Zavřít recenzi

Toyota Aygo 1.0

“Nepřehlédnutelně oranžové Aygo :-) Rošťák z Kolína”
Foto 1 / 3
  • Rok výroby: 2014 
  • Typ motoru: VVTi 
  • Stav km při koupi: 2 km 
  • Stav km nyní: 1 300 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 měs.
  • Průměrná spotřeba: 4.2 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.2
V září loňského roku jsem nastoupil do automobilky TPCA v Kolíně, která v té době úspěšně vyráběla minivozy Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroen C1. V průběhu následujícího roku přecházela výroba na novou generaci vozů. Na první pohled jsem se zakoukal do Peugeotu 108. Ale ani nové Aygo s nepřehlédnutelným předkem nevypadalo špatně, a i nový Citroen C1 měl něco do sebe. Výbava přiměřená dnešní době obohacená šikovnými doplňky, k tomu nové barvy laku. Stahovací střecha, dotyková obrazovka a mnoho dalších novinek nutilo trojčata říkat si o celosvětovou pozornost. Ale teď už jen o novém Aygu, protože tohle auto je nynějším členem naší rodiny.

VZHLED - ORANŽOVOU NEPŘEHLÉDNETE

Oproti první generaci působí nové Aygo na pohled dost divoce, rošťácky. Předek vozu ve stylu písmene X nelze přehlédnout. Kdykoli s ním vyjedu, lidé jsou schopní zastavit se na přechodu a koukat se na autíčko jako na zjevení. Opravdu je sranda koukat na některé lidi, jak až nevěřícně koukají, co to jede zrovna kolem. "Když jsme s tím poprvé vyjeli tady do města, lidé až padali z kol", říkal jeden z prodejců v Pardubicích. Do toho všeho oranžová barva (výbava x-cite). "Mina na kolech", "UFO", každý tomu řekne jinak, celkově se Aygo veřejnosti líbí. Oproti jiným vozům své třídy opravdu vyčnívá z davu. Kombinace oranžové a černé se nesmírně povedla. Některé prvky karoserie se dají obměnit. Když to černé X vpředu omrzí, lze ho vyměnit za červené, bílé atd. Střecha je tvarovaná velmi zvláštně, několik prolisů umožňuje lepší aerodynamiku. 15" černá litá kola dodávají autu na kráse (teď v zimě jezdím s 14" plecháči + poklice). Krátké převisy (kola jsou v rozích karoserie) umožnují lepší manévrování. Hlavní konstruktér Ayga řekl, že co se týká vzhledu, tohle auto si buď zamilujete, nebo ho budete nenávidět. Na mě to působí tak, že je to dělaný tak trochu odvážně do tuningu pro mladý lidi.

MÍSTA JE DOST, I VZADU ...

Stejně jako předchozí generace nabízí Aygo čtyři sedadla. Přední sedačky mají oranžové motivy, zadní se však barevně trochu liší, ale časem to spraví potahy. Místa vpředu je na rozdávání a mívám pocit, že sedím v autě o třídu větším, i proto, že čelní sklo je poměrně daleko. Sedadlo řidiče se dá navíc výškově nastavit. Co se týká místa vzadu, se svojí průměrnou postavou nemám větší problém. Ale co jsem měl možnost poznat, ani osoby s vyšším vzrůstem na tom nejsou nejhůře. I proto, že se Aygo o něco málo na rozdíl od svého předchůdce zvětšilo. Občas je problém s nastupováním, protože zadní dveře se příliš dokořán neotevírají, ale není to nic strašného. Co zůstalo stejné, je otevírání zadních okýnek, které lze jen vyklápět, nikoli stahovat (ale má to něco do sebe). Elektricky lze stahovat jen přední (stále mluvím o výbavě x-cite, protože jsou výbavy, kde ani to nejde). Kufr má objem 168 litrů, dvě basy píva se tam vejdou (odzkoušeno) :-). Mě se hrozně "líbí" ti, kteří velikost kufru kritizují. Dělají, jako by každý den měli vozit domů pytle brambor. Když to auto mám na takřka denní ježdění do práce, bohatě to stačí. Je to v podstatě třetí auto do rodiny. A upřímně, nebál bych se s tím vyrazit i někam za hranice. Pohodlí se v Aygu celkově dostává...

VÝBAVA, JEDNODUCHÁ PALUBKA, SKVĚLÝ TACHOMETR, DOTYKOVÝ DISPLEJ ...

Na auto do města nabízí oranžové Aygo x-cite velmi pestrou výbavu. Nechci se o tom moc rozepisovat, protože mnoho zde přítomných funkcí (VSC, TRC, posilovače řízení, brzd atd.) má spoustu dalších aut, jen bych se chtěl zmínit o těch zajímavějších. Třeba asistent rozjezdu do kopce. Funguje to tak, že pokud s autem stojíte do kopce, můžete v klidu pustit nohu z brzdy, protože na další 2 vteřiny zůstane zachován tlak v brzdách a auto prostě zůstane 2 vteřiny stát. Další vychytávkou u této výbavy je parkovací kamera. Při zařazení zpátečky se na dotykovém displeji ukáže prostor za autem a řidič tak nemusí nijak zvlášť otáčet hlavu. Na rozdíl od kolínských sourozenců kamera v Aygu nezobrazuje bezpečnou vzdálenost za autem v podobě modrých a červených čar. Ale tohle mě ani trochu nemrzí. Auto dále nabízí automatické rozsvícení světel, automatickou klimatizaci + vyhřívání zrcátek. Co je opravdu super, je systém bezklíčkového odemykání a zamykání. Auto jednoduše pozná, kde zrovna "zamykací krabička" je a podle toho se lze do auta dostat. Nosím jí v kapse, nevytahuju jí, protože vše ovládám jen přes tlačítka na klice u předních dveří, nebo kufru.

