Zavřít recenzi

Fiat Brava 1.6

“Za ty penize super auto, určitě bych si koupil ho znovu, ale zkusil bych 2.0, to už by bylo jiné kafé”
  • Rok výroby: 1998 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 152 347 km 
  • Stav km nyní: 153 092 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 měs.
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 9.0
Mé původní auto byla Škoda Felicia 1.3 MPi 50 Kw 1994, bylo to super auto a do začátku mi bohatě stačilo.
I když bylo o auto dobře starané a po motorové stránce bylo v dobrém stavu, tak postupem času začalo reznout čim dal tim vic a když mi na servise řekli že by oprava karosérie stála víc než je hodnota auta, tak jsem se rozhodl, že auto prodám a pořidím si něco novějšiho. Chtěl jsem něco do 50 000 Kč, motorizace max 1.6 a aby už to bylo pozink, uvažoval jsem o Fabii 1.4 MPi, Nissanu Almera (toho mi doporučoval kamarád) a Fiatu Brava nebo Marea sedan (rodiče vlastní Mareu Weekend 1.8 už 9 roku a za tu dobu se měnili jen provozni věci jinak auto šlape jako hodinky a navic je v luxusni vybavě jedná se o dovoz z Rakouska). Nakonec jsem se po přečteni x recenzi a článku rozhodl pro Fiata Brava 1.6 16V 76 Kw, ted už zbývalo vybrat jen to pravé. Řekl jsem známemu co se vyzná v autech zda neví o nějakém, zrovna o jednom věděl, jen mě upozornil, že tam bude trochu větší investice. Tak jsme o vikendu sedly do auta a jeli se podivat na toho krasavce (na fotkach vypadal zachovale jak exterier tak interier). Hned po přijezdu bylo jasne že to budu brát za ty penize uplně parada a když mi ještě majitel řekl že je už zaplacena ekodan, nebylo co řešit, sepsala se kupni smlouva a mohlo se jet domu. Jak bylo auto napsane na mě hned šlo na servis kde se vyměnilo to co vyměnit bylo potřeba, peněz mi zbylo ještě dost. Jak jsem to auto po týdnu přebiral tak to bylo uplně jiné auto než které jsem si koupil. Šlo krásně za plynem (asi tomu pomohly nové svičky a vyčištění škrtici klapky). Prozatím ho mám 2 měsice a naprosta spokojenost uvidime co bude třeba po zimě ještě udělat doufám že už nic krom toho nastřiku podvozku. Auto uživam denně na dojiždění do prace ( za den dohromady 90 km) a o vikendu sem tam jedu na hory. Co hodně chválim tak jsou pohodlne sedadla a hodně mista vevnitř, velky kufr, když sklopim zadni sedadla da se v autě dobře vyspat to využivam převážně na horach když se mi nechce stavět stan :D. Po motoristicke strance je to auto super jakmile přesahne ručička otáčkoměru 3000 tak si někdy řikam kde tam je schovane to turbo že to tak tahá :D a spotřeba mi vyhovuje když jedu v klidu kocham se okolni krajinou tak jezdim za 6 až 7 litru benzinu na 100 km, když frajeřím před ostatnima a davám si zavody s kamošema tak neni problem se dostat i přes 10 litru na 100 km. Co mě fakt hřeje u srdce jak tady v okoli těm frajirkum v Golfech IV dám na prdel nic proti tomu autu nemam ale někdy to je fakt otravne jak se oni v těch autech předvadi :). Co mi trochu vadi je tvrdy podvozek možná to je těmi koly mám tam 195/50 R15 uvidim jak tam dám na zimu 185/60 R14 co to uděla ale za co jsem rád že to auto dobře sedi v zatáčkach. A ještě jsem si vzpoměl na jeden nedostatek že to auto je nižší než Felicia (na to si časem zvyknu), takže už žadne polni, lesni cesty apod. :)

Závěr to zhrnu takto za ty penize jsem asi lip koupit nemohl ale jak řikam to se ukáže časem, určitě sem budu pravidelně přidavat co se na autě pokazilo, co bylo vyměněno apod. :)

Silné stránky

Motor 1.6 16V 76 Kw
Velikost kufru
Prostorný interiér
Pohodlné sedadla
Nádherný exteriér

Slabé stránky

Výška vozidla

Závady a opravy na autě

Nové přední brzdy (kotouče a desky)
Udělané rozvody (nebyly vubec dělane ještě 30 000 se na nich najezdilo navic bylo otazkou času kdy praskne řemen byl už dost popraskaný)
Nové zadní brzdy (bubny a čelisti)
Výměna oleje + olejového filtru
Výměna chladicí směsi (byla tam úplna sračka)
Výměna vzduchového a kabinového filtru
Výměna tlumičů kufru
Nový kompresor klimatizace

Po zimě budu dělat nástřik podvozku.

Prozatím není žádná závada na autě a doufám že se nic neukáže v nejbližší době, auto co se týče exteriéru, interiéru a motoru je zachovalé akorát minulý majitel sral na údržbu. Jen abych nenadaval tak nechal vyměnit zadní tlumiče.
<
Přejít na standardní verzi stránky »