Hodnocení a zkušenosti s autem
NISSAN PRIMERA P10
Nissana jsem koupil na konci dubna od Nissanistů z Prahy. Primera stála pouhých 5500,-. Jelikož je to moje první vlastní auto, nemůžu si ho vynachválit. Primeru jsem chtěl už hodně dlouho, jelikož za danou cenu auto nemá konkurenci. Dříve jsem jezdil Octavii II 2.0TDI (rodičů)
VÝBAVA
Primera je r.v.12/94 a ve výbavě nechybí: EL.ovládání zrcátek,EL.okna vpředu/vzadu, posilovač řízení, A/C klimatizace, ABS, autoradio 4xrepro, imobilizer, centrál na DO. V porovnání co jezdilo v 94 zde a co v Japonsku, je to jako nebe a dudy. Tady jezdil Favorit a později Felicie, ale to se s Primerou nedá rovnat ani v jediné věci :D
MOTOR+PŘEVODOVKA
Jedná se o 1.6 16V 66kw (90PS) DOHC (dvě vačky v hlavě) označení GA16DS
Letí jak drak (když je auto prázdné), motor táhne už od opravdu nizkých otáček, od 4tis už jede líp a teprve tam se projeví PRIMERA POWER!
ROZVODY jsou řetězem-nesmrtelný motor.
Převodovka má dlouhý převody, takže neni problém jet na 2jku 90Km/h ( u 2.0 i 100km/h)- podotýkám, že otáčky ještě nezasahují do červeného pole)
Jediné co bych vytknul je řazení zpátečky, které občas nejde na první pokus zařadit a doprovázejí jí nehezké zvuky. Možná je to problém jen mého kusu, četl jsem, že ale nejsem jediný, kdo má tento problém u Primery.
BRZDY+PODVOZEK
Primera má kotoučové brzdy i vzadu! Což je opravdu parádní na auto z 94 a 1.6 pod kapotou.
Brzdí skvěle, ale je potřeba vyvinout trochu větší sílu na pedál ( byl jsem zvyknutý na Oktávku :D)
Podvozek je prostě parádní, i když se jedná o standartní verzi, nikoli GT, auto se opravdu minimálně naklání a drží stopu za každou cenu a to pneumatiky co tam mám nejsou nic extra 185/70 R14 tuším.
SPOTŘEBA
Spotřeba se pohybuje okolo6.5-7L/100km. Dálky se dají jezdit bez problémů za 6L/100km. Město cca 8-9L. Opravdu záleží na stylu jízdy.
V červnu jsem byl v Krkonoších, Primera byla plně obsazená= 5 lidí+ sud piva a plný kufr :D
Cesta byla hlavně mimo město po okreskách, vesnice a kopce u Nový Paky.
Spotřeba vyšla na nějakých 7.9L/100km a Primeru jsem nešetřil, hlavně do kopců, kde byl opravdu potřeba plný plyn, aby se udržela klasická devedesátka. (2.0 bych ocenil)
SHRNUTÍ
Jelikož jsem vždycky toužil po japonském voze v benzínu, koupil jsem si Primeru, protože na ni nenajdete špatnou recenzi a ani se tomu nedivím. V tý době, ještě NISSAN uměl dělat auta a nebyl spojen s Renaultem. Kdo má rád japonce a rychlou jízdu s Primerou určitě neudělá chybu.
Ovšem doporučil bych motor 2.0 (SR20DE) 96kw popř. ve verzi GT 110kw, která oravdu jede a spotřeba je opravdu stejná jako u 1.6 kromě městského provozu, kde si 1.6 vezme cca o litr méně.
Nevím co ostatní očekávají od auta za 5500? Vrak? Co se za to dá koupit ještě? Felicie? Favorit?
Opravdu se směju typickým čechům, co si koupí Felicii nebo Favorita, když za stejnou cenu můžou mít 100x lepší auto: HEZČÍ, MODERNĚJŠÍ, BEZPEČNĚJŠÍ, RYCHLEJŠÍ, SPOLEHLIVĚJŠÍ a VE VÝBAVĚ!
Jediné auto, které plánuji po P10 bude Primera P11 popř. P11-144 s 2.0.