Hodnocení a zkušenosti s autem
Líbí se mi podvozek, při srovnání s konkurencí pěkně drží v zatáčkách, i za cenu vyšší tvrdosti. To je asi jediná výhoda, kterou to auto má.
Nemůžu se spolehnout, že dojedu do cílové destinace, což jsem v nějakých 95000 km nečekal. O auto se starám jak nejlépe umím (stav chválí i v servise), ale auto se moc neodvděčilo. Pořád jen řeším nějaké problémy.
3dv. verze je příšerně nepraktická, ale to je asi standardní stav a moje chyba (byla to výhodná koupě od známého, jinak bych šel do jiné varianty). Když chci sklopit sedačky kvůli nákladu, musím oddělat i opěrky hlavy na zadních sedadlech. Je to operace cca na 10 minut, protože se mechanismus zarážky opěrek po pár vyndáních rozsypal.
S antikorozní ochranou problém nemám. Až na pár oděrků od kamínků nikde ani flek (ty oděrky okamžitě opravuji). Problém je spíš s tím, že na plastových dílech je stále krásný lesklý červený odstín a na zbytku matná růžová. Nepomáhá ani pravidelné rozlešťování a voskování.
Brzdy nejsou žádný zázrak, ale stěžovat si také nemůžu, až na drobnou výjimku, která se týká ruční brzdy - s prudkým kopcem si neporadí a nikdy dříve neporadila, snad jen s použitím násilí.
Drnčení a vrzání v interiéru se snažím eliminovat, což se mi daří u palubní desky, stropu a zadních dveří. S příšerně vrzající sedačkou a předními tlumiči (pouze v chladnu) už je to horší.
U mého kusu je nutná častá výměna žárovek H7, která se projevila rozpadem plastových objímek a problémy na STK.
Silné stránky
podvozek
vzhled 3dvéřové verze
servis má na živobytí
slušná spotřeba
pohodlné sedačky
Slabé stránky
spolehlivost
nepraktičnost 3dvéřové verze
červená barva rychle zrůžoví i při garážování
žere olej
převodovka - 130 km/h při 4000 ot./min
vrzající sedačky