Zavřít recenzi

Škoda Fabia 1,2 51kw

“Bezvadná koupě.”
  • Rok výroby: 2009 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 60 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 let

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.8
Velká spokojenost. Auto je provozované střídavě na dlouhé i krátké vzdálenosti v poměru cca 2:1. Výkon motoru - 51 kw je pro běžného motoristu naprosto dostačující. Někoho může v prvních dnech provozu (mě to však nevadilo) "rušit" specifický zvuk "haťapky". Velmi dobře funguje pedál plynu, Reauguje naprosto bez prodlevy oběