Zavřít recenzi

Kia Sportage 1,6 GDI

“Slušná kvalita za přijatelnou cenu, KIA udělala velký krok vpřed.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2012 
  • Typ motoru: GDI 99 kW 
  • Stav km při koupi: 350 km 
  • Stav km nyní: 21 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 8,8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 7.0
To tu opravdu ještě nikdo nehodnotil novou Sportage? :)

Takže - poté, co se na našem předchozím Fordu Focusu 2,0 TDCI začalo objevovat víc a víc závad, vytahujících víc a víc peněz z kapsy když jsme zjistili, že hezky vypadající auto mělo stočený tachometr min. o 60.000 km a představil jsem si, že bude pomalu čas na filtr pevných částic, vstřiky atd., padlo rozhodnutí na výměnu auta. No a protože to nebyla první neblahá zkušenost se stočeným tachometrem, byla zvolena varianta auta nového.

Na vůz KIA Sportage padla volba z několika důvodů - nejsme častí "měniči" aut, takže jsme hledali něco, co se hned neokouká, tj. trochu nadčasový design. Uznávám, že je to věc čistě subjektivní, ale tenhle výtvor Petera Schreyera nám padl do oka hned. Další důvod - SUV kvůli (opět možná subjektivně) pohodlnějšímu nastupování, posezu, výhledu... Dále skutečnost 7 leté záruky KIA a konečně i prostý fakt, že to bylo jediné vozidlo našich představ, které bylo prodáváno za cenu, kterou jsme byli ochotni zaplatit.

Poslední uváděný důvod je ostatně příčinou, proč byl zvolen základ nabízené motorizace, benzínový atmosférický přímovstřikový 1,6 GDI a výbava Active Plus. Protože jsme měli možnost koupit velmi výhodně předváděcí model a najetými pouze necelými 400 km, dodatečná výbava čítala pouze "psí" mřížku.

Konečně ke zkušenostem, nejdříve "staticky" - auto se nám ani po 2 letech neokoukalo, což je fajn. Dojem ze zpracování je víc, než dobrý. Interiér je příjemný, funkční, ke kvalitě nemám žádných výhrad. Převažují měkké plasty, vše perfektně lícuje, nikde nic nevrže, neodpadává. Někomu mohou vadit plasty i ve výplních dveří či na zadní straně předních sedadel, já to hodnotím ryze prakticky. Při mých 182 cm mám místa vpředu i vzadu (za sebou) víc než dost, a to jak v podélném, tak i příčném směru. Kolenům ani loktům nic nezavazí, loketní opěrka by mohla být podélně větší. Ergonomie pro řidiče v pohodě, nešťastné je jen přepínání palubního počítače vlevo vedle volantu na palubní desce, musí se hledat. Sedadla poskytují přiměřené boční vedení (ale tento typ auta z podstaty není "vymetač zatáček"), sedáky by mohly být delší. Výhled řidiče je dobrý směrem vpřed, dozadu při couvání žádná sláva. Zavazadlový prostor moc zavazadel nepobere, i větší pes se tam neotočí.

Co se týká řízení - tak v prvé řadě je třeba říct, že tento motor na závodění rozhodně není. Samozřejmě vím, že to s předchozím PSA 2,0 TDCI 100 kW/320 Nm nejde srovnávat. Výkon 99 kW je sice podobný, ale posazený daleko výš, tuším 168 Nm atmosférického benzínu je samozřejmě poznat. Navíc tam ten výkon tak nějak marně hledám. Ne, že by auto bylo brzdou provozu, to ne, ale zejména dynamické zrychlení tam prostě není. I když hmotnost auta není nijak vyšší než obyčejného kombíku, čelní odpor a zejména velká balonová kola jsou prostě znát. Takže pohodové jezdění ano, závodění a prudké předjíždění rozhodně ne. Co se týká spotřeby - s autem se dá jet po okreskách kolem 7 litrů, jenže my najezdíme do práce nejvíc pro dálnici, a tam je prostě průměr při dodržování rychlostních limitů dlouhodobě 8,8 litru. Ale to se musí brát jako daň za charakter auta. Jízdní komfort je vynikající, při jízdě po "panelové" D2 oceňuji slušný podvozek a kola s profilem 65, které příčné nerovnosti dobře chytají. Jinak auto padne bez problémů do ruky, neprotestuje ani při svižnějším projetí zatáček. Naladění řízení je spíše "ženské", přeposilované, bez zpětné vazby, ale to je asi problémem většiny moderních aut. Brzdy jsou přiměřeně ostré, dostatečně dimenzované. Jezdíme klidně, takže z hraničních situací tu zkušenosti nemohu uvést.

Silné stránky

líbivý design
kvalita zpracování
prostorný interiér
pohodlí
7 letá záruka

Slabé stránky

subjektivně slabý motor
malý zavazadlový prostor

Závady a opravy na autě

žádné, pouze v rámci servisní prohlídky výměna LP těsnění dveří

Doplnění recenze ze dne 07.03.2016

Stav km nyní: 44 500 km

Takže uplynuly téměř 4 roky, najely se nějaké kilometry, proběhly 2 servisní prohlídky. Závady - žádné. Při první servisce vyměněno v záruce těsnění LP dveří (lepilo se a natrhlo), při druhé výměna krytů zadních směrových světel (loupající se krycí lak). Cena servisních prohlídek po max. 2 letech/30.000 km á cca 5.500 Kč. V autě nic nevrže, netluče, nadměrně se neopotřebovává. Absolvovali jsme kratší i delší cesty (Chorvatsko), cestování pohodlné, průměrná spotřeba je ustálena na cca 8,5 l (je poněkud vyšší díky tomu, že i kratší cesty jezdíme po dálnici, protože u ní bydlíme. Za sebe naprostá spokojenost a doporučení ostatním.

<
Přejít na standardní verzi stránky »