Silný motor bez nutnosti vytáčení
Velice solidní spotřeba při normální jízdě
Kvalita
Tak jsem byl na druhé inspekční prohlídce.
Olej měněn pravidelně po max 13000km.
Na autě během 57000km žádný problém,vrzání atd.
Jelikož zde ve Škodovce děla známý mé přítelkyně tak jsem se dohodl na prohlídku rozvodů(na kterou máte v záruce nárok). Motor,respektive rozvody bez vůlí. Proběhla i kontrola turba. Užívání VIF se projevilo jako dobré. Motor čistý no prostě jsem nadšen.
I ve Škodovce mi řekli že TSI je pouze mýtus který se týká starých respektive prvních TSIček používaných ve VW a AUDI. Jezdí k nim Fabie TSI prý i s 300000km a pohoda.
Jinak spotřeba dlouhodobá. Před dovolenou 4,4 na 100km. Jezdíme po okreskách do 90km/h. Takže opravdu nechápu jak někdo může jezdit za moc. O dovolené kdy jsem s přítelkyni odvážel rodiče na dovču se nedostavil ten nedostatek výkonu. Na dálnici ve 4lidech průměr 6,5 a to jsem nejel povolených 130km/h ale místama i o 40čísel víc a spotřeba slušná(i když nám to pokazilo průměr).
Každopadně spokojenost,výkon dobrý, na brzdě naměřeno výkonu 74,6kw a 169nm.
Myslím si že v dalších kilometrech při dodržování zakladních pravidel(čekat na teplotu oleje,nemordovat převodovku zbytečným boostováním na 1ku a 2ku,v čas měnit olej a jednou za čas tomu vyprášit kožich na dálnici)se Fabce bude dařit. Já tomu věřim:)
Nicméně nám udělali ještě kontrolu SW a řekli že takhle dobře zajetou Fabii tam dlouho neměli. Nevím zda to řekli jen tak do větru a nebo je to pravda. Ale spotřeba x výkon x (zatím) spolehlivost(když vezmu ty řeči lidí co ten motor huntujou ba dokonce třeba ani nemají a jen žvaní) je super.
Recenze budu i na dále aktualizovat.
Po dlouhé odmlce.
Najeto 117000Km. Stále vše ok,nikde nic nevrže ani nijak neotravuje cestování.
Za celých 117000 jsem pouze jednou měnil žárovku denního svícení(následně jsem koupil 2xled žárovku) a jednou jsem měnil při 100000km žárovku levého hlavního světlometu.
I nadále platí že olej a vše s tím v servisu spojené dělám maximálně po 10000km.
Jinak stále platí. Jezdit pravidelně a často,tyhle motory to mají rádi:) Na brzdě které jsem podstoupil při 110000 se opět potvrdilo dobré zajetí nebo spíš štědrý přídavek kilowatů od škodovky na víc. Auto nešetřím,což mi majitel SGS vřele doporučil. Dokonce tam ten den měl fabii II 1.2tsi chipnutou na 95KW 220nm s bezmála 300000km. Dlouhodobá spotřeba 5,4L ale to je díky dálnicím. Teď po nich jezdím pravidelně 170-190,ano jsem pirát silnic. Ale jezdím bezpečně,rychle ale bezpečně hlavně na silnicích 2 a 3tříd do 100km. Co se týká normálního jezdění tak tam jsem na 4,4L. Když to kalim tak to nežere víc jak 6,5 a už takhle to přeháním s těma 6ti litrama.
A ještě doplní. Když jsem si teď přečetl ty komentáře tak mi došla jedna věc. Jak můžou být lidi hloupí, zlí a nepřejícní. Když se najde skupinka která to auto,motorku nebo cokoli nemá ráda,tak to prostě mít ráda nebude a vždy to bude špinit a zesměšňovat.
Na Vašich reakcích se mi líbí že co do rychlosti,spotřeby atd mi nevěříte vůbec nic. A víte co? Asi to tak má být a je to dobře. I nadále tu budu psát a doplňovat abych Vám zvedl mandel.
Vždyť vy jste odborníci kteří prorokovali že to nastane nad 50tisíc km,pak jsem se dostal na 50 a najednou to je už nad 100000. Podle toho co jste psali ten motor měl být KO už snad po 40000:) Jelikož mám známého ve škodě a mám určité benefity,tak mi věřte že Vše je tak jak píšu. Pokud mi nevěříte,Váš problém. Kdo často jezdí po D1 tj. Od Lokte(tuším 66km) do Prahy a zpět se může sám přesvědčit. Těhle bílích fábii zas tolik nejezdí,ve předu mám kameru,modrobílé denní svícení. A když Vás bude nějaká brát ostošest,budu to já. Seberte odvahu,na benzině mě zastavte a rád se s Váma o to podělím. Nemám důvod to auto vychvalovat,lhát. To i ta 1.6ka Golf táhl do kopce jak smyslů zbavený. Tady jste na 160-170 a jste rádi že to tam udržíte. Mírné kopce a rovinky pohoda a z kopce já nezávodím. Z kopce se odpočívá,tak si odpusťte ty komentáře že 190 jedu jenom z kopce,blbost. Tam jedu tak 130-140,nikdy to dolů nerozjíždím. Ale jsem rád že Vás to nutí psát a pochybovat. I nadále budu doplňovat:)
Závady žádné.
Výměna předních silentbloků stabilizátorů(2x 300kč + práce).
Spotřeba po 150000 stále 5,2 L/100km dle kompjůtru. Má zkušenost od stojanu,po 198km dotankováno 9,48L.
Spokojenost.