- stabilita při jízdě
- výborný motor
- chování vozu v zimě na sněhu a náledí
- bezproblémové zimní starty (2x žhavit)
- pohodlný i na dlouhé trasy
- po sklopení zadních sedaček místo i na spaní
- spolehlivost
- minimální nároky na údržbu
- praskání předních pružin
- hlučnější motor
- koroze okolo zadního okna
- slabší ruční brzda
- koroze nosníku pod chladičem
- málo místa pro nohy na zadních sedačkách
NEVIDITELNÝ ZABIJÁK " VSTŘIKOVACÍHO ČERPADLA "
Uplynul nějaký čas... je rok 2016, přibývá věk - i kilometry...
Následující text bude možná pro 90% uživatelů této motorizace nesmírně důležitý - možná i pro autorizované servisy Nissan...
Krátce po napsání první části recenze přišel "problém"... problém popisovaný v desítkách recenzí a spoustech hodnocení této motorizace - 2,2 Di.
Večer příjezd z delší trasy - ráno nenastartujeme... Chytli jsme až po pátém točení :-(
Pak tisíc kilometrů klid - náhle svítící kontrolky závady motoru, krátké cuknutí při přepnutí na nouzový režim - po puštění plynu vše do normálu. Po pěti kilometrech nebo přidání plynu - opět. Ráno nestartujeme. Opět až za hodinu... ale při tom koktáme - houpání volnoběhu, nějak už motor nejde "čistě".
Problém čím dál tím častější...
Několikrát v pohodě přijedeme - ráno nenastartujeme... problém.
Odjezd na vyčtení paměti závad - 56x nedostatečné vstřikovací tlaky - malý tlak v palivovém systému / nedostatečné vstřikovací tlaky.
Jednoznačný rozsudek techniků - jo pane Vopalecký, tohle je problém všech vstřikovacích čerpadel u této motorizace - čerpadlo musí ven, repase - zpátky - cca 20-30000 Kč / 1-2 týdny podle možností servisu, který tahle čerpadla repasuje...
Měl jsem naběháno cca 280000 - bez investic a závad, tak jsem se s tím pomalu smiřoval... každá nemoc se musí vyléčit.
JENOMŽE - ČTĚTE DÁL !!!!
Problém se zhoršoval, pořád jsem neměl čas zajet do servisu a odstavit auto na tak dlouho... Před dvěma týdny (už 287000 km)- už každý start buď nic - musel jsem ruční pumpičkou natlakovat naftu - a pak jsme jeli... nebo po nastartování (za tepla) koktání, kouření - pak houpání otáček... prostě podle všeho - čerpadlo v pr... Jako u všech ostatních = stejných motorů.
Stál jsem už přes noc i na velkém papundeklu, sundal jsem kryt motoru, abych našel případnou netěsnost = únik nafty. Nic. Sucho...
Nestartujeme - jen když ruční pumpičkou natlakuji soustavu. Pak jedeme třeba 1000 km - žádný problém. Jen občas svítí kontrolka závady na motoru = nízký tlak ve vstřikovací soustavě.
Info u Nissana - opět - no jo, nedivte se - jako u ostatních - čerpadlo odešlo, známá nemoc... vyměníme a bude to ok.
Jenomže - část čerpadel po výměně (viz některé recenze majitelů) vykazovala pořád stejný problém při startech.. tak se mi do toho prostě nechtělo, dokud to "neklekne" a neodjedu ani po napumpování ruční pumpičkou (chvála všech svatých japončíkům za tuhle vychytávku !!!!!!!!)...
Před dvěma týdny po příjezdu na parkoviště, kde jsem musel chvíli čekat (už nestartujeme vůbec, musím pořád tlakovat ručkou, a pak pořád nouzový režim - kontrolka...), pořád všude na motoru sucho, žádný viditelný únik - si říkám - natlakuju to hned po vypnnutí motoru, abych nemusel potom pod kapotu...
Po natlaková ni a usednutí za volant - jasný smrad nafty. Skok pod kapotu - a podržte se...
V pohledu od řidiče je v pravo nahoře nad motorem ukrytá malinká, deseticentimetrová hadička, opletená látkovým obalem. Slouží pro dopravu nafty, ale není tlaková - je totiž pouze sací... když koukáte zepředu na motor, naklonit se doleva - a tam je, potvora... hned nahoře, spojuje dvě malé trubičky...
Bude suchá - bude pořád suchá, protože nafta v ní není pod tlakem. Ovšem pouze do té doby, než natlakujete soustavu ruční pumpičkou = tlak přichází z jiné strany, než po naskočení motoru.
Tahle sviňka byla náhle úplně mokrá, pod ní dvě kapky nafty..... Ty vole - říkám si...
TADY JE TA OPRAVA VSTŘIKOVACÍCH ČERPADEL ZA 20-30000 Kč !!!!!!
Tahle hadička je přímo položená nad blokem horkého motoru. To znamená - po nějakém čase prostě zpuchří. Je ale obalená látkou = nikdo to nevidí. A ta svině je čím dál tím víc porézní, až prostě - začne přisávat vzduch. Nepropouští naftu - ale neviditelně přisává vzduch...
Za jízdy to čerpadlo dožene - jen při větším odběru má málo nafty a víc vzduchu = elektronika zahlásí závadu na čerpadle.
Odstavíte motor = doběh motoru vytvoří v trubičce podtlak, nasaje si vzduch - a nenastartujete. Až po 3-4 pokusu / někdy. Někdo už to nenatočil vůbec.
