Zavřít recenzi

Hyundai i30 1,6 CRDi

“Je to druhé Hyundai co máme a naprostá spokojenost”
  • Rok výroby: 2009 
  • Typ motoru: 1,6 
  • Stav km při koupi: 97 500 km 
  • Stav km nyní: 119 000 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.4
Zkušenosti velmi dobré. Hyundai udělalo velký krok vpřed. Ve stejnou dobu jsem byl majitelem již 8 let Hyundai Accent LC 2005 a při přesednutí bylo znát velkého rozdílu. Hledali jsme nějaké auto s automatickou převodovkou staré okolo 4 let pro přítelkyni a najít takové bylo jako hledat jehlu v kupce sena. Nakonec se podařilo.

Mimo počáteční investice po koupi vozu na začátku roku 2013 nebylo třeba investovat do ničeho. Auto dobře jezdí, je spolehlivé a máme z něj radost. Jediné co se na tom dělá je pravidelná výměna oleje a filtrů, jinak nic. Předepsáno je po 20000 km nebo jednou za rok a nám to spíš vychází jednou za rok, protože s ním najedeme tak 15000 km/rok. Auto má automatickou klimatizaci což je výhoda, že si člověk nastaví jednu teplotu, kterou to stále drží a nemusí stále otáčet knoflíkem.

Máme taky radost ze zvolené motorizace 1,6 CRDi, má 85 kW a je dostatečně silný jak na dálniční rychlosti tak na předjíždění na okresce. Auto má spotřebu okolo 5,0 l/100km a to i přesto, že je to automat, což nám dělá radost.

Na předních sedadlech je dost místa i pro vyšší osoby. Sedáky mají dobré vedení takže se v nich sedí pohodlně i když máme za sebou delší trasu.

Auto dobře sedí na silnici. Volant je malinko přeposilovaný, ale ne tak, že by si řidič připadal jako kdyby jel na ledu.

Do nádrže se vejde 60l (výrobce udává tuším 53 nebo 55l) a bez tankování jsme dělali výlet 1100 km do Německa a zpět a ještě zbylo v nádrži.

Nejedná se o reprezentativní auto, ale pokud někdo hledá levné spolehlivé auto, které je i bezpečné je to správná volba.

Nakonec nám zůstalo jako druhé auto do rodiny k Volvu S80 D5 AWD (r.v. 2009), které jsme koupili o půl roku později.

Silné stránky

spolehlivý silný motor
automatická převodovka řadí dobře
velké místo nad hlavou pro vyšší posádku
malá spotřeba nafty
tichý při jízdě po dálnici povolenou rychlostí
relativně bezpečné auto
nízké náklady na servis
dobře přístupný kufr
velká 60l nádrž

Slabé stránky

korejská auta se hůř prodávají

Závady a opravy na autě

Při koupi vozu bylo třeba vyměnit zadní brzdy (kotouče + destičky), žhavicí svíčky a sjeté pneu. Ihned výměna oleje v motoru + v převodovce dále filtry (olej, vzduch-kabina, vzduch-motor, palivový). Po této prvotní investici se kterou bylo počítáno žádné další investice nebyly třeba.
<
Přejít na standardní verzi stránky »