Zavřít recenzi

Nissan Almera 2.0 D

“Zřejmě jedno z posledních poctivých japonských aut, otázka je, zda jeho následovníci budou alespoň podobně spolehliví.”
  • Rok výroby: 1999 
  • Typ motoru: D20 
  • Stav km při koupi: 105 000 km 
  • Stav km nyní: 230 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky
  • Průměrná spotřeba: 6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 8.2
S manželkou jsme se shodli, že to bylo asi naše nejlepší auto (ojeté) i se svými zápory a měli jsme si ho nechat na dojetí v rodině. Nikdy nás nenechalo na cestě a vše vždy fungovalo. (až na závadu stěračů)
Hodnocení začnu z venku. Design je každého věc, na dobu koupě r. 2006 a rok výroby 99 to nebylo ještě zlé, provedení auta bylo po faceliftu, tedy s čirými světlomety, základní červenou barvou a celkem přijatelnou výbavou, kde nechyběla dálka, elektrická přední okna, šíbr, autorádio, elektrická zrcátka atd. Uvnitř to bylo designově horší, šlo o japonce, takže vzhled palubovky byl velmi zastaralý, nicméně vše bylo plně funkční, nezničené a ergonomie slušná. Velice pohodlná byla přední sedadla a vzadu bylo také docela dost místa (měřím však jen 175 cm). Na své kilometry (a předpokládám, že při koupi to nebyly origo km) vypadal interiér velice dobře, nikde nebylo nic ohmatané, poškozené, prosezená sedadla, zničený volant atd. Předpokládám, že vůz měl při koupi minimálně 200 000 km a při prodeji tedy přes 300 000 km. Jízdní vlastnosti byly nastaveny na pohodlí, vůz docela bezpečně držel stopu a lehce se pohupoval dle kvality silnic. Jeho limitem byl těžký dvoulitrový motor vpředu a tím i typické chování všech těchto aut. Takže v zimě to chtělo opatrnější jízdu s tendencí k nedotáčivosti. Tlumiče, silentbloky a jiné věci na podvozku byly původní a nevyžadovaly výměnu ani při prodeji. Ach jo, kéž by to šlo říct dnes....
Motor D20 o obsahu 2.0 l měl malý výkon 55 KW a byl bez turba. Šlo o klasický předkomůrkový diesel, který se však oproti dnešním autům velice rychle zahříval a ikdyž jsem neměl garáž, startoval vždy na první otočení (baterie byla stále původní od koupě auta) Charakteristika byla traktorová, tedy slušně tahal již od volnoběhu, ale nemělo smysl ho roztáčet nad 3000 otáček. Stačil na klidnou jízdu a to je tak vše. Bylo však jedno, zda jedu sám nebo je auto plně naložené. Nebyl to žádný přehnaný šetřílek ala TDI/SDI, průměr byl 5,8 l , na dovolenou Chorvatsko plně naložený při max eco 4,5 (max 110 km/h, z kopce vyřazovat atd.)

Silné stránky

Spolehlivost spotřebních dílů
Pohodlí
Nezáludné jízdní vlastnosti

Slabé stránky

Koroze karoserie
Nevýkonný motor

Závady a opravy na autě

Závady se za celou dobu užívání nevyskytly prakticky žádné. Jediná poloviční závada, spíše nesnáz byla když mi přestaly stírat stěrače doma u baráku. V servisu řekli, že jen vypadl kloub u stěrače a pro jistotu ho po nasazení prošroubovali vrutem. Dále jsem řešil pouze běžnou údržbu spotřebních věcí a pravidelný servis. Tzn. za cca 130 000 Km jsem měnil dvakrát destičky a jednou kotouče. Ve 210 000 jsem měnil rozvody a pumpu - mimochodem na tomto originál japonském motoru jsou rozvody z obou stran motoru, tzn. výměnu dvou řemenů- cena tehdy v r. 2008 7000 i s prací. Olej byl měněn pravidelně max po 10 000 km 2x-3x do roka. Auto jezdilo denně do práce přes 100 Km a nějaké výlety, takže výměna oleje minimálně 3x ročně. Další investice jako stěrače, kapaliny atd ani nebudu rozepisovat. Velký problém byla koroze. Začalo to v lemech blatníků a postupně obrezla celá karoserie - vždy opraveno, ale nevím po prodeji.
<
Přejít na standardní verzi stránky »