Hodnocení a zkušenosti s autem
Vozidlo jsem zakoupil v Hradci Králové.
Vůz jsem si vybral z pár důvodů. Prostorný kufr!!!!, silnej motor, úžasný vzhled, parádní výbava, úžasné jízdní vlastnosti. Prostě šestice neměla chybu.
Kecy typu, kup octávku, golfíka,pašíka, mě nebavily. Poruchovost, nudnost, strohost... Auto o ničem.. Jsem fajnšmekr a preferuji velmi svižnou jízdu a v těchto parametrech by mě Octávky,Golfíky a Pašíky neuspokojily. Trošku jsem se zajímal o BMW, ale jsem zatvrdlý japonec, takže BMW stranou.
Mazdička, žlutá metalíza...mmm... v kůži,sport packet, BOSE rádio, tempomat, 8x airbag.. Znělo to fantasticky. Ale recenze na motor 2.3 byly velmi negativní.
Na netu jsem strávil snad měsíc v kuse. Motory údajně žerou olej, nejedou, žerou 10L na sto km... No...Nelíbilo se mi to ani náhodou.
Pak jsem si našel nějakou recenzi, že motory od Mazdy 2.3 jsou úžasné, jezdí velmi svižně, ale hodně záleží na zajetí. Problém 2.3i nebyl v malém objemu oleje v motoru, ale v nekvalitních pístních kroužků od výroby.
Ejhle..Pán s Hradce mi tvrdil, že motor kdysi prošel generálkou a byly vyměněny kvalitní pístní kroužky. Trošku jsem byl nejistý, přece jen zásah do motoru nemusí být vždy OK a nikdy nikdo neví, jaký garážník to dělal.
Nakonec to bylo děláno v Bošina servis v Kolíně,což mě velmi přesvědčilo.
Vůz je naprosto úžasný!!! Možná budu za největšího vola na světě, ale když Vám zde budu mluvit o spotřebě cca 7 litrů a není problém jít i na 6,5 při svižné jízdě .. nevím,zda budu pro Vás normální člověk. Je to opravdu tak, motor táhne krásně od spoda, spotřeba je z říše snů. Ono si to veme 8-9, v krajních případech i 15, ale když se člověk naučí vyřazovat před křižovatkou, lehtat plyn a vždy vědět, kdy řadit,podřadit atd, bude krásná spotřeba na místě.
Slova typu žere,nejede..neberu! TDíčkáři si asi trošku vyhráli na svých CHIPech, ale co ... kritizovat VW a Škodovku je u nás trest, kde jdete sedět do kriminálu a ještě Vám doma vybijou okna...
Mazda vypadá skutečně na ty roky krásně(r.v. 2004), jede jak z praku, táhne od spoda, od 4 tisíc nastává krásný kopanec!!! Jede jak z praku. Jedinná (ne)výhoda jsou krátké převody. Z křižovatky do 12O km/h předčíte jakékoliv sporťáky, či třílitrové quattro Audiny, ale po dálnici při 130km/h si to točí cca 4 tisíce, což není uplně ideální. Motor né že by řval,při předjetí stačí dupnout, ale jet do Itálie pořád na 4 tisíce otáček? Škoda, že před faceliftem nebyla už šestka, ale to už chci na tak dokonalé auto moc.
Podvozek je relativně srovnaný s BMW. Nic neklepe, netluče a drží jak islámská víra v Sýrii. Prostě auto parádní pro mě. Jeden den navalím do kufru náklad a můžu k vodě, na dovču,kdekoliv. Druhý den si mohu parádně zařádit na serpentínách jako se sporťákem. Prostě parádní univerzál.
Vůz je bezproblémový. Něco jsem do něho vrazil, protože mám rád super stav. Na autě nemá ted nic, co by se dalo spravovat. Je to mazel, z bodu A do bodu B, za parádní spotřebu, s velmi parádním výkonem a podvozkem. Japonec až na konec a už nikdy zpět!!!!!!!!!!!!!