Zavřít recenzi

Škoda Fabia 1.4, 50kW

“nezmar auto - jednoduše a ještě levně opravitelné”
  • Rok výroby: 2000 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 186 055 km 
  • Stav km nyní: 210 720 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 7.6
Auto jsem koupil jako druhé do rodiny pro manželku na lítačku po městě, místo dosluhující Felicie v LPG. Fabie byla skoro v plné výbavě a s LPG. Autu chybělo akorát vyhřívání předních sedaček, zadní okna v elektrice a ASR.
Zpracování interiéru a jeho stav je na takový rok výroby velmi dobrý. Posilovač řízení je pohodový, i když jej někteří kritizují, sedačky pohodlné, podvozek sedí dobře a není zbytečně tvrdý. Jízdní vlastnosti velmi dobré na tak starý vůz a jeho třídu. Motor je slabší, v kopcích je nutno podřadit na trojku, pak to jede. Na dálnicích se dá v pohodě držet 130km/h. za předpokladu, že cesta není do táhlého kopce. Nicméně auto má primárně sloužit pro jízdu ve městě a tady zcela vyhovuje, navíc je pohodlné. Nic nevrže, nerezne, interiér plně funkční a velmi zachovalí.

Po koupi byla automaticky výměna základních věcí jako olej, všechny filtry, komplet rozvody a výměna chladící a brzdové kapaliny, nové pneu, nové stěrače, vyčištění a doplnění chladiva klimatizace. U plynaře provedena výměna filtrů pro LPG, kontrola a seřízení.

V průběhu používání vozidla se řešily výše uvedené závady, což na někoho může být asi dost, ale když se vezme v potaz stav km vozidla, jeho stáří a spíše spotřební součásti, které se na voze měnily, jsou to malé věci. Navíc náhr. díly nejsou ani nijak moc drahé, spíše levnější oproti jiným značkám, tak bych do toho auta šel určitě znova, ale volil už spíše verzi 16V, čili 55kW. Nicméně tady je zase velmi citelný rozdíl ve finanční nákladnosti v případě vážnější závady na motoru, vůči provedení 8V 50kW.
Domontována byla také později loketní opěrka, zadní parkovací senzory a tempomat, který se sem tam i v okolí města hodí. Nyní auto bez jakýchkoliv závad a bez koroze. Manželka je s autem maximálně spokojená a nechce jej za nic jiného vyměnit :-) Já bych si na auto v této třídě na delší tratě sice těžko zvykal, ale do města bych s ním problém neměl, řídí se velmi dobře. Řazení bezproblémové a pokud se motor drží v otáčkách dovede jet i svižně. Podvozek a řízení je také na vůz této třídy dosti povedený. Ta prodleva plynového pedálu není nějak znát, nebo jsem si ji aspoň při provozu na LPG nevšiml. Musím říci, že je to dosti povedený vůz i vzhledem ke své výbavě, na rok výroby a kolik toho již má za sebou. Měl jsem možnost řídit i jiná auta v této třídě, např. P206, Suzuki Swift, Renault Clio, Hyundai Getz, tak nejvíce mi seděla kultivovaností jízdy, výbavou a příjemným interiérem právě Fabie, která je do města ideální. Na delší tratě bych Fabii ale nedoporučil, pokud by se nejednalo o výjimečnou záležitost. Další předností jsou dosti slušné ceny náhradních dílů přímo z eshopu škodovky i s možností výběru prvovýroby nebo druhovýroby.

