Škoda Felicia 1.3 mpi
“Levné, jednoduché, neurážející a průměrné.”
- Rok výroby: 1999
- Typ motoru:
- Stav km při koupi: 145 000 km
- Stav km nyní: 210 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
5 let
- Průměrná spotřeba: 7.0 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Na autě se pořád něco rozbíjí a vyměňuje. Naštěstí to stojí tak málo a Feldu 1.3 mpi Lxi 50 Kw je sranda opravovat. S tímhle motorem auto jezdí v pohodě, ale je to líný a nudný svezení. Zatím mě nikde nenechala, nejezdím dálky, má najeto 210 tis. Řízení bez posilovače je katastrofa. Jezdím s firemními vozy a mohu srovnávat. Felicie je konstrukčně dávno za zenitem. 1.3 nemají žádné stabilizátory vpředu a vzadu snad jen krátké verze. Podvozek a jízdní vlastnosti jsou podprůměrné oproti moderním vozům. Horší podvozek měl Renault Megane 1996, z vlastní zkušennosti. Ale co je perfektní je vnitřní prostor a použité materiály interiéru u fece liftu. Kombi má dost velký zavazadelník. Hluk do kabiny se přenáší, ale Megane a Lada 1300 na tom byly daleko hůře. Lada však byla ze všech aut, které jsem měl, nejméně zranitelná a vydržela i těžší terenní jízdu. Spotřebu u Feldy držím na 7 litrech kombinované spotřeby, takže taky nic moc.
Silné stránky
Cena dílů a čas nutný na opravy
U kombi velký kufr
Design
Vnitřní prostor a zpracování
Slabé stránky
Spolehlivost
Jízdní vlastnosti
Závady a opravy na autě
Pořád něco odchází: Po zakoupení vozu byla nutná okamžitá výměna všech tlumičů a ramen řízení a čepů. Táké proběhla výměna prachovek léty zpuchřelých a děravých na osách řízení. Výměna řemenu k alternátoru, později alternátor samotný, z vrakoviště jiný použitý. Měněna delší poloosa, vůle. Přehřátí motoru si vyžádalo výměnu těsnění pod hlavou, termostat, velkou gumovou hadici chlazení. Chladič zatím v pohodě. Dále nové brzdové hadice a jeden pístek v brzdovém třmeni, který přibržďoval. Oprava rezavých částí karosérie, zejména blatníky vpředu a zadní lemy - navařené nové. 5. dveře jsou zatím v cajku. Dále mi zloději rozbily zámek u řidiče - výměna, provrtali nádrž - nová, 2. nádrž, ale před tou provrtanou proděravěná kamenem, na který jsem najel - také výměna (vždy z vrakáče). Nádrž je dost nízko položená a vyčuhuje. Výmena žároviček v osvětlení budíků i přístrojovky (spínače světel, spouštěče topení a ventilátorů nad popelníkem). Dále mi nefunguje příjem rádia, špatná anténa. Dobré je, že se dají sundat skla světel, která se dají skvěle vyčistit i paraboly. Každý rok měním motorový olej, olej. filtr, vzduchový filtr a svíčky po 20000 km. Proběhla i výměna převodového oleje.