Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto se koupilo jako druhé auto do rodiny, pro ženu na lítání do města a po blízkém okolí.
První auto v rodině je Octavia I TDI. Z 306 jsem celkem unešený, za cenu 11000,- (včetně 3000 ekodaně) jsem získal překvapivě dobré auto.
Ano spojka už zabírá hodně nahoře a spojkový pedál šel ztuha (vyměněno spojkové lanko). Při 90kmh se klepe řadička (asi silentbloky motoru) a je orosený/omaštěný posilovač řízení. Ale nekupoval jsem auto aby lítalo dálky rychlostí nad 90 kmh. Motor 1,4 je celkem dobrý. Nějakého extrémního víru nádrži jsem si nevšiml - takže spotřeba je v normě pro daný objem. Oproti Octávce má příjemná sedadla a vůbec nevadí že nejsou polohovatelná nahoru/dolu. V zadu je hodně místa a dobře se tam sedí. Vejdou se dvě sedačky a dospělý člověk. Dobře se tím couvá - je dobrý výhled dozadu.
Řazení je trochu nepřesné a gumové, ale když s tím člověk počítá, tak se na to dá zvyknout. Němcům tam ty rychlosti prostě skáčou lépe. Pozink karoserie je naprosto vynikající, já bych řek že i lepší než na Octávce. V místech, kde už je zřejmě delší dobu oloupaná barva, pozink stále odolává korozi. 306 má složitější zadní nápravu (torzní tyčky, uložení atd.), předchozí majitel prý dělal částečný repas. Radši v autě nevozíme moc těžké věci, jednou když se vezla pračka, tak auto celkem čaplo a měl jsem vážné obavy, že se z toho nevzpamatuje. Auto nemá otáčkoměr, tak se jezdí podle sluchu. Zdá se mi, že zpřevodování není moc dělané na větší rychlosti, protože na 5tku při 90kmh už motor dost slyším a je mi proti srsti jej dále vytáčet. Celkově auto, motor neumožňuje a ani nevybízí k dynamické jízdě, je to taková plavná pohodička.
Elektroniky tam moc není, má to okna v elektrice a abs. Občas se po jízdě zapne sahara (na 5minut).
Toš, fajne a poctivé auto za ty prachy.