Zavřít recenzi

Peugeot 308 1,6 Vti

“Obrovský, komfortní a spolehlivý rodinný vůz”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2010 
  • Typ motoru: EP6 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 75 500 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 4 roky
  • Průměrná spotřeba: 8,0 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 7.8
Auto jsem koupil jako nové za velmi výhodnou cenu. Za 335 tisíc má auto velmi dobrou výbavu - automatická dvojzónová klimatizace, dešťový a světelný senzor, parkovací senzory, tempomat a regulátor rychlosti, panoramatickou střechu, 17" kola, atd.
Ze začátku jsem měl trochu obavy ze spolehlivosti nalomen hospodskými řečmi (jéžiš, Francouz), nicméně po 75tkm je auto pořád jako nové a bez závad (ťuk ťuk ťuk). V rodině je ještě "dvojče" Citroen C4, bez jakýchkoli závad.
Lehce horší byla kvalita montáže interiéru, kdy se občas ozývaly pazvuky, ale z menší části se je podařilo vychytat a z té větší časem samy ustaly. Nutno podotknout, že jsem na tyhle věci hodně háklivý a většinu věcí, co slyším já, nikdo jiný neslyší:-) Nizméně v tomto ohledu auto uzrálo jak francouzské víno:-)
Uživatelsky je auto velice příjemné, veškerá "komfortní" elektronika je velmi dobře naladěná - autoklima funguje opravdu výborně, což není vždy pravidlem. Oproti manuální mixuje různé teploty a rychlosti proudění vzduchu, takže odpadají stavy známé z manuálního topení, kdy je člověku neustále zima na nohy / horko na hlavu / má zamlžené čelní sklo / má zamlžená boční skla.
Obrovský je jak prostor pro posádku, tak kufr. Dozadu se relativně pohodlně vejdou 2 dospělí + dítě v sedačce, případně i 2 děti v sedačkách a dospělý. Díky (dobře maskovanému) krabicovitému tvaru auta je dostatek místa v ramenou i na hlavu. Tři samostatná sedadla vzadu jsou výhodou pro rodinu s více dětmi, pro dva samostatné cestující vzadu by bylo pohodlnější klasické uspořádání. 3 dospělí si sednou relativně pohodlně, což není pravidlem ani o třídu výše - aneb kdo nejel vzadu v Superbu II ve třech lidech neví, co je peklo:-) Výhodou je polohovatelnost zadních sedadel - dají se saostatně posouvat, nastavovat sklon opěradel, sklopit nebo vyjmout. Posunutím sedaček zcela dopředu se dají přidat další litry již tak obrovskému kufru, přitom místo pro posádku je pořád velmi slušné. Díky uložení rezervy zespodu auta (na navijáku) je podlaha kufru naprosto rovná s nakládací hranou zároveň s nárazníkem. Kufr je lehce vyšší, než u běžných kombíků, takže se dají věci vrstvit a zároveň se zapadlá jednotlivost dá kolikrát vylovit i bez lezení do kufru po čtyřech (no, je to tak 50/50:-)).
Co se jízdních vlastností týče, jsou opravdu velmi dobré, nicméně auto je nezábavné a nepříliš komunikativní, což může vést k velkému podceňování. Nicméně objektivně auto snese v rámci příčného zrychlení opravdu hodně a při jízdě je to poznat - viz teknikensvarld.se/algtest/. Maximální rychlost v losím testu 73km/h, domácí "etalon" Octavia 70-71km/h, zázrak jízdních vlastností Focus 66km/h... Auto je i na našich cestách pohodlné, tvrdší je naladění zadní nápravy kvůli vysoké nosnosti auta (cca 700kg).
Motor 1,6VTi 88kW je na auto takový rozumný základ. Při větším naložení auto přestává být živé a hůře se předjíždí. Také nad 150km/h už je akcelerace vlažnější. Výhoda je relativní úspornost motoru a přece jen solidní výkon při vytočení k 6000 ot/min.

Silné stránky

Obrovský vnitřní prostor (na svou třídu)
Dobré a komfortní jízdní vlastnosti
Opravdu skvělé brzdy
Auto je spolehlivé

Slabé stránky

Motor by mohl být suverénnější
Cena práce v autorizovaném servise

Závady a opravy na autě

Výměna reostatu ovládání sklonu světel, výměna táhla aretace dveří u řidiče - oboje na záruku, ale bez záruky by se cena pohybovala kolem 1000Kč za každou z oprav.
Výměna žárovky denního svícení za 14Kč:-)
<
Přejít na standardní verzi stránky »