Zavřít recenzi

Opel Astra 1,6

“Pravděpodobně se jedná o páteční kus, kdy už každý dělník myslel na víkendové radovánky...”
  • Rok výroby: 2002 
  • Typ motoru: Z16XE 
  • Stav km při koupi: 24 000 km 
  • Stav km nyní: 94 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 7 let

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

4
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 6.8
Líbí se mi podvozek, při srovnání s konkurencí pěkně drží v zatáčkách, i za cenu vyšší tvrdosti. To je asi jediná výhoda, kterou to auto má.
Nemůžu se spolehnout, že dojedu do cílové destinace, což jsem v nějakých 95000 km nečekal. O auto se starám jak nejlépe umím (stav chválí i v servise), ale auto se moc neodvděčilo. Pořád jen řeším nějaké problémy.
3dv. verze je příšerně nepraktická, ale to je asi standardní stav a moje chyba (byla to výhodná koupě od známého, jinak bych šel do jiné varianty). Když chci sklopit sedačky kvůli nákladu, musím oddělat i opěrky hlavy na zadních sedadlech. Je to operace cca na 10 minut, protože se mechanismus zarážky opěrek po pár vyndáních rozsypal.
S antikorozní ochranou problém nemám. Až na pár oděrků od kamínků nikde ani flek (ty oděrky okamžitě opravuji). Problém je spíš s tím, že na plastových dílech je stále krásný lesklý červený odstín a na zbytku matná růžová. Nepomáhá ani pravidelné rozlešťování a voskování.
Brzdy nejsou žádný zázrak, ale stěžovat si také nemůžu, až na drobnou výjimku, která se týká ruční brzdy - s prudkým kopcem si neporadí a nikdy dříve neporadila, snad jen s použitím násilí.
Drnčení a vrzání v interiéru se snažím eliminovat, což se mi daří u palubní desky, stropu a zadních dveří. S příšerně vrzající sedačkou a předními tlumiči (pouze v chladnu) už je to horší.
U mého kusu je nutná častá výměna žárovek H7, která se projevila rozpadem plastových objímek a problémy na STK.

Silné stránky

podvozek
vzhled 3dvéřové verze
servis má na živobytí
slušná spotřeba
pohodlné sedačky

Slabé stránky

spolehlivost
nepraktičnost 3dvéřové verze
červená barva rychle zrůžoví i při garážování
žere olej
převodovka - 130 km/h při 4000 ot./min
vrzající sedačky

Závady a opravy na autě

Cca do 80 000 km bylo vše v nejlepším pořádku, když pominu to, že nešel nastavit odklon kol a špatně se sjíždí pláště (u předražených 205/50 R16 je to radost).
Opravy
- výměnu AGR ventilu beru jako spotřebák, ale i po výměně otáčky pořád kolísají a auto občas cuká (to dělá už od začátku),
- odešla zapalovací lišta - náhodně přestal pálit 1 válec a pak se vzpamatoval, což diagnostiku neusnadňovalo.
- občas startuje na 3 válce a probere se až po zahřátí (vyměněna zapal. lišta, svíčky, změřeny tlaky - vše ok, ale vada neodstraněna) - na diagnostice se nic nezobrazilo, kontrolka svítí jen velice zřídka. V servise jsem už jako doma.
Další problémy, které nemám sílu/chuť řešit:
- olej žere čím dál víc (momentálně cca 3 l na 10000 km).
- občas se samovolně odemkne - nezávisle na lokalitě, takže to žádným signálem nebude
- nestíhám vyměňovat žárovky H7 a v osvětlení zadní SPZ
- mírný úbytek chladící kapaliny
<
Přejít na standardní verzi stránky »