KAŽDÁ tahle hadička vydrží max. 5 let - je bez "hitzenschildu" přímo na motoru, takže prostě vyschne a neviditelně zpuchří...
Auto jezdí - ale nestartuje. Elektronika hlásí vadu čerpadla. Žádný viditelný problém, žádná netěsnost = vadné je určitě čerpadlo.
Čerpadlo jde ven (u mne NE!), s ním musí i tahle hadička. Vymění se čerpadlo = vymění se často i hadička. Skvěle jsme to opravili - za 30000 už zase jezdíme...
Kde se nevymění hadička (vypadala přece ještě dobře....) - je majitel zase na začátku ... čerpadlo občas zlobí a zlobí = honem se toho auta zbavit / nebo do šrotu... co s tim, když to nejede a nestartuje... zasraný čerpadla...
Hadička stojí pár korun, vyměníte si jí i doma...
Neviditelný "zabiják čerpadel" 2,2 u motorů Nissan Almera / Tino / asi i X-Trial. Všichni mají problémy s tímhle čerpadlem...
Po výměně hadičky (mimochodem - zatlačil jsem na ní, a i když byla napohled jako nová, rozpadla se na tři kousky - tvrdá jako beton, těsnit už nemohla i kdyby chtěla...) - teď startujeme na první škrtnutí, motor nehoupá, automatiká krásně reguluje otáčky studeného motoru jako dřív - nekoktá, nekouří, uklidnil se chod motoru "jako hodinky" i v nejvyšších otáčkách - záběr motoru jako nový....
Najeto 287 500 km - od poslední recenze pouze výměna druhého zadního brzdiče + levý přední, kde zpuchřely uvnitř gumičky = nechtěl se vracet píst... auto má 14 let - původní výfuk (!!!), skvělou spotřebu, tah jako nové, jen chudinka nezastavitelně rezne... občas něco křupne v kloubech v zadní nápravě, vůli jsme žádnou nenašli... 100% emise, pružící komfort jako Mercedes - v době "krize s čerpadlem" jsem už hledal jiné auto, projezdil jsem si nové kandidáty - především Mazda 3 - 2,2 v naftě. Skvělý motor, ale - pérování skáče jako koza... Almerka je proti novým autům Mercedes...
Ještě něco nám odjezdí - ale smrt je jediná spravedlivá věc na této planetě, a konec se aniAlmerce určitě nevyhne.... Nechce se jí - teď zase ukazuje, jak je skvělá... Asi jí vystrašilo to, jak se mnou objížděla jiné / novější auto :-)
Ale - kdo naletěl (jako skoro já) na výměnu čerpadla místo malinkaté hadičky - nebuďte smutní... tohle je opravdu dokonale ukrytý "zabiják" motorů/čerpadel 2,2 Di .
A kdo ještě nenaletěl - leťte okamžitě k vašemu miláčkovi, teď hned = okamžitě si vyměňte tuhle hadičku, protože nikdo z Vás nemá tohle auto mladší 5-ti let - a budete mít minimálně na dalších 5 let / a třeba i dalších 150000 km - pokoj od "zlobivého čerpadla".
Samozřejmně - jsou tady asi i výjimky... ale já vidím 90% problémů "vadných čerpadel" ve staré, zpuchřelé - ukryté a přepálené sací hadičce...
Přeji všem majielům této motorizace, aby se dostali k tomuto článku = spoustu spokojených a nadšených majitelů tohoto vozu !
V.Vopalecký - l.p. 2016
8.10.2016 Nissan slouží dál - najeto 294250 km / přesto jsme pořídili jeho nástupce - více v další recenzi na adrese:
www.cars.cz/autorecenze/auta/Honda/Civic/Recenze-Honda-Civic-Skvely-vuz-ktery-jsem-dlouho-h-147077291011225.html?utm_source=www.cars.cz&utm_medium=recenze&utm_content=hp
Nissan pořád jezdí - máme 315000 km, ale je to už jeho poslední rok. Vyhřáté plechy nad výfukem se drolí a podlaha je v podstatě neopravitelná - celkový stav je dobrý, ale výfuk už vzadu nemá na čem držet a koroze si už vyžádala svoje. Těžko se nám bude loučit, protože takového tahouna a držák jsme měli poprvé - a asi naposledy... W.
Tak poslední info k autíčku - bez vážných technických závad v tomto roce (květen 2019) končíme - stav kilometrů 347000, ale - už jsme zestárli. Rez nám odloupnul kus podlahy nad výfukem a ten už nemá na čem držet - oba držáky i s plechem odpadly. Oprava náročná - a rez už hlodá odspodu víc a víc (plný zimní provoz na štěrku a soli). Takže se loučíme, do 14.dnů odvoz na náhradní díly nebo likvidaci... Doma už jsou další nástupci - Honda Civic 2,2 v naftě před karavan a Suzuki SX4 do sněhu. Je to fakt těžké loučení - ale není jiné cesty. Manželka se prý venku k autu přiváže s tranparentem a nedá jí :-) / - kdyby auto někdo chtěl na ND, ozvěte se - je čas do konce května. Cena 5000,- / 776019619 / nový výfuk, 2x4 pneu s plechovými disky, všechny dveře ok (kromě zadních), motor 100%, spotřeba 5,5 - ale km už má - tak jako všechno co se v autě točí. Tak přeju všem stejné štěstí na vaše plechové pomocníky. W.