Jízdní vlastnosti
kultivovaný a na svůj výkon úsporný motor
nadčasový design
menší kufr
slabší světla
Najeto dalších cca 20 000.
Vyměněn alternátor (originál za 3200)
Zarezlá lanka od ruční brzdy (cca 400)
Termostat začal propouštět a v zimě se motor déle ohříval, vyměněn (cena 1400)
Přišla doba vyměnit rozvodový řemen, kladky a vodní pumpu (v autorizáku za 6000)
Na technické mě upozornili, že mám slabou vůli na horním předním rameni. Ale nic co by se muselo v nejbližší době řešit. No plánuji to ještě letos poladit.
Jedinné co mi asi vadí je ne úplně hladký a pravidelný chod spojky. Po delších trasách jakoby změkně a začne zabírat v různých pozicích. Několikrát čištěna, kapalina v hydraulice nová a pořád to není ideální.
Jinak jen měním olej, filtry a semtam si s tím trošku hraju pro lepší pocit.
Špatně svítící světla jsem pořešil novýma žárovkama. Byli tam nějaké pochybné. Předchozí majitel tam měl asi slabší, aby mu to přes den nežralo tolik proudu?
Šestka jde pořád ztuha a občas se jí tam nechce. Já už to mám v ruce a dostanu ji tam v pohodě, ale je to o grifu. Přitom převodovka rozebrána, zkontrolována a vyměněn olej. Prostě je to slabší místo šestikvaltu.
Po 30 000 mi už ani nepřijde to auto tak dobře řiditelné a relativně výkonné. Ale vždycky si to připomenu, když sednu do něčeho jiného. To je pak radost se vrátit do Alfy.
Nedávno jsem si střihl autem výlet přes Rakousko do Itálie. Bez problémů celých 2500 km. V autě jsme ve dvou strávili i 9 hodin jen s asi třema pauzama na WC a řízení mě neunavovalo a ani jsme nebyli z cesty rozlámaní. Děkoval jsem za slušnou pohodlnost i v tak malém autě.
2000 km z toho jsme jel po dálnicích rychlostí 120-140 tacho (140 tacho je 135 dle GPS), zbytek cesty alpské okresky a italská města/vesnice/okresky. Spotřeba za tuto cestu krásných 5,5 litrů dle ručního odpočtu najetých kilometrů a natankovaných litrů. (počítadla kecaj o půl až litr). Hluk od kol (zimní gumy) a proudícícho vzduchu už byl v těch +- 130 docela výrazný (podle chytré aplikace na telefonu 72 dB). Vypnul jsem rádio, protože už jsem z hudby moc neměl.
Občas při troše toho divočení na limitu jsem ale poznal, že ta naftová kovadlina na přední nápravě svádí auto k výraznější nedotáčivosti. Dnes už si dovedu představit, že by to mohlo být lepší. Jenže to je daň za naftový motor a poloviční spotřebu oproti benzínu se stejným výkonem.
S autem jsem pořád spokojený a pořád doufám, že ho nebudu muset měnit, ikdyž má svoje mouchy. Každému bych ho ale nedoporučil. Není to bezúdržbové ani praktické auto. Oproti konkurentům má i klidně o litr vyšší spotřebu. Ne každý mechanik s Alfama umí. Nemůžete tam nalít kdejaký olej. Je to spíš auto pro nadšence, kterému se líbí Alfy, rád řídí a ideálně je manuálně zručný a ochotný si na svém autě dělat věci sám (či na to mít v případě něžného pohlaví šikovného manžela/přítele/tatínka).