Zavřít recenzi

Citroën ZX 1,4i

“Opravdu laciné nedoceněné auto, které má ještě pořád co nabídnout”
Foto 1 / 3
  • Rok výroby: 1996 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 200 000 km 
  • Stav km nyní: 204 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 9,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.0
Auto jsem koupil jako druhé "vykrývací" pro občasný provoz. Tomu odpovídá i nájezd - za 2 roky vlastnictví najeto jen cca 4000km. Někdy auto stálo i déle než měsíc. Jezdil jsem jím jen občas do práce, když žena potřebovala jet někam s dítětem, v tom případě jela "hlavním" autem.

Za ty peníze (10000Kč) velice komfortní a příjemně se řídící auto. ZX je velice podceňované, když jej srovnám třeba s Felicií, kterou jsem měl jako hlavní a pak jako druhé auto předtím, tak je mnohem komfortnější a ma lepší jízdní vlastnosti. Díky zadní pasivně natáčené nápravě se auto překvapivě ochotně vrhá do zatáček a je s ním radost jezdit.

Kapitolou samou pro sebe je antikorozní ochrana - přestože bylo auto podřené ze všech stran a místy až na plech, nebyl na něm ani puchýřek rzi.

Mnou vlastněný kus byl ve velmi dobrém stavu, byť s kosmetickými i faktickými vadami odpovídajícími stáří, ale nebránícími nenáročnému provozu. Po dvou letech a v očekávání druhého potomka však vyvstala potřeba mít plnohodnotné druhé auto (z hlediska bezpečnosti a spolehlivosti / stařeckých nemocí). ZX proto šlo za 8000Kč z domu a vystřídala jej o 12 let mladší Thalia (2008).

Silné stránky

Velmi dobré jízdní vlastnosti
Komfort
Skvělá antikorozní ochrana

Slabé stránky

Dnes už přeci jen "veterán"
Slabý motor 1,4l

Závady a opravy na autě

Řešené závady a údržba za dva roky vlastnictví - pouze dolití 0,5l chladicí kapaliny, jinak nic, ani olej jsem neměnil.

Při minusových teplotách zamrzaly zámky v otevřené poloze a nešly zavřít dveře.
Postupně přestal fungovat zadní stěrač a klakson.
Již od koupě byl natržený silentblok jinak repasované zadní nápravy.
Již od koupě hlučná převodovka.
Již od koupě někdy motor při vyšším zatížení občas pocuknul (cca 0,5s ztráta tahu).
<
Přejít na standardní verzi stránky »