Palubní deska je jednoduchá, ale i tak působí moderně. Skvěle přehledný tachometr a palubní počítač, vlevo umístěný digitální otáčkoměr ukazující otáčky motoru přes naskakující čárky. Všemu ale dominuje sedmipalcový dotykový displej, který je umístěn v černém lakovaném rámečku. Nabízí spárování s mobilním telefonem přes Bluetooth či funkci Mirrorlink, což je vlastně zrcadlení obrazovky z mobilu na obrazovku. Mirrorlink odzkoušen nemám, protože sortiment telefonů, které jej nabízí, ještě není velký a v dohledné době po něčem takovém ani netoužím, protože pokud chcete poslouchat vlastní hudbu a dokonce ovládat telefonování přes displej X-touch, jak se tomu říká, bohatě postačí Bluetooth. Nevím, jak s jinými telefony, ale můj HTC One V, již několik let starý, funguje perfektně. Na obrazovce se navíc zobrazí signál a stav baterky. Než přijdu do auta, zapínám Bluetooth a přehrávač hudby. Po nastartování (nebo stačí zapnout zapalování) se telefon automaticky po prvním nastavení spáruje s autem, a poté lze ovládat základní funkce přehrávání hudby z mobilu přímo přes displej, přičemž mobil spokojeně odpočívá v kapse či tašce. To samé platí o telefonování, nahrají se všechny kontakty a pak se lze dovolat, i když nemáte mobil při ruce. Jednoduše si najdete, komu si chcete zavolat, nebo zadáte číslo a voláte. Nahoře na stropě je zabudován mikrofon. Nemusíte nijak zvlášť zvyšovat hlas, druhá strana vás v pohodě slyší, i když vám do toho "kecá" motor :-). Když je to naopak, na obrazovce se vám ukáže, kdo volá. Ovládání rádia, hudby, volání navíc lze ovládat tlačítky na volantu. Rádio také nabízí USB a AUX vstupy, takže vlastně máte několik možností, jak poslouchat vlastní hudbu. Středová konzole nabízí menší úložný prostor + 3 "pitíčka". Malou flašku s pitím lze odložit i do dveří, jak vpředu, tak i vzadu, a dokonce je místo i v kastlíku pod palubkou. Líbí se mi i podsvícení režimů automatické převodovky. Nahoře ve středu palubky je indikace zapnutí zadních pásů či vypnutí airbagu spolujezdce.

LITROVÝ MOTOR ZNÍ SKVĚLE, AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA DĚLÁ JÍZDU SPORTOVNĚJŠÍ

Už startování motoru dokáže vnést úsměv na tvář, protože ač má Aygo pod kapotou litrový motor, zní moc hezky. Je hrobové ticho, noha je položená na brzdě při zařazeném neutrálu. Mačkám tlačítko Start/Stop a koncert skupiny "Tři válce" začíná. Motor doslova vyštěkne jako závoďák. Po objednání auta jsem se občas zamyslel nad tím, zda bylo dobré zvolit automatickou převodovku, ale zkušenost z práce s těmito vozy mi říkala, že to krok vedle nebude. Nebyl, protože automatická převodovka pracuje skvěle. Jen občas se v režimu E hádá :-D. Navíc si můžete zvolit režim manuálního řazení. Zkrátka si lze rozmyslet, zda si chcete cestu užívat, tudíž zvolíte "éčko", a nebo si chcete hrát na pilota formule 1, řadíte pádly pod volantem nebo jednoduše šmrdláte pákou nahoru, nebo dolu. Poloviční práce, o mnoho více se soustředíte na jízdu. Řadit pod plynem jde, ale je lepší trošku ubírat, kvůli cukání. Při zvýšených otáčkách zní motor velmi dobře až sportovně. Chvílemi někomu nemusí připadat, že zrovna sedí v autě o výkonu 69 koní. Díky menší hmotnosti je autíčko velmi živé, agilní, obratné. Motor dává velmi dobrou tažnou sílu, i když je auto naložené. Někde jsem se dočetl, že automat dělá z tohoto auta lenocha, ale upřímně, nemyslím si. Tříválec není nijak výrazně hlučný, při rychlosti 160 km/h se ale projevit dokáže :-). Teď v době záběhu motoru se spotřeba pohybuje někde kolem 5 litrů.

Aygo je autem, které prostě chce jezdit. Pokaždé, když do něho sednu, doslova si říká o to, že chce někam jet. Hlavní konstruktér Ayga prohlásil, že tohle auto si buď hned zamilujete, nebo naopak. Asi netřeba říkat, že na mě zapůsobilo opravdu neuvěřitelně a že jsem si ho hned zamiloval. Jak vzhledem, komfortem, výkonem, prostě celkově. Jízda s tímhle autem nikdy nebude stereotypem, pokaždé si na tom autě něco najdete, a je tedy mnoho důvodů se na jízdu s tímto fárem těšit. Možná to dělá ten pocit, že je to něco nového, ale obávám se obávám, že tohle auto bude novým pořád, co se pocitů a údržby týče, atd.


Silné stránky

Nepřehlédnutelná barva
Odvážný vzhled
Spotřeba
Práce automatické převodovky
Pohodlí, místo vpředu
Projev motoru
Šikovná parkovací kamera
Bohatá výbava

Slabé stránky

Plechové zavírání zadních dveří
Místo vzadu (pro někoho)

<
Přejít na standardní verzi stránky »