Zavřít recenzi

Renault Thalia 1,4 , 8 v r.v., 2004

“Malé, mekkčí, svižné auto, které by si někdo nikdy nekoupil, protože vněm jezdí lidi po padesátce a mladým rodinám nemusí vždy vyhovovat.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2004 
  • Typ motoru: 1,4 8v 
  • Stav km při koupi: 72 000 km 
  • Stav km nyní: 85 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 10 měs.
  • Průměrná spotřeba: 7,4 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 6.4
Na úvod se musím přiznat, že vždycky jak jsem viděl Thalii (první model), tak mi připomínala tureckou stařenu a snad ošklivější a nevkusnější auto jsem snad ani neviděl. Jo, Twingo. Vždy jsem byl zastáncem velkých aut a do takového drobka, že se zamiluji a dokonce ho koupím, by mě ani nenapadlo. Sháněl jsem nějakou náhradu za nešťastnou Opel Omegu B. Náhodou jsem kolem ní procházel v AAA, potáhl jsem za kliku a byl uvnitř. Zalíbil se mi vnitřní prostor, jednoduchost. Vzadu sice málo místa na nohy.., prostorný kufr. A pozor nikde ani puchýřek. U auta po deseti letech nevídané!
Na druhý den jsem si ji prohlédl i s manželkou, no líbila se. Tomu se říká láska z rozumu. Trochu jsem kouknul po inzerátech a koupil. 2004, 1,4 8v, 72 tis. v úplném základě. Prostě jsem nechtěl nic navíc ani ten otáčkoměr. Z Renaultu jsem měl vždy panický strach, hlavně z jejích elektroniky. Vcelku je mi jedno, když jedu 80 – 90, tak zda točím 3500 – 4000 ot. U takového auta mi to připadá nepodstatné. Jen ten centrál mi schází. Je to lehoučké auto a dá se ovládat i bez posilovače. Jízda díky dobrému odpružení je pohodlná. Projede i po polích cestách díky výšky spodku bez problému a nechytne předkem. Je to neuvěřitelný hraboš. V zimě, po ledu v kopci se šplhá jako nic.
První pocity při řízení, byly poněkud zvláštní, vysoký posed, krátký sedák, ale po měsíci si zvyknete. Když jsem koukal na motor, tak jsem myslel, že je z kočárku, nebo šicího stroje. Ten, ale je díky váze vozu svižný. Není to vyložený rváč, chybí mu vytrvalost v zátahu, ale ve stoupáních nemám námitek. Osobně mi připadá, že auto je živější než Galaxy 2,3. Výborně si poradí i s velkým 2m vozíkem. Je to naše třetí auto, takže 95% jezdím sám, ale někdy nás v něm jede i pět. Tři děti a dva dospělí a vlezeme se. Jed tak 500 km, nic moc, ale nouzovka…. Ve dvou,((třech)) bych neváhal i Chorvatsko. Předělal jsem ji na LPG. Při pojíždění veme 7,5 dlouhá cesta 6,6 l/lpg. Takže si sám frknu do Tater a moc mě to nestojí 450 km za 500 kč.
Jo, jo problémy přišly. Začala svítit emise a začas to jelo na tří válce – cívka od Sagem. Prostě praskl její obal zespodu váhou stat. plechů a vlhkost zničila cívku. Po asi 4000 tís. Mi začal kapat olej z motoru víc a víc. prasklo těsnění pod hlavou u výfuku , kde jsou olejové kanály. Voda v oleji, ale nebyla. Přišlo přetěsnění těs. pod hlavou. Celkem pálka. Ze zamilovanosti jsem poněkud vystřízlivěl, ale nezanevřel, prý se to stává i jiným značkám. Na závěr snad, jen že toto auto není na parádu, ale taky neurazí. Hlavně nerezne.. Vyloženě mladému člověku nemusí sednout, ale záleží i na povaze řidiče. Takové neutrální vozítko. Je úzké a proto se můžete koukat ven a užívat si a víte, že máte fóra po stranách na rozdíl od větších limuzín. Je zbytečné jí technicky přeceňovat a srovnávat ho s Golfama, Fabii. Vzniklo v projektu, aby si i nejhůř placený dělník (West) mohl koupit nové auto. Jede tak jak vypadá, ale myslím si , že mě při jízdě vyloženě nepodrazí. Snad se bude držet a ještě se spolu pořádně projedeme.
Při dotazu, zda bych si koupil vozidlo od Renaultu úmyslně dávam né, protože vyšší třídy těchto aut mě děsí. Jejich pokroková elektrika od Sagem, Matra, Valeo hrůza pomyslet. Novovější Thalku - ano.
.

Silné stránky

V dané třídě dobré jizdní vlastnosti
NEKORODUJE
spotřeba, jednoduchost, pohodlná
v provozu jste šedá myš
průjezd terénem

Slabé stránky

vyhřívání na nohy nejde na chodidla

Závady a opravy na autě

- Při koupi jsem nechal vyměnit nový řemen, vod. pumpu, (sada od gates 2000 + 1100 práce). -Svíčky, olej, filtry cca 1000. Musel jsem hned koupit nové zim. Pneu (původní měly sotva 2 mm). - Nová cívka 1500. Těsnění pod hlavou a věci kolem + práce 7200.
<
Přejít na standardní verzi stránky »