Hodnocení a zkušenosti s autem
Motor 1,4 55kW je stará škola. Je pravda, že od 8ventilového motoru bych čekal ochotnější chování pod 2000 otáček za minutu, tady u tohoto motoru pod 2000ot/min nic nečekejte, ale je pravda, že motor je velmi dobře vyvážený a ochotně se vytáčí. Díky dobrému zpřevodování si můžete vychutnat vzhledem k výkonu velice pružnou jízdu. Výkon k předbíhání autobusů a kamionů vám chybět nebude. Na pětku při 2000ot/min jedete 70km/h, což je pro motor toho výkonu optimální. Není to zbytečně krátký převod a zároveň je stále ještě dostatečně pružný. Na rovince pro udržení rychlosti můžete při městské 50km/h řadit pětku a to je fajn. Když se pak ale chcete rozjet, podřazení je nutné a při stoupání tak brzy pětku určitě neřaďte.
Prostor pro posádku vpředu je, vzhledem k vnějším rozměrům, perfektní. Řidič a spolujezdec si rozhodně nebudou připadat, jako v malém autě. Netlačíte se na dveře ani do sebe nevrážíte lokty. Vzadu je to trochu horší v podélném směru a strop je tam také docela nízko, ale pokud nejste dlouhán, nic vám tam chybět nebude.
Design palubovky se mi líbí moc. Je velice zdařilý.
Zavazadelník není na rodinnou dovolenou. Kus místa zabere povinná výbava, kterou jinak není kam schovat a zbývající prostor není zázrak. Rezervní kolo, jak bývalo ještě tehdy u peugeotu zvykem, je umístěno venku pod zavazadelníkem. Má to výhodu, že v případě potřeby nemusíte přemisťovat zavazadla, ale vyndat dva batohy z 206ky by nebylo zas tak náročné a aspoň by se do dutiny rezervního kola dalo skrýt nějaké to náčiní.
Je to myslím velice dobrá volba pro mladý nebo starší pár, kterému se líbí design tohoto auta a nenajezdí denně 30km. Po stránce spolehlivost a odolnosti peugeot rozhodně doporučit nelze, ale svým zevnějškem si mnohé určitě získá a na druhou stranu, kdo nebude čekat se servisem na poslední chvíli, tomu se jistě dobře odmění dobrým fungováním. Určitě bych mu v dnešní době dal přednost před dosluhujícími felckami. Antikorozi má asi výbornou. Po rzi není ani památky ani vespod.