Hodnocení a zkušenosti s autem
Kupoval jsem jako mé druhé auto, přičemž kritériem pro mě byla spolehlivost a přiměřené náklady na údržbu, s tím že s autem zatím budeme jezdit ve dvou, počítám li se psem, tak ve třech:-)/čili ne jako typické rodinné auto/. Bydlím v satelitní vesnici u Prahy a dojíždím denně za prací, za nákupy také jezdím často do Prahy, jezdím za rodiči do Jižních Čech a několikrát jsem už s autem podnikl cestu do Německa a do Rakouska /nejdéle asi 800 km v kuse/. Auto jsem kupoval zánovní přímo od Auto Palace Spořilov, mělo najeto asi 23 tisíc a bylo ještě v tovární záruce. Nyní mám na něm nalítáno 78 tisíc a musím říct, že jsem spokojen. Až na přidírající se brzdič a pár blbostí, jako právě zarezlá anténa, zarezlý zadní stěrač jsem s autem neměl nejmenší problém. Autu jsem věnoval jen běžnou předepsanou péči, jezdím na něm na celoročních pneumatikách Good Year a nechávám seřizovat každý rok při výměně oleje geometrii řízení. Jízdní vlastnosti - tvrdší podvozek, ale dobře naladěný a i při rychlejším průjezdu zatáčkou nenechá ve štychu, auto drží stopu. Motor 1.1 - kapitola sama pro sebe. Výkon 49 Kw, krouták 99Nm mluví sám za sebe. Ve městě a pro dva lidi na dálnici je auto živé až dost, ve více lidech s nákladem ztratíte li otáčky v kopci na dálnici /musíte např. přibrzdit/, už se nad stovku dostanete jen na trojku a vytočením motoru na 5000 otáček - auto má prostě nízký krouťák. Maximální rychlost co se dá s autem běžně jet dle GPS je 165km v hodině, ale maximální cestovní je opravdu techničákových 150 Km/h. Kdo chce ale jezdit úsporně s tímto motorem, měl by jezdit do 3500 otáček, což odpovídá 120 Km/h. Spotřeba se pohybuje zcela podle toho jak motor točíte, ale např. při jízdě do Vídně a zpět Praha v létě s neustále zaplou klimou mě vyšla spotřeba 6.5L na 100Km, jízda povětšinou po dálnici. Jinak ve výbavě je Klima /i topení fugnuje výborně, malý benzínový motor se okamžitě zahřívá/, ABS, posilovač, el. stahování oken, čtyři repro.
Silné stránky
- spolehlivost
- auto na každodenní ježdění, pracant
- slušná cena servisu
-dobré jízdní vlastnosti
Slabé stránky
- slabší zpracování detailů oproti německé výrobě
- rychlejlší pokles hodnoty korejských vozů
Doplnění recenze ze dne 15.06.2017
Stav km nyní:
112 000 km
Doplnuji zkusenosti po 90 tisicich km, najeto prevazne v mestskem provozu pri dojizdeni do prace.
70 tisic sviti kontrolka emisni system, vymena palivoveho filtru 1500
70 tisic - lozisko predniho kola, odesla manzeta a zrezlo. 2000 kc cca
80 tisic km -vymena prednich brzdovych kotoucu, jeden byl totiz diky pridrenemu brzdici vice opotrebeny. vymena i s destickami asi 4000
90 tisic - rozvodova sada, dle servisni knihy. cca 3000
100 tisic. odesla po peti letech baterka. pri startovani kabely doslo k poskozeni budiku.vypadavalo tacho a kontrolky. nove budiky z vrakace 1200 kc.
111000 odesla spojka. dan za neustaly provoz v prazskych kolonach. 7000 kc.
koroze auto netrapi zatim. plastove tesneni kolem oken praska, nenizejve odolne slunci prilis.
S autem jsem spokojen. jezdi dobre a servisni naklady odpovidaji veku