zas s tímto autem nikdo nebude krosit zatáčky dveřmi napřed, takže to zas asi taková katastrofa není. Sedí se na nich velice dobře. Po 600km není ani náznak únavy nebo bolení zad. Takže také super.
Zajímavá hračka jsou lampičky nahoře u zrcátka. Ovládají se bezdotykově. Stačí přiblížit prst na 1cm a rozsvítí se a pak znova a zhasnou. Super na zahnání nudy a pro pocit luxusu.
Motor si přede, jakoby spící kočka. Když ale přišlápeneme plyn k podlaze, tak převodovka to nakope dolů a pak motor již není spící kočka ale je to prostě jaguár. 202Kw v naftě a 2turba dokáží zadní kola dostat dost často do smyku při rozjezdu. Ne však na dlouho, vždy zasáhne elektronika. Zásah elektroniky je rychlý, ale ne nepříjemný. Pozvolna, jen jako když už jaguár řekne, že bylo dost a je nutno se chovat slušně – jsme přeci limuzína ne?!?!.
Spotřebu jsem čekal nižší. Auto jsme přebírali s 11,5l/100km a po dojezdu do Prahy mělo 7,8l/100km. Musím ale uznat, že pod 150km/h jsme moc nešli ani po cestě z Rozvadova...Při pohodovější jízdě by spotřeba skočila dolů více určitě. Ale s 202kw se nedá moc slušně jet pomalu a na spotřebu...Nejde si nechat ujít příjemné nakopnutí zezadu při sešlápnutím plynu k podlaze a to skoro v každé rychlosti...Od 2tis otáček motor je jak raketa.
Kufr vzadu není úlpně mega, ale malý také ne. Je i slušně přístupný. Z kufru se ovládá sklápění zadních sedaček – proč? Čekal bych u tohoto auta něco sofitikovanějšího, než dvě táhla trčící do kufru...
Chválím velká a přehledná zrcátka, skoro jak z OFFroada. Navíc po uzamčení vozidla se sklopí k autu a nepřekážejí. Vnitřní je samozatmavovací.
Celkově na tomto autě mne nic neuchvátilo, že to je absolutní bomba, ale zas na druhou stranu nic neurazilo. Tak jak jsem to očekával, tak to i bylo.
Tohle auto bych si klidně koupil – dá se to a za ty prachy...