Zavřít recenzi

Mazda 6 2.3i

“Velmi podceňované auto aneb Japonec až na konec a už nikdy zpět!!!”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2004 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 168 000 km 
  • Stav km nyní: 182 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 10 měs.
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.2
Vozidlo jsem zakoupil v Hradci Králové.
Vůz jsem si vybral z pár důvodů. Prostorný kufr!!!!, silnej motor, úžasný vzhled, parádní výbava, úžasné jízdní vlastnosti. Prostě šestice neměla chybu.

Kecy typu, kup octávku, golfíka,pašíka, mě nebavily. Poruchovost, nudnost, strohost... Auto o ničem.. Jsem fajnšmekr a preferuji velmi svižnou jízdu a v těchto parametrech by mě Octávky,Golfíky a Pašíky neuspokojily. Trošku jsem se zajímal o BMW, ale jsem zatvrdlý japonec, takže BMW stranou.

Mazdička, žlutá metalíza...mmm... v kůži,sport packet, BOSE rádio, tempomat, 8x airbag.. Znělo to fantasticky. Ale recenze na motor 2.3 byly velmi negativní.

Na netu jsem strávil snad měsíc v kuse. Motory údajně žerou olej, nejedou, žerou 10L na sto km... No...Nelíbilo se mi to ani náhodou.

Pak jsem si našel nějakou recenzi, že motory od Mazdy 2.3 jsou úžasné, jezdí velmi svižně, ale hodně záleží na zajetí. Problém 2.3i nebyl v malém objemu oleje v motoru, ale v nekvalitních pístních kroužků od výroby.

Ejhle..Pán s Hradce mi tvrdil, že motor kdysi prošel generálkou a byly vyměněny kvalitní pístní kroužky. Trošku jsem byl nejistý, přece jen zásah do motoru nemusí být vždy OK a nikdy nikdo neví, jaký garážník to dělal.

Nakonec to bylo děláno v Bošina servis v Kolíně,což mě velmi přesvědčilo.

Vůz je naprosto úžasný!!! Možná budu za největšího vola na světě, ale když Vám zde budu mluvit o spotřebě cca 7 litrů a není problém jít i na 6,5 při svižné jízdě .. nevím,zda budu pro Vás normální člověk. Je to opravdu tak, motor táhne krásně od spoda, spotřeba je z říše snů. Ono si to veme 8-9, v krajních případech i 15, ale když se člověk naučí vyřazovat před křižovatkou, lehtat plyn a vždy vědět, kdy řadit,podřadit atd, bude krásná spotřeba na místě.

Slova typu žere,nejede..neberu! TDíčkáři si asi trošku vyhráli na svých CHIPech, ale co ... kritizovat VW a Škodovku je u nás trest, kde jdete sedět do kriminálu a ještě Vám doma vybijou okna...

Mazda vypadá skutečně na ty roky krásně(r.v. 2004), jede jak z praku, táhne od spoda, od 4 tisíc nastává krásný kopanec!!! Jede jak z praku. Jedinná (ne)výhoda jsou krátké převody. Z křižovatky do 12O km/h předčíte jakékoliv sporťáky, či třílitrové quattro Audiny, ale po dálnici při 130km/h si to točí cca 4 tisíce, což není uplně ideální. Motor né že by řval,při předjetí stačí dupnout, ale jet do Itálie pořád na 4 tisíce otáček? Škoda, že před faceliftem nebyla už šestka, ale to už chci na tak dokonalé auto moc.

Podvozek je relativně srovnaný s BMW. Nic neklepe, netluče a drží jak islámská víra v Sýrii. Prostě auto parádní pro mě. Jeden den navalím do kufru náklad a můžu k vodě, na dovču,kdekoliv. Druhý den si mohu parádně zařádit na serpentínách jako se sporťákem. Prostě parádní univerzál.

Vůz je bezproblémový. Něco jsem do něho vrazil, protože mám rád super stav. Na autě nemá ted nic, co by se dalo spravovat. Je to mazel, z bodu A do bodu B, za parádní spotřebu, s velmi parádním výkonem a podvozkem. Japonec až na konec a už nikdy zpět!!!!!!!!!!!!!

Silné stránky

Jízdní vlastnosti
Ceny ND
Pružný a úsporný motor
Vzhled
Výbava
Prostornost
Univerzálost
Dílenské zpracování

Slabé stránky

Antikorozní ochrana

Závady a opravy na autě

Kompletní antikorozní ochrana (Stříkaní dutin nosníků, lemů,prahů, atd)

Výměna komplet brzd (Zadní kotouče Ferodo a destičky Delphi, na přední části brzd.kotouče ATEm destičky BREMBO) + výměna brzd.kapaliny Ferodo

Výměna chladící kapaliny, oleje (Mazda Dexelia 5W-30 a olej.filtr JapanParts)

Výměna kabinového filtru, čištění sportovního vzduchového filtru J-TEC

Výměna zapalovacích svíček NGK

Výměna stěračů DENSO

Výměna spojky JapanParts

a samé dalši prkotiny, jsem puntičkář!
<
Přejít na standardní verzi stránky »