Zavřít recenzi

Škoda Fabia 2

“Zatím bomba,uvidíme časem. Budu zde aktualizovat.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2013 
  • Typ motoru: 1.2TSI 
  • Stav km při koupi: 10 km 
  • Stav km nyní: 36 850 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 měs.
  • Průměrná spotřeba: 5.2 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 8.4
Auto jsem s přítelkyní kupovali jako nové. Původně jsme škodovku nechtěli ale vzhledem k poměru cenu/výbava jsme na ni nakonec přistoupili.
Nejvíc nás zaujal asi vzhled,máme bílou s černými světlomety a doplňky karoserie a oproti jiným s obyč.světlama vypadá stylově. Výbavu máme ambiente,okna v elektrice,loket.opěrka,kožený volant+řadičky,světla s funkcí corner nebo jak se tomu říka(nasvícení do zatáček),tempomat,klima atd,atd.
Co se motoru TSI týká,dal jsem na selský rozum a jen čas ukáže zda dobře,či nikoli. Od roku 2011 se údajně požívá jiný řetěz a problémy s rozvody jsou snad menší.
V autě jezdíme,dva víceméně pořád:) Jezdíme dlouhé cesty,výlety ve městě minimálně(v týdnu do 150km,víkendy 350km+) Průměrná spotřeba 5.2 je velkým překvapením a radostí. Podotýkám nejsem výletník,jezdím po okreskách 90-100km/h tak abych nebrzdil. Ve městě se pohybujeme kolem 7litříků. Na dálnici,když dám na tempomat 134km/h je spotřeba od 4,4 do 5,5(průměrná). Na okreskách při 90km/h 4,8-4,9litrů.Tankuji pouze palivo Benzina,natural 95+aditivum VIF. S dynamikou jsem velmi spokojen a nemůžu malinkému motoru nic vytknout.Jediné co jsem kupoval byla KN vložka která se mi osvědčila v Golfu.
Můj rekord bohužel nepadl v Německu ale z Plzně do Prahy a to, 210km/h tachometrových. Pravda,motoru se nad 5000otáček moc nechce,ale jde to. Motor se na 190km/h dostane bez většího přemlouvání.
Včera 24.3.15 jsem se i na jednom foru dočetl a nasledně i v jednom časopise dohledal že:varianty 1.2TSI 63kw(náš motor) má v jednoce dvě mapy a po zapnutí klimošky se jednotka sama přehodí na 77kw. Zda je to pravda netuším,ale zjistím více.
Co mě ale štve je zpracování. Ty plasty mi ani tak moc nevadí,díky nim to alespoň váží pouhých 960kg tuším ale celkově. Oproti našemu starému VW Golf4(1998) je to jako středověk. Divná pozice za volantem,člověk furt hledá tu dobrou a né a né ji najít. Když si sednete do nějakého VW,tak je to jak luxusní křeslo. Člověk se hned cití jako doma:) Tady ne. Když prší,tak nejenže se neskutečně mlží okno a musíte jezdit s klimoškou ale ještě Vám stěrače vodu vrací zpátky do výhledu. Voda proudí i přes zrcádka,co proudí,stříká na boční okna. Celkově nic moc. I když,můj táta tvrdí že je to pohodlnější než jejich firemni Audi A7 tak nevím,asi ironie.
Nicméně autíčko je to dobré,pracovité a pravidelně budu doplňovat co a jak.
Jen se chci zeptat někoho kdo má Fabii 2. Také se Vám povedlo narvat do 45litrové nádrže 54litrů? Nejedná so chybu pumpy,opravdu jsem pak najel o nějakých 190km více.
No a co se jízdních vlastností týče. Auto je tvrdší,což mi vadí-nevadí. Sice to navozuje takový ten sportovní dojem ale něco tam tomu stejně vadí. Volant jde přijemně z lehoučka,reaguje přesně a rychle. Brzdy tam bych čekal že u auta za skoro 300000 budou kotouče všude. z bubnů jsem nadšený moc nebyl ale musím říct že brzdy se dávkuji velice dobře,brzdí ochotně a není nejmenší problém.

PS: Pokud to půjde,fotky doplné, zítra.

Silné stránky

Silný motor bez nutnosti vytáčení
Velice solidní spotřeba při normální jízdě

Slabé stránky

Kvalita

Závady a opravy na autě

Zatím nic.
Ani po cca 37k KM se neprojevil žádný negativní efekt.

Doplnění recenze ze dne 29.07.2015

Stav km nyní: 57 000 km

Tak jsem byl na druhé inspekční prohlídce.

Olej měněn pravidelně po max 13000km.
Na autě během 57000km žádný problém,vrzání atd.
Jelikož zde ve Škodovce děla známý mé přítelkyně tak jsem se dohodl na prohlídku rozvodů(na kterou máte v záruce nárok). Motor,respektive rozvody bez vůlí. Proběhla i kontrola turba. Užívání VIF se projevilo jako dobré. Motor čistý no prostě jsem nadšen.
I ve Škodovce mi řekli že TSI je pouze mýtus který se týká starých respektive prvních TSIček používaných ve VW a AUDI. Jezdí k nim Fabie TSI prý i s 300000km a pohoda.

