Zavřít recenzi

Ford Mondeo 2,0i 107kw benzin

“Na ty peníze a stáří, super km a dobré auto - určitě v lepším stavu, než Fordy u nás...”
Foto 1 / 15
  • Rok výroby: 2003 
  • Typ motoru: 2,0i 107kw 
  • Stav km při koupi: 163 135 km 
  • Stav km nyní: 163 985 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Průměrná spotřeba: 6,4 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.6
Recenze Ford Mondeo 2,0i 107kw Kombi 2003

Tentokrát máme zadání méně obvyklé – místo kombi v naftě jedeme pro kombi v benzínu.
Objevili jsme pěkné Mondeo za západě Německa, 10km od hranic s Lucemburskem a proto vyrážíme po druhé hodině ranní.
Po telefonu nám prodejce auto vychválil a jedeme se přesvědčit o tom, jestli 11let staré auto opravdu může být v tak super stavu, jak tvrdí...
Po dosažení cíle vidíme na „place“ opravdu pěkné Mondeo, prodejce nelhal je opravdu pěkné. Lak, motor, interiér a vše vypadá moc pěkně. Motor suchý, výfuk zánovní. Zimní skoro nové pneu.
Skoro bych nevěřil, že má již najeto 163000km. (Přesný opak nabídky u nás – auto má například tachometrově 150tis.km. ale vypadá spíšena 350tis.km...) Ale po nahlédnutí do TP víme již proč – majitel byl Němec a tak auto je v pěkném stavu i po tolika letech a kilometrech.
Jedeme se s ním projet, hned za městem je dálnice a tak ho proženu, abych zjistil, jak jsou brzdy a vše v plném zatížení. Vše naprosto OK.

Kupujeme a vyřizujeme ještě na úřadech papíry a převozní značky s pojištěním. Natankujeme plnou a bereme směr Praha.

Jak jsem již psal výše, tak vozidlo je ve výborném stavu a jediná moucha, která byla nalezena je nefunkční elektrické výškové nastavování sedačky řidiče. Dříve se jezdilo bez toho a šlo to. Navíc se jedná o banální věc a jen jedinou.

Co se týče samotného vozu, tak má i pěknou výbavu. Například vyhřívané čelní okno, klimu, 4x el.okna, el.zrcátka s výhřevem, výhřev sedaček vpředu, atd...

A teď nějaké to povídání o dojmech a pocitech, hlavně o autě..

První co mne moc nenadchlo, ale je to dáno jak rokem výroby, tak i fabrikou samotnou, je rádio. Celkově pěknou přístrojovku hyzdí rádio z amerik osmdesátých let...Neomluví ho ani fakt, že má CD a ovládání pod volantem – pořád je to strašné rádio, co má obrovské čudlíky a malý zeleně svítící display.
Jinak budíky a ovladače celkově i po deseti letech se designově nemusí stydět. Vše je přehledné a čitelné.
Naopak dojem z rádia se snaží zachránit nahoře u výdechů vzduchu pěkné luxusní hodiny. Zde dávám bod k plusu...

Další body k plusu jsou motor a převodovka, podvozek a sedadla.
Motor je velice tichý a kultivovaný. Na první tři převodové stupně táhne velice pěkně a na stupeň 4 a 5 zas se ukazuje jako mimořádně úsporný.
Co se týče úspornosti, tak také příjemně překvapil. Při dálničním tempu od 140 do 170km/h a poskakováních v zácpách jsem vypočítal spotřebu 6,4l/100km. Vypočítal, jelikož nemá palubní počítač a navíc počítání je i přesnější. Takže výše spotřeby není vůbec špatná s ohledem na provoz a obuté zimní pneu.

Převodovka řadí přesně, ale při dálničním tempu blízko ke 170km/h již pocitově chci řadit za 6 – a ono nic, není tam...škoda, ale zas na ty roky – odpuštěno díky spotřebě :)

Podvozek je příjemný, není tvrdý ale auto přesto pěkně sedí a nenaklání se v ostřejších zatáčkách. Vše je pevné a žádné vůle nejsou cítit. Podvozek nemá problém ani s Pražskou dlažbou, stále je vyvážený a příjemný.

Sedačky jsou měkké s menším bočním vedením než u VW, ale o to jsou příjemnější na dlouhé trasy.

Kupujeme kombíka a tak jdeme omrknout kufr. Kufr je opravdu velký a dobře využitelný. Je spíše široký a dlouhý než hluboký a úzký, jako např. o Oktávky. Nemá prakticky žádnou hranu a tak se velice dobře bude nakládat i objemné a těžké zavazadlo. Sedačky vzadu se dají sklopit, a pak je z Mondea dodávka.

Celkově je to užitečné auto za velice slušné peníze. Nebýt rádia, tak ani na designu není moc znát stáří. Opotřebení je velice malé, spíše skoro žádné.
Myslím, že jako auto pod 100.000Kč to je velice dobrá koupě.

Klient původně zamýšlel investovat do přestavby na LPG, ale po oznámení výše spotřeby konstatoval, že to je zbytečné...

Takže přejeme šťastné kilometry, předáváme klíče a smlouvy s fakturami a jedeme zpět.

Omlouvám se za horší kvalitu fotek, ale skoro pořád nás při tomto dovozu provázel déšť a mrholení...

Silné stránky

Nestárnoucí design
Velikost a přístupnost kufru
Výbava
Pohodlí
Ovladatelnost
Řazení
Spotřeba
Kultivovanost motoru

Slabé stránky

Nemá PC
Design rádia
Absence šestky

Závady a opravy na autě

Nefunkční el. výškově stavitelná sedačka. Jinak vše na 100%
<
Přejít na standardní verzi stránky »