Zavřít recenzi

Toyota Celica 1.6sti

“I s malým objemem se dá svištět a úsporně!”
Foto 1 / 5
  • Rok výroby: 1993 
  • Typ motoru: 1600cm3 
  • Stav km při koupi: 230 000 km 
  • Stav km nyní: 240 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 9.2
Zdravím všechny, kteří se rozhodli strávit pár minut nad přečtením této recenze.

Tovární označení je Toyota Celica ST180, motor je 1.6 STI 16V 77 Kw (105K).

Proti běžné verzi se liší jednak barvou, která je ze vzorníku Lexusu, jednak nemá otěrové lišty, má decentně stříknutou palubní desku do stříbrné barvy, která krásně kontrastuje, potom má sedačky a křídlo z GTi. Nechápu ovšem, jak v nich může sedět Japonec s výškou 150cm, protože já mám 186cm a na kapotu nevidím úplně ideálně :-) Podobných věcí by se našlo asi dost, ale přijde mi zbytečné se o nich rozepisovat. Na závěr bych chtěl říct, že jsem s autem najel zatím každodenním ježděním 10tkm a musím zaklepat, zdá se, že je v super stavu. Jediné, co jsem musel měnit, když nepočítám počáteční důležité věci jako olej, filtry, atd., byl špatný termostat, kolem kterého se zedřelo jeho těsnění a tak se špatně otevíral. S autem se krásně jezdí, člověk si však musel zvyknout na delší kapotu než mají běžná auta, ale to netrvalo tak dlouho. Dětem se líbí mrkačky, když potkám auto, které je má také, tak na sebe blikneme, kdekdo se za autem otočí a dětem se líbí laděný výfuk, který bych nikdy před tím na auto nechtěl, ale musím říct, že do Prahy, kde bydlím, je to super, protože auto je víc slyšet (jen decentněji však!) a před přecházením vozovky se rozhlédnou. Brblavý zvuk hlavně vydává jen při úplném sešlápnutí plynu, takže při běžné jízdě se nic neozývá a člověk není za „tuzérského krypla.“ Mám v plánu nechat jí tak, jak je. Mít každodenní požitek z jízdy v defacto originálním stavu bez nějakého dementního tunění s pocitem, že řídím moc fajn autíčko, které mi jistě poděkuje, že s ním jezdím právě já -) Na závěr bych chtěl říct, že si možná hodně lidí řekne, že 77Kw a motor 1.6 není moc, ale musím říct, že to není tak úplně pravda. Provozní hmotnost auta je jen něco málo přes 1000 Kg a jelikož je to od výroby sportovní model, tak je tomu uzpůsoben aerodynamikou a třeba průběhem točivého momentu, má dlouhou převodovku, takže na jedničku se dá jet i 60km/h a díky tomu dokáže konkurovat mnohem silnějším autům. Největší výhoda tohohle auta je ale to, že se s ním dá dobře vyřádit a na druhou stranu se s ním dá jezdit za 6litrů na 100 kilometrů, což je skvělé číslo, pokud člověk jezdí každý den několik desítek kilometrů jako já. Všichni říkají, proč jsem si nekoupil Gti, ale to jezdí bez problémů i za 14 litrů a tak to není auto na ježdění každý den do práce :-)

Tak tímto bych to asi uzavřel a poděkoval Vám za přečtení mé recenze až sem -)

Mějte se hezky -)





- Skvělé jízdní vlastnosti
- Nízká provozní hmotnost
- Dobře rozložený výkon
- Přesné řízení
- velký kufr
- Fajn rozvržená ergonomie



- Malý prostor na zadních sedáčkách
- Malý člověk je za volantem jako trpaslík
- Malý rejd valantu
- Od bezrámových okének se na dálnici šíří hluk a nejen to - každý spolujezdec otevírá dveře za sklo, takže musím často leštit Ironem spolujezdcovo okno
- Autu chybí přední mlhovky, které musím dodělat, protože hodně jezdím a tudíž mi tam schází



Musel jsem zatím měnit jen termostat, dal jsem Wahler, abych měl jistotu. V budoucnu mě čekají zadní silentbloky.

Silné stránky

Skvělé jízdní vlastnosti
Nízká provozní hmotnost
Dobře rozložený výkon ve spektru otáček
Přesné řízení
Velký kufr
Dobrá vnitřní ergonomie

Slabé stránky

Malý prostor nad zadními sedačkami
Malý rejd volantu
Bezrámová okna (na dálnici hlučí)
Chybí přední mlhovky, časem je dodělám

Závady a opravy na autě

Od koupě se musel vyměnit akorát termostat, kolem kterého se přicpalo těsnění a tak se neotevíral. Samozřejmě dobré pneumatiky jsou nutností. Olej, filtry, atd. nemá cenu zmiňovat.
<
Přejít na standardní verzi stránky »