Zavřít recenzi

Tatra

“Pěkný veterán”
Foto 1 / 4
  • Rok výroby: 1949 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 10 000 km 
  • Stav km nyní: 12 000 km 
  • Způsob řazení:  

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

1
 
Hodnocení celkem 5.0
Je tomu cca 5 let co jsme se s otcem rozhodli zrenovovat nějaké staré auto. Volba padla na Tatru a to z důvodu, že děda pracoval celý život v podniku Tatra a otec se tam vyučil. Po okouknutí internetu nás zaujala dražba T600 na Aukru. Do dražby jsme se vrhli po hlavě a nakonec jsme Tatraplána vydražili. Automobil jsme koupili rozebraný a po příjezdu domů, kdy jsme dovezli karoserii a velký vlek dílů nám z toho šla hlava kolem. S vervou jsme se pustili do renovace a dnes nám zbývá nachromovat nárazníky a dodělat několik málo drobností. Automobil byl v době vzniku vrcholem aerodynamického umění, součinitel odporu vzduchu byl 0,32. Automobily s tímto součinitelem byly vyráběny konkurencí až o desítky let později. Po usednutí za volant (pokud se tam vejdete, volant nejde polohovat a je velký jako kruhový objezd) na vás dýchne nostalgie. Vpředu lavice pro tři (skřety), přístrojová deska, které dominuje velký tachometr , natahovací hodiny a čalounění které jako by Váš praděda utkal ze lnu. Po nastartování se ozve zvuk čtyřválcového vzduchem chlazeného boxeru a vy přestáváte slyšet vše ostatní (i když v té době patřil mezi "tichošlápky") a pokud se vám podaří nalovit nějaký rychlostní stupeň (pomocí řadící páky pod volantem) můžete se i rozjet. Po rozjezdu překvapí na tu dobu vcelku výkonný motor s nevelkým objemem (2l), který vás katapultuje až do rychlosti 130km/h (později, když byl vyráběn v MB byl osazován motorem V8 z T603, to potom uháněl až 170km/h - to jste byli zpocený až na ř..i, když jste ho chtěli pomocí bubnových brzd zabrzdit). Řízení je překvapivě lehké a přené (díky přední nápravě tvořené poloeliptickými listovými pružinami a převodem ozubeným řemenem). Místa v kokpitu je asi jako v dnešní corse. Automobil disponuje i dvěma prostory pro zavazadla. Jedno je umístěno za zadní sedačkou (prostor mezi motorem a zadními sedáky ) a druhé v předním "kufru" - toto je ale omezeno rezervou (v některých případech i dvěma rezervami) - ovšem není moc objemné a díky tankování v kufru bych nedoporučoval vozit nebalené salámy :). Co se týká bezpečnosti tak ta je rozporuplná. Nabourejte si dnes bez nehořlavého obleku s nádrží vepředu do nějakého stromu čelně a vsadím se, že vám v následujících pár hodinách zima nebude. Když už jsme u té zimy je zde i velice zajímavě řešené topení - motor je chlazen vzduchem pomocí axiálního ventilátoru a od motoru je teplý vzduch odváděn do kabiny pomocí utěsněného tunelu, který je veden pod automobilem. Už se těším, až se zase zlepší počasí a já ho budu vodit po okolních krajinách.

Závady a opravy na autě

Po zprovoznění zatím jen ladím
<
Přejít na standardní verzi stránky »