Zavřít recenzi

Alfa Romeo 147 1.9 JTDm

“Bojím se, že jednou doslouží a já ji budu muset vyměnit.”
Foto 1 / 4
  • Rok výroby: 2006 
  • Typ motoru: 1.9 16v 110KW 
  • Stav km při koupi: 101 000 km 
  • Stav km nyní: 11 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.0
Vůz hodnotím dle svých měřítek velmi vysoko. Ikdyž je to "jen " hatchbag, je v něm dost místa pro 4 lidi s výškou 180. Vepředu se bez problémů poskládá i dvoumetrový habán. Kufr stačí pro dva na 14ti denní dovolenou a velké nákupy v obchodáku. Člověk tam sice nedá nafukovací hrad pro děcka (v nafouknutém stavu), jako u oktávky v kombíku, ale to oželím.
Spotřeba napůl Brno/napůl okreska je dlouhodobě na 5,9- 6,1 dle odečtu nádrže vs najeté kilometry (palubák ukazuje o chlup méně, ale kdo věří palubákům, ten je naivní). Jezdím v klidu, párkrát denně si udělám radost a protočím motor i s turbem. Přeci jen je to Alfa a navíc si o to tenhle vůz sám říká.
Říká si o to svými jízdními vlastnostmi. Když tu vidím plnej počet bodů u kde čeho, tak pro Alfu by mi zdejší stupnice opravdu nestačila. Podvozek drží, ve volantu cítíte jaký asfalt je pod váma, motor jde krásně do tahu a na diesla má při sepnutí turba i slušný zvuk.
Už jsem musel prudce brzdit ze 120 km/h (bo maník nevěděl, že jede z vedlejší) a šel do smyku, ale díky skvělé ovladatelnosti to vůz zvládl parádně. Ve většině jiných bych si tak jistý nebyl. Zapomeňte na Golfa. Z běžných nesportovních edicí hatchbagů se jízdními vlastnostmi na 147 nic moc nechytá. A hlavně je ježdění s tímto vozem zábava. I po roce každodenního řízení se těším na další cestu.

Je to ovšem něco za něco. Podvozek není nijak extra odhlučněn. Naše silnice opravdu slyšíte. Pokud nejste řidič, co ho ježdění baví, bude vám připadat zbytečně hlučný. Kde co má větší kufr. Morbidně tlustý řidič (100kg+) bude mít stísněný prostor pro nohy a někomu nemusí sedět tužší spojka, plyn i samotné řazení.
Nepotěší ani horší přístupnost ke světlům, filtru oleje, vzduchovým filtrům a dokonce i nádržka na ostřikovače je asi za trest. To je ovšem neduh mnoha nových vozů. Člověk musí být prostě šikovnější a ohebnější, než kdysi za dob Favoritů. Jinak si toho moc sám neudělá.
Olej dávám kvalitní a měl by tak činit každý. Výkonné motory (vždyť výkon tohoto motoru dorovnal napříkal VW až o 7 let později, Hundaie a pod si ještě nějakou dobu počkají) si říkají o lepší starání.

Vůz bych nevyměnil za žádný jiný, jsem s ním spokojen a děsím se dne, kdy jej budu muset vyměnit.

Silné stránky

Jízdní vlastnosti
kultivovaný a na svůj výkon úsporný motor
nadčasový design

Slabé stránky

menší kufr
slabší světla

Závady a opravy na autě

Po koupi preventivně olej + všechny filtry.
Na zimu výměna žhavících svíček
Po roce výměna spojky.
Silentbloky výfuku.
Uvažuji preventivně o rozvodech (přeci jen nevím, kolik má vůz stočeno od předchozího majitele)
Prasklá hadička předního ostřikovače.
Promazání předních ramen.
Pořád zlobí šestka při řazení. Někdy se jí tam nechce.
Dohromady investice po koupi 20 000. Nic z toho ale nebylo akutní. Teď je vůz téměř jako nový.

Doplnění recenze ze dne 06.04.2016

Stav km nyní: 132 512 km

Najeto dalších cca 20 000.
Vyměněn alternátor (originál za 3200)
Zarezlá lanka od ruční brzdy (cca 400)
Termostat začal propouštět a v zimě se motor déle ohříval, vyměněn (cena 1400)
Přišla doba vyměnit rozvodový řemen, kladky a vodní pumpu (v autorizáku za 6000)
Na technické mě upozornili, že mám slabou vůli na horním předním rameni. Ale nic co by se muselo v nejbližší době řešit. No plánuji to ještě letos poladit.
Jedinné co mi asi vadí je ne úplně hladký a pravidelný chod spojky. Po delších trasách jakoby změkně a začne zabírat v různých pozicích. Několikrát čištěna, kapalina v hydraulice nová a pořád to není ideální.


Jinak jen měním olej, filtry a semtam si s tím trošku hraju pro lepší pocit.
Špatně svítící světla jsem pořešil novýma žárovkama. Byli tam nějaké pochybné. Předchozí majitel tam měl asi slabší, aby mu to přes den nežralo tolik proudu?
Šestka jde pořád ztuha a občas se jí tam nechce. Já už to mám v ruce a dostanu ji tam v pohodě, ale je to o grifu. Přitom převodovka rozebrána, zkontrolována a vyměněn olej. Prostě je to slabší místo šestikvaltu.
Po 30 000 mi už ani nepřijde to auto tak dobře řiditelné a relativně výkonné. Ale vždycky si to připomenu, když sednu do něčeho jiného. To je pak radost se vrátit do Alfy.
Nedávno jsem si střihl autem výlet přes Rakousko do Itálie. Bez problémů celých 2500 km. V autě jsme ve dvou strávili i 9 hodin jen s asi třema pauzama na WC a řízení mě neunavovalo a ani jsme nebyli z cesty rozlámaní. Děkoval jsem za slušnou pohodlnost i v tak malém autě.
2000 km z toho jsme jel po dálnicích rychlostí 120-140 tacho (140 tacho je 135 dle GPS), zbytek cesty alpské okresky a italská města/vesnice/okresky. Spotřeba za tuto cestu krásných 5,5 litrů dle ručního odpočtu najetých kilometrů a natankovaných litrů. (počítadla kecaj o půl až litr). Hluk od kol (zimní gumy) a proudícícho vzduchu už byl v těch +- 130 docela výrazný (podle chytré aplikace na telefonu 72 dB). Vypnul jsem rádio, protože už jsem z hudby moc neměl.
Občas při troše toho divočení na limitu jsem ale poznal, že ta naftová kovadlina na přední nápravě svádí auto k výraznější nedotáčivosti. Dnes už si dovedu představit, že by to mohlo být lepší. Jenže to je daň za naftový motor a poloviční spotřebu oproti benzínu se stejným výkonem.

S autem jsem pořád spokojený a pořád doufám, že ho nebudu muset měnit, ikdyž má svoje mouchy. Každému bych ho ale nedoporučil. Není to bezúdržbové ani praktické auto. Oproti konkurentům má i klidně o litr vyšší spotřebu. Ne každý mechanik s Alfama umí. Nemůžete tam nalít kdejaký olej. Je to spíš auto pro nadšence, kterému se líbí Alfy, rád řídí a ideálně je manuálně zručný a ochotný si na svém autě dělat věci sám (či na to mít v případě něžného pohlaví šikovného manžela/přítele/tatínka).

<
Přejít na standardní verzi stránky »