Silné stránky

snadná opravitelnost
levnější náhr. díly
snadno nerezne

Slabé stránky

slabší pružnost motorů 1.4 MPI a 1.4 16V

Závady a opravy na autě

- výměna brzdového spínače (nesvítilo jedno brzdové světlo)
- výměna průduchu topení ve středovém panelu - jedna polovina nešla naklápět - poškození předešlým majitelem
- výměna termostatu
- špatná geometrie - volant táhl do strany
- výměna ramen a stabilizátorů přední nápravy
- vadný snímač teploty výparníku - nefungovala při vyšších letních teplotách klimatizace
- 2x výměna čidla pro rychloměr a konektoru pro připojení tohoto čidla
- výměna čidla tlaku oleje
- oprava elektriky centrálu u dveří řidiče a dveří kufru - někdo již dříve měnil a použil krátké dráty u dveří řidiče a při otevření dveří se to částečně povytáhlo vždy z konektoru - nastavení za delší dráty a bylo po problému
- špatná tryska odstřikovače zadního skla - výměna celého motorku z vrakáče za 300kč
- výměna plynových vzpěr pátých dveří z důvodu opotřebování
- výměna spojky z důvodu opotřebování
- výměna brzdových destiček, brzdového obložení a nastavení ruční brzdy
- od začátku špatně nastavené automatické přepínání na LPG, nechápu, jak s tím předešlí majitel mohl vůbec jezdit - opraveno svépomocí, po seřízení již bez problémů
- pozvolný únik vody z chladicího systému - pouze špatná stahovací spona na hadici
- prasklá gumová hadička přívodu benzínu do motoru z benzínového čerpadla - jednoduchá oprava na cestě svépomocí
- promazání ložiska trochu pískajícího ventilátoru od topení
- doplnění oleje do servořízení - kupodivu chyběl, ačkoliv nebyl nikde patrný jeho únik
- špatný kontakt vypínače ve stropní lampičce
- výměna 1ks žárovky osvětlení SPZ, 1ks zárovky zadní brzdové světlo, 1ks žárovky přední parkovací světlo, kupodivu žádný problém s krátkou výdrží hlavních žárovek v předních světlometech, jak se traduje
- výměna akumulátoru za nový a silnější typ

Doplnění recenze ze dne 27.12.2015

Stav km nyní: 222 123 km

Auto je v provozu takřka denně a využívá se především pro jízdy do města a okreskách, výjimečně se podívá i na dálnici, nebo někde dále a jezdí za každého počasí. Došlo od posledního příspěvku na další opravy, jako výměna ložiska v zadním levém kole (bylo hlučné), výměna vyrezlého motorku zadního stěrače za starší ale funkční, výměna zadních tlumičů a manžet a pravého homokineťáku. Trochu jde ztuha řazení, ale jako problém to není, asi táhla a nebo domeček řadičky. Začíná se trochu hlučněji projevovat i ventilátor topení (občas trochu píská), asi bude stačit prostříknout sprejem. S prvním poklesem teplot se odporoučela již notně stará autobaterie (nedrží po nabití kapacitu) a již nepomůže ani její pulsní nabíjení pomocí osvědčené auto nabíječky výrobce CTek. Ze spotřebáku dále výměna motorového oleje a filtru a přední stěrače. Začínají se dosti zřetelně projevovat také puchýře mezi prahem a předním levým blatníkem, což je u starších Fabii I už spíše vlastnost. Začíná se ozývat i ložisko ve spojce a nebude dlouho trvat a bude chtít vyměnit i spojka. Nicméně tyhle věci již neřeším, protože na jaro ji bere kamarád na dojetí a místo ni už je připravena na montáž LPG o něco mladší ročník Fabie I hatchback s nezmar motorem 2.0MPi v černé barvě s plnou výbavou a v dosti dobré kondici, protože je potřeba i další auto, se kterým se dají jet svižněji dálkové trasy a dálnice, což není případ Fabie s motorem 1.4MPi, nebo hrůzy zvané HTP. Do další Škodovky jdu už pouze kvůli manželce, která si ji dosti oblíbila a jiné auto nechce a také kvůli ceně a dostupnosti N.D. Fabia I má taky jednu dosti otravnou věc a tím je středový panel, který neskutečně tlačí do kolena pravé nohy, což zase ale nemusí být problém pro ženy.

<
Přejít na standardní verzi stránky »