Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto mě potěšilo po stránce prostornosti, nastavitelným robustním volantem, přehlednými budíky, lehce přístupnými ovládacími prvky, posilovačem řízení a také relativně dobrou spotřebou (ve městě do 7l/100km, mimo město-okresky, silnice I.tř 5,8l/100) při obsazení dvou dospělých osob. S elektronikou nemám zatím žádný problém. Počáteční hláška o nesvítícím zadním brzdovém světle (častý výskyt u tohoto vozu), které přesto svítí, odstraněna v servisu při prvních opravách po koupi. Po odstavení (cca 1 měsíc) vybitá baterie doprovázená hláškami o selhání ABS, ASR atd. Po nabití baterie vše zase v pořádku. Elektronika Stila je citlivá na pokles napětí a proto je dobré udržovat baterii v kondici. U verzí 1.6, které mají počítač umístěný pod plastovým krytem na motoru dochází k přehřívání a častějšímu hlášek na palubce. Toto má 1.2 (1.4) vhodněji řešené (umístění je mimo kryt a zadní části motoru-lepší chlazení).
Jízda a motor: Jedná se o nejslabší motorizaci(1245cm3) pro Stilo. Na rovince nebo z mírného kopce je rozjezd a náběr rychlosti bez problémů. Díky 6. rychlostnímu stupni se potom dá udržet stabilní tempo i s ostatními (výkonějšími) vozidly s přijatelnou spotřebou (dle P.P. 5-6l/100km). Do kopce už vůz díky slabší motorizaci a hmotnosti 1090kg ztrácí dech, ale není to úplná tragédie když se naučíte včas podřazovat (chce to cvik). Oproti podobné Fábii má Stilo delší řadicí páku a delší řadicí dráhy (opět to chce cvik).
Výbava: Mám základní výbavu - manuální klimatizace, vlastní odjímatelné autorádio, centrál pouze na klíč (ne dálkový). Po předchozím majiteli(Ital) mám velmi zachovalé potahy a neprosezená sedadla. Režim city nepoužívám vůbec, posilovač řízení je dostatčující.
Silné stránky
kotoučové brzy vpředu i vzadu
rozumná spotřeba
jednoduchý motor s 16ti ventily
pevná karoserie
nastavitelný volant+nastavitelné sedadlo řidiče
Slabé stránky
malá zpětná zrcátka
nízký podvozek
ve stoupání ztrácí výkon