Hodnocení a zkušenosti s autem
Zakoupil jsem auto v roce 2012 v jednom jihomoravském autobazaru s 203 tisíci ověřenými kilometry za 20 tisíc, ročník 1999, 1.3 MPI LX. Podařilo se mi kontaktovat předchozího majitele a zjistil jsem, že na voze byla provedena výměna rozvodů a zadních brzd.
Koupil jsem si auto pro začátek, abych se naučil řídit a aby mě nestálo příliš moc peněz. To Felicie zvládala bravurně. Dokonce jsem i s ní jezdil jeden čas na E85 bez úpravy a se spotřebou jsem se dostal dokonce na hodnotu 5,2 l/100 km. S přibývající zimou jsem od E85 ustoupil a vrátil se k benzínu.
Celkově se mi líbí velmi nízké provozní náklady na Felicii, kdy za tisícovek uděláte si půlku nového auta.
Pokud zvolíte motorizaci 1.3 MPI, tak máte při pravidelné péči nesmrtelný motor. Jeho opravy jsou nenáročné a snadné, kteér zvládne každý strejda v garáži.
Interiér mi třeba oproti Fábii přijde atraktivnější a uvnitř auta je více prostoru.
Časem ale začalo přibývat množství drobných závad, které by v součtu udělaly celkem pěknou položku, např. centrální zamykaní přestalo fungovat nebo při jízdě na rezervu mi najednou zhasnul motor a nebylo daleko od nehody. Začala se mi ztrácet chladící kapalina a olej z převodovky.
Rez pomalu prožírá zadní dveře, chytla se na blatníky, na lemy a už začala napadat i nosnou část karoserie.
Podběhy, lemy a blatníky jsem vyřešil vcelku levně, ale nosnou část karoserie už ne.
Felicie je méně spolehlivé auto, kdy jsem do auta lil jen náplně, měnil oleje a udělal pár menších(resp. levných) oprav důležitých věcí. Těch drobných závad je však hodně a nemám chuť je řešit.
Samotnou kapitolou jsou jízdní vlastnosti. Není to tak dávno, co jsem při 40 km/h rychlosti na sněhu vylétnul z mírné zatáčky a málem se srazil s protijedoucím autem. S jiným autem bych vylétl také, rozdíl je, že Felicia se v tu chvíli stala neovladatelnou mašinou (absence posilovače a ABS) a nebýt duchapřítomnosti protijedoucího řidiče, nepsal bych tuto recenzi. Auto má nulovou aktivní a pasivní bezpečnost, běžné koupit auto bez airbagů. I na prázdné zasněžené ploše se jinak chovalo auto s ABS a posilovačem a jinak moje Felicia.
Komfort jízdy je také na minimální úrovni, teda pokud nemáte kvalitnější sedačky z GLXi verze. Nulové boční vedení a snadno se prosedí a na delších cestách jsou vcelku nepohodlné. Je to však subjektivní záležitost. Hluk motoru začíná být nad 100 km/h nepříjemný, při dálničních rychlostech přehluší i řeč či rádio. Při nerovnostech se všechno klepe, cítíte každý výmol.
Klimatizace je pro Feldu snad sprosté slovo a pokud koupíte se střešním oknem, tak se připravte na netěsnosti. Viděl jsem dost Felicií se střešním oknem a viděl jsem jich hodně co zatékaly.
Pro začátek mi auto pěkně posloužilo, ale pokud nehledíte jen na provozní náklady, je lepší investovat do jiné značky.