Zavřít recenzi

BMW 530 530D E60

“Po vyzkoušení BMW si troufnu říct, že už jinou značku nechci zkusit.”
  • Rok výroby: 2003 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 262 000 km 
  • Stav km nyní: 291 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 8.0
Své první BMW jsem si kupoval jako auto na víkendy, jelikož jsem přes týden jezdil dodávkou a o víkendu jsem auto chtěl využívat na výlety a podobné. Při hledání auta jsem zvažoval pár možností Audi a6, v té době skoro novou alfu 159, nebo octavii rs. Po pár týdnech hledání a přemýšlení, jsem se rozhodl, že BMW bude to pravé i díky předchozí zkušenosti s otcovým BMW E39. Už cestou z Olomouce, kde jsem auto koupil, mi mile překvapila spotřeba, které jsem ani nechtěl uvěřit. Po příjezdu domů (Plzeň) jsem měl spotřebu 5,7 litru. Výkon mě velice potěšil, zrychlení krásné oproti mé předchozí alfě (125kw). Auto hodnotím velice kladně. Mezi velké přednosti patří poměr výkon/spotřeba a velice hezký design ikdyž je to hodně věc názorů, setkal jsem se s lidmi, kteří tvrdili, že se jim auto nelíbí. Na naše silnice tento motor bohatě stačí, ikdyž si občas řikám, že bych chtěl zkusit něco silnějšího. To jsou ale jen chvilková zamyšlení. V současné době jezdím denně kolem 100 km zhruba 75% dálnice 25% okresky a spotřeba se pohybuje mezi 6l-6,7l. Ikdyž hodně BMW s touto motorizací má automatickou převodovku, tak bych svůj manuál nevyměnil. Co hodnotím hůře, je podvozek při klidné jízdě po dálnici. Je tvrdší a tudíž ne tolik pohodlný. Na druhou stranu se díky němu v zatáčkách chová auto úžasně. Dále bych chtěl hodnotit provoz auta, protože i to byl jeden bod, proč jsem zvažoval i jiná auta. Člověk, který si chce koupit takové auto, musí na takový provoz mít i peníze. Například pojistka, která v mém věku 22 let, dělá 6.500 kč není zrovna malá. Další věci jako je servis a náhradní díly, jsou taktéž dražší, než u koncernových automobilek. Závěrem chci říct, že tento vůz doporučuji.

Silné stránky

Výkon
Spotřeba
Interiér
Jízdní vlastnosti

Slabé stránky

Podvozek při klidné jízdě na dálnici
Dražší servis a náhradní díly

Závady a opravy na autě

Na autě jsem zatím nemusel dělat skoro nic. Pokud nepočítám běžné věci jako výměna oleje a filtrů. Nicméně se na jaře chystám udělat generálku. Chci udělat podvozek, brzdy a musím vyměnit dvouhmotný setrvačník.
<
Přejít na standardní verzi stránky »