Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem koupil s najetými 80.000 km, přestavěné na LPG (v 50.000 km), se slušnou výbavou (klima, tempomat, kožený paket, hagusy ...) a sportovním paketem.
Na běžné cestování bohatě stačí. Nesvědčí mu však dálniční rychlosti, kdy výrazně roste spotřeba, a motor ve 130 km/h doslova roní krev při 4.500 otáčkách. Přesto jsem absolvoval 5 x cestu do Itálie a zpět (narván až po střechu + rakev), a auto stále celkem bez problémů žije (Gargáno - tam zpět 3.000 km v průměru 80 km/h se spotřebou 6.8 litru vč. klimy). Že žiju i já, na tom mají obrovský podíl neskutečně skvělé přední sedačky ze sportovního paketu (sedačky z RS). Při poklidnější jízdě a nenaložené dokáže auto jet pod 4,5 litru (2 denní výlet na Slovensko ve 2, bez nákladu, po okreskách, 70 km/h).
Co se týče problémů, odcházely neustále zapalovací cívky a ložiska, než mi kamarád řekl, abych přestal dávat originální, a od té doby je to v pohodě. Zhruba od 160.000 km je znát větší spotřeba oleje (cca 0,4 litru na 1.000 km). Motor krmím plnou syntetikou Castrol Magnatec, a i to myslím přispělo k tomu, že se relativně ve zdraví dožil dnešních dnů. Dalším problémem je výfuk, je pravda, že měním za neoriginální (originál je nekřesťansky drahý) a výdrž hlavně zadního dílu je mizerná (max. 2 roky - 35.000 km). Jinak žádné závažné závady, pouze běžná spotřeba.
Co se týče LPG, je tam systém LOVTEC, který můj plynař nemá zrovna v lásce, a říká, že existují lepší varianty. Když se na to dívám s odstupem času, asi by bylo lepší koupit čistý benzín a nechat si jej přestavět až po nějaké konzultaci a dohodě.
I přes mnoho článků hanící motory HTP se domnívám, že pro motor 1.2 47 kW není problém (při aspoň trochu rozumné údržbě) se ve zdraví dožít 300.000 km. Mám zkušenosti i s "vychvalovaným" 1.4 MPI, ale nijak mne nenadchl, spotřeba v běžném provozu o 1 - 1,5 litru vyšší, a nárůst výkonu oproti 1.2 nic moc.