Zavřít recenzi

Škoda Octavia 2.0 TDI CR II

“Vzhledem u určení vozu SPOKOJENOST.”
  • Rok výroby: 2012 
  • Typ motoru: 2.0 TDI CR 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 126 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 30 měs.
  • Průměrná spotřeba: 5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.6
Oktávku jsem dostal jako služební i k soukromému použití v lednu roku 2012. Najedu cca 45000 km/rok, z toho cca 50% na dálnici, 30% okresky a 20% město.
Vcelku dodržuju rychlostní limity, obce "tachometrových" 60 km/h, mimo obec 100 km/h a dálnice 120 km/h kvůli spotřebě. Snažím se bavit tím, že jezdím docela "ekorallye", to znamená, že z kopce vyřazuju a případně brzdím motorem. Za dva roky mám vykázanou spotřebu podle tankování 5,06 a 5,03 l/100km.
K hodnocení auta asi tolik:
Motor 140 PS jsem po 10 000 km nechal načipovat na 178 PS a 378 Nm podle měření na zkušení stolici.
Motor se šestikvaltem je za jízdy slyšet jen minimálně a při tachometrových 120 km/h točí cca 1950 ot/min. Nástup turba má malou prodlevu, ale protože nijak nezávodím, tak mně to nevadí a docela mě baví jezdit na "vlně" krouťáku, který je schopnej "prohrábnout" kola i na dvojku.
Olej měním po 30 000 km, to je cca po 8 měsících při nulové spotřebě oleje.
Řazení je vcelku přesné a hladké. Odstupňování převodovky je dost "do rychla", 6 je možné řadit až při cca 95 km/h, to je 1500 ot/min po přeřazení.
Tady musím konstatovat, že absolutně nechápu nastavení "našeptávače" řazení (šipky na přístrojovce), který radí řidiči přeřadit na vyšší stupeň už při 1500 ot/min, kdy po přeřazení klesnou otáčky pod 1100 ot/min a auto začne nechutně rezonovat. Pro pohodovou jízdu je třeba držet otáčky motoru minimálně na 1400 ot/min a pod plynem alespoň na 1500 ot/min.
K brzdám nemám žádné negativní připomínky, účinnost je plně postačující, dávkovatelnost velmi dobrá a doposud mám původní kotouče i destičky.
Karoserie má konzervativní desing, který nenadchne ani neurazí, vnirřní prostor je vpředu v pohodě, vzadu při 3 cestujících chybí alespoň 15 cm na šířku (ale poslední Passat na tom není o mnoho lépe). Kufr je bez připomínek jak velikostí, tak přístupem, ale pokud budu hnidopich, tak můžu kritizovat schod po sklopení opěradel. Velmi se hodí háčky na tašky a úchyty pro síťový program.
Jízdní vlastnosti odpovídají požadavkům na "běžný provoz". U rodinného kombi nemá, podle mně, cenu mluvit o nějakém "citu" v řízení, to může být bráno v potaz u nějakých sporťáků. U Oktávky nepotřebuju, aby mě "tahala" za volant.
Konfort jízdy ovlivňuje naladění podvozku, ktré je vyhovující, ani měkké, ani tvrdé. Dále pak odhlučnění, které je u motoru velmi dobré, ale utlumení hluku odvalovavání je u zadních kol, zejména u kombi, nedostatečné. Na hrubším asfaltu jsou pneumatiky dost slyšet. Docela by mě zajímalo, jestli by pomohlo vylepení blatníků, podběhů, podlahy a případně i střechy bitumenovými pláty.
Moje závěrečné hodnocení je takové, že ve své třídě je Oktávka velmi dobré a spolehlivé auto (alespoň na moje), ale nebylo by fér ji porovnávat s prémiovými značkami a nebo modely o třídu výše, které jsou z hlediska konfortu jízdy někde jinde, ale také za úplně jiné peníze.



Silné stránky

dostatečný výkon
solidní spotřeba

Slabé stránky

Závady a opravy na autě

Při prohlídce na 60 000 km výměna spojovačky řízení (lehké ťukání na nerovnostech). Výměna cca 4 různých žárovek.
<
Přejít na standardní verzi stránky »