Zavřít recenzi

Lexus GS 300

“to nejlepsi konce 90-ch let. ”
Foto 1 / 2
  • Rok výroby: 1998 
  • Typ motoru: I6 
  • Stav km při koupi: 308 000 km 
  • Stav km nyní: 324 000 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 měs.
  • Průměrná spotřeba: 13.3 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 7.8
Vzhledem k veku vozidle ocekavate ze bude chtit obcas do neceho investovat, ale neni to nejak extra dira do rozpoctu vzhledem k existenci druhovyroby a unifikaci nahr.dilu spol. Toyota. Hodne pomaha jejich katalog www.japan-parts.eu. Jednoduse si najdete potrebny dil a pak vygooglujete ho za nejlepsi cenu.

Z venku vozidlo jevi znamky opotrebeni, ovsem ani stopa koroze po 16 zimach v Europe (stalo venku). Na aute stoji extraspolehlivy motor 2JZ 6 valcu do rady, coz zarucuje naprosto tichy bez vibraci a slusny odpich. Spotreba hodne zavisi na stylu jizdy, prumer je nasledujici-po Praze bez zbesilosti ovsem taky beze zdrzovani provozu bere 13,5-14 l. BA95 na dalnici 9-11 l. BA95. Motor dobre nese prestavbu na plyn, zatim do toho ale nejdu. Viceprvkove napravy zarucujou naprosto skvely pocit za jizdy dokonce po dlazbe i po tolika letech a jednoduchou (v porovn. s Audi A6 treba) udrzbu a nastaveni. Nahon na zadek je doplnen stabilizaci VSC (vice info naleznete tady https://www.youtube.com/watch?v=QYM35amRxJA) ktera drzi opravdy kvalitne. Automaticka prevodovka mimo klasickych P R N D ma navic moznost volby 4 3 2 L stupne pri jizde ze svahu a radi jemne a bez trhnuti. Zrychleni do 100 za 8,6 vterin delalo tenhle Grand Sedan nejrychlejsim ve sve tride v dobe premiery, pochopitelne.

Ovladani je jednoduche a prijemne v jakekoliv rychlosti, ovladaci prvky jsou tradicne japonsky intuitivni a celkem vnitrek (kuze, plasty, tlacitka) zanechava prijemny pocit dobre poskladaneho, pevneho a kvalitniho auta. Nic nekodrnca, nic neskripe, neskrabe i po tolika letech, VW a spol maji co zlepsovat i v soucastnych svych vyrobkach. Vuz ma original zvukovy system se subwooferem primo z tovarny, zvuk je kvalitni v jakekoliv hlasitosti, pritom zvukotesnost vozidla je nskutecna-ani v 180 km/h nemusite nejak zvysovat hlas. Predni sedacky maji 12 druhu nastaveni+ohrev zadku je v zime k nezaplaceni. Klima je automaticka s kontrolou kvality vzdchu (coud z nakladaku se dovnitr nedostava). Mista vzadu je dost jak pro 2 tak pro 3 osoby, ovsem uprostred se nachazi tunel kardanu takze s tim se musi pocitat. Lexus Grand Sedan 300 neni rodinne vozidlo pro deti, pytle brambor, lyze, tchyni a t.d. v to ani nedoufejte. Nejde sklopit zadni sedacky, ovsem kufr je dost objemny a bez vetsich potizi pobira plnohodnotnou rezervu, naradi a 2-3 velke zavazadla.

Vysledek: vuz je dost raritou v CR a budi zajem a respekt i pres svuj vek. Mezi euroauty vypada nevsedne, zajimave a i presto ze muze jezdit "sportovne" nechce se v nem pachat vytrznosti. Skvele se v nem jezdi jak mesto tak dalnice, i po 1200 km vam neboli prdel a nezatekaj ruce. Vynika spolehlivosti a kvalitou vozu 90-ch let, ma charizma a jednodusse stane vasim mazlem.

Silné stránky

spolehlivost
rychlost
komfort
odhlucneni
Nevsedni

Slabé stránky

spotreba
absence znalcu japonske techniky

Závady a opravy na autě

Lehce ubihala chladici kapalina. Reseni-vymena tesneni pod hlavou. Pak praskl chladic-vymena za pouzity.
Rozkvidlane predni prave dolni rameno-vymena za druhovyrobu Febest. Kape olej aut. prevodovky. Reseni-pretesneni a vymena 2xgufero (orig. toyota). Vymena vpoust/vypoust. sroubu (orig. toyota) differencialu s vymenou oleje a gufero kardanu.
<
Přejít na standardní verzi stránky »