Zavřít recenzi

Nissan Primera 1.6

“Pravý japonec za opravdu málo peněz!”
Foto 1 / 4
  • Rok výroby: 1994 
  • Typ motoru: GA16DS 
  • Stav km při koupi: 201 500 km 
  • Stav km nyní: 202 500 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 měs.
  • Průměrná spotřeba: 7.2 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 7.2
NISSAN PRIMERA P10

Nissana jsem koupil na konci dubna od Nissanistů z Prahy. Primera stála pouhých 5500,-. Jelikož je to moje první vlastní auto, nemůžu si ho vynachválit. Primeru jsem chtěl už hodně dlouho, jelikož za danou cenu auto nemá konkurenci. Dříve jsem jezdil Octavii II 2.0TDI (rodičů)


VÝBAVA
Primera je r.v.12/94 a ve výbavě nechybí: EL.ovládání zrcátek,EL.okna vpředu/vzadu, posilovač řízení, A/C klimatizace, ABS, autoradio 4xrepro, imobilizer, centrál na DO. V porovnání co jezdilo v 94 zde a co v Japonsku, je to jako nebe a dudy. Tady jezdil Favorit a později Felicie, ale to se s Primerou nedá rovnat ani v jediné věci :D

MOTOR+PŘEVODOVKA
Jedná se o 1.6 16V 66kw (90PS) DOHC (dvě vačky v hlavě) označení GA16DS
Letí jak drak (když je auto prázdné), motor táhne už od opravdu nizkých otáček, od 4tis už jede líp a teprve tam se projeví PRIMERA POWER!
ROZVODY jsou řetězem-nesmrtelný motor.
Převodovka má dlouhý převody, takže neni problém jet na 2jku 90Km/h ( u 2.0 i 100km/h)- podotýkám, že otáčky ještě nezasahují do červeného pole)
Jediné co bych vytknul je řazení zpátečky, které občas nejde na první pokus zařadit a doprovázejí jí nehezké zvuky. Možná je to problém jen mého kusu, četl jsem, že ale nejsem jediný, kdo má tento problém u Primery.

BRZDY+PODVOZEK
Primera má kotoučové brzdy i vzadu! Což je opravdu parádní na auto z 94 a 1.6 pod kapotou.
Brzdí skvěle, ale je potřeba vyvinout trochu větší sílu na pedál ( byl jsem zvyknutý na Oktávku :D)
Podvozek je prostě parádní, i když se jedná o standartní verzi, nikoli GT, auto se opravdu minimálně naklání a drží stopu za každou cenu a to pneumatiky co tam mám nejsou nic extra 185/70 R14 tuším.

SPOTŘEBA
Spotřeba se pohybuje okolo6.5-7L/100km. Dálky se dají jezdit bez problémů za 6L/100km. Město cca 8-9L. Opravdu záleží na stylu jízdy.

V červnu jsem byl v Krkonoších, Primera byla plně obsazená= 5 lidí+ sud piva a plný kufr :D
Cesta byla hlavně mimo město po okreskách, vesnice a kopce u Nový Paky.
Spotřeba vyšla na nějakých 7.9L/100km a Primeru jsem nešetřil, hlavně do kopců, kde byl opravdu potřeba plný plyn, aby se udržela klasická devedesátka. (2.0 bych ocenil)

SHRNUTÍ
Jelikož jsem vždycky toužil po japonském voze v benzínu, koupil jsem si Primeru, protože na ni nenajdete špatnou recenzi a ani se tomu nedivím. V tý době, ještě NISSAN uměl dělat auta a nebyl spojen s Renaultem. Kdo má rád japonce a rychlou jízdu s Primerou určitě neudělá chybu.
Ovšem doporučil bych motor 2.0 (SR20DE) 96kw popř. ve verzi GT 110kw, která oravdu jede a spotřeba je opravdu stejná jako u 1.6 kromě městského provozu, kde si 1.6 vezme cca o litr méně.
Nevím co ostatní očekávají od auta za 5500? Vrak? Co se za to dá koupit ještě? Felicie? Favorit?
Opravdu se směju typickým čechům, co si koupí Felicii nebo Favorita, když za stejnou cenu můžou mít 100x lepší auto: HEZČÍ, MODERNĚJŠÍ, BEZPEČNĚJŠÍ, RYCHLEJŠÍ, SPOLEHLIVĚJŠÍ a VE VÝBAVĚ!

Jediné auto, které plánuji po P10 bude Primera P11 popř. P11-144 s 2.0.

Silné stránky

Ještě pravý japonec
Jízdní vlastnosti
Výborný motor
Vzhled na danou dobu
Prostornost (lepší než Octavia..)
Nekrade se!

Slabé stránky

ND nejsou nejlevnější
60l. nádrž, stojí to hodně peněz, aby byla plná
Koroze (největší slabina vozu)

Závady a opravy na autě

Zatím žádné a doufám, že žádné nebudou..

Doplnění recenze ze dne 05.09.2014

Stav km nyní: 204 500 km

Ještě pár dodatků k výše uvedený recenzi. :)

Motor je GA16DE (vícebod.vstřikování)
v TP max.udávaná rychlost 180km/h je naprosto mylná (jak už to většinou bývá) Primera zvládá přes 200km/h tachometrových bez větších problémů a ještě by trošičku zrychlovala.

Jediné co mě na autě nejvíce trápí je koroze podvozku. A to je také největší slabina vozu, ale každé auto musí mít nějakou mouchu a tohle je JEDINÁ moucha, který to auto má :)
Co také chtít za 5500,- Kč
NAPROSTÁ SPOKOJENOST!

Zde přikládám pár videii, které jsem za dobu pořídil:

https://www.youtube.com/watch?v=ZggGUy2uyQo&index=15&list=LL4244ur45aj_msjWZaW6bBA
https://www.youtube.com/watch?v=TyKwbPSzcQY&list=UU4244ur45aj_msjWZaW6bBA
https://www.youtube.com/watch?v=M2TlQBMwXMw&list=UU4244ur45aj_msjWZaW6bBA

<
Přejít na standardní verzi stránky »