Jinak spotřeba dlouhodobá. Před dovolenou 4,4 na 100km. Jezdíme po okreskách do 90km/h. Takže opravdu nechápu jak někdo může jezdit za moc. O dovolené kdy jsem s přítelkyni odvážel rodiče na dovču se nedostavil ten nedostatek výkonu. Na dálnici ve 4lidech průměr 6,5 a to jsem nejel povolených 130km/h ale místama i o 40čísel víc a spotřeba slušná(i když nám to pokazilo průměr).


Každopadně spokojenost,výkon dobrý, na brzdě naměřeno výkonu 74,6kw a 169nm.

Myslím si že v dalších kilometrech při dodržování zakladních pravidel(čekat na teplotu oleje,nemordovat převodovku zbytečným boostováním na 1ku a 2ku,v čas měnit olej a jednou za čas tomu vyprášit kožich na dálnici)se Fabce bude dařit. Já tomu věřim:)
Nicméně nám udělali ještě kontrolu SW a řekli že takhle dobře zajetou Fabii tam dlouho neměli. Nevím zda to řekli jen tak do větru a nebo je to pravda. Ale spotřeba x výkon x (zatím) spolehlivost(když vezmu ty řeči lidí co ten motor huntujou ba dokonce třeba ani nemají a jen žvaní) je super.


Recenze budu i na dále aktualizovat.

Doplnění recenze ze dne 26.08.2016

Po dlouhé odmlce.

Najeto 117000Km. Stále vše ok,nikde nic nevrže ani nijak neotravuje cestování.
Za celých 117000 jsem pouze jednou měnil žárovku denního svícení(následně jsem koupil 2xled žárovku) a jednou jsem měnil při 100000km žárovku levého hlavního světlometu.


I nadále platí že olej a vše s tím v servisu spojené dělám maximálně po 10000km.

Doplnění recenze ze dne 26.08.2016

Jinak stále platí. Jezdit pravidelně a často,tyhle motory to mají rádi:) Na brzdě které jsem podstoupil při 110000 se opět potvrdilo dobré zajetí nebo spíš štědrý přídavek kilowatů od škodovky na víc. Auto nešetřím,což mi majitel SGS vřele doporučil. Dokonce tam ten den měl fabii II 1.2tsi chipnutou na 95KW 220nm s bezmála 300000km. Dlouhodobá spotřeba 5,4L ale to je díky dálnicím. Teď po nich jezdím pravidelně 170-190,ano jsem pirát silnic. Ale jezdím bezpečně,rychle ale bezpečně hlavně na silnicích 2 a 3tříd do 100km. Co se týká normálního jezdění tak tam jsem na 4,4L. Když to kalim tak to nežere víc jak 6,5 a už takhle to přeháním s těma 6ti litrama.

Doplnění recenze ze dne 26.08.2016

Stav km nyní: 117 000 km

A ještě doplní. Když jsem si teď přečetl ty komentáře tak mi došla jedna věc. Jak můžou být lidi hloupí, zlí a nepřejícní. Když se najde skupinka která to auto,motorku nebo cokoli nemá ráda,tak to prostě mít ráda nebude a vždy to bude špinit a zesměšňovat.

Na Vašich reakcích se mi líbí že co do rychlosti,spotřeby atd mi nevěříte vůbec nic. A víte co? Asi to tak má být a je to dobře. I nadále tu budu psát a doplňovat abych Vám zvedl mandel.

Vždyť vy jste odborníci kteří prorokovali že to nastane nad 50tisíc km,pak jsem se dostal na 50 a najednou to je už nad 100000. Podle toho co jste psali ten motor měl být KO už snad po 40000:) Jelikož mám známého ve škodě a mám určité benefity,tak mi věřte že Vše je tak jak píšu. Pokud mi nevěříte,Váš problém. Kdo často jezdí po D1 tj. Od Lokte(tuším 66km) do Prahy a zpět se může sám přesvědčit. Těhle bílích fábii zas tolik nejezdí,ve předu mám kameru,modrobílé denní svícení. A když Vás bude nějaká brát ostošest,budu to já. Seberte odvahu,na benzině mě zastavte a rád se s Váma o to podělím. Nemám důvod to auto vychvalovat,lhát. To i ta 1.6ka Golf táhl do kopce jak smyslů zbavený. Tady jste na 160-170 a jste rádi že to tam udržíte. Mírné kopce a rovinky pohoda a z kopce já nezávodím. Z kopce se odpočívá,tak si odpusťte ty komentáře že 190 jedu jenom z kopce,blbost. Tam jedu tak 130-140,nikdy to dolů nerozjíždím. Ale jsem rád že Vás to nutí psát a pochybovat. I nadále budu doplňovat:)

Doplnění recenze ze dne 01.04.2017

Stav km nyní: 150 000 km

Závady žádné.
Výměna předních silentbloků stabilizátorů(2x 300kč + práce).
Spotřeba po 150000 stále 5,2 L/100km dle kompjůtru. Má zkušenost od stojanu,po 198km dotankováno 9,48L.


Spokojenost.

<
Přejít na standardní verzi stránky »