Zavřít recenzi

Škoda Felicia 1.3 mpi

“Levné, jednoduché, neurážející a průměrné.”
Foto 1 / 4
  • Rok výroby: 1999 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 145 000 km 
  • Stav km nyní: 210 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 let
  • Průměrná spotřeba: 7.0 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

4
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 6.0
Na autě se pořád něco rozbíjí a vyměňuje. Naštěstí to stojí tak málo a Feldu 1.3 mpi Lxi 50 Kw je sranda opravovat. S tímhle motorem auto jezdí v pohodě, ale je to líný a nudný svezení. Zatím mě nikde nenechala, nejezdím dálky, má najeto 210 tis. Řízení bez posilovače je katastrofa. Jezdím s firemními vozy a mohu srovnávat. Felicie je konstrukčně dávno za zenitem. 1.3 nemají žádné stabilizátory vpředu a vzadu snad jen krátké verze. Podvozek a jízdní vlastnosti jsou podprůměrné oproti moderním vozům. Horší podvozek měl Renault Megane 1996, z vlastní zkušennosti. Ale co je perfektní je vnitřní prostor a použité materiály interiéru u fece liftu. Kombi má dost velký zavazadelník. Hluk do kabiny se přenáší, ale Megane a Lada 1300 na tom byly daleko hůře. Lada však byla ze všech aut, které jsem měl, nejméně zranitelná a vydržela i těžší terenní jízdu. Spotřebu u Feldy držím na 7 litrech kombinované spotřeby, takže taky nic moc.

Silné stránky

Cena dílů a čas nutný na opravy
U kombi velký kufr
Design
Vnitřní prostor a zpracování

Slabé stránky

Spolehlivost
Jízdní vlastnosti

Závady a opravy na autě

Pořád něco odchází: Po zakoupení vozu byla nutná okamžitá výměna všech tlumičů a ramen řízení a čepů. Táké proběhla výměna prachovek léty zpuchřelých a děravých na osách řízení. Výměna řemenu k alternátoru, později alternátor samotný, z vrakoviště jiný použitý. Měněna delší poloosa, vůle. Přehřátí motoru si vyžádalo výměnu těsnění pod hlavou, termostat, velkou gumovou hadici chlazení. Chladič zatím v pohodě. Dále nové brzdové hadice a jeden pístek v brzdovém třmeni, který přibržďoval. Oprava rezavých částí karosérie, zejména blatníky vpředu a zadní lemy - navařené nové. 5. dveře jsou zatím v cajku. Dále mi zloději rozbily zámek u řidiče - výměna, provrtali nádrž - nová, 2. nádrž, ale před tou provrtanou proděravěná kamenem, na který jsem najel - také výměna (vždy z vrakáče). Nádrž je dost nízko položená a vyčuhuje. Výmena žároviček v osvětlení budíků i přístrojovky (spínače světel, spouštěče topení a ventilátorů nad popelníkem). Dále mi nefunguje příjem rádia, špatná anténa. Dobré je, že se dají sundat skla světel, která se dají skvěle vyčistit i paraboly. Každý rok měním motorový olej, olej. filtr, vzduchový filtr a svíčky po 20000 km. Proběhla i výměna převodového oleje.
<
Přejít na standardní verzi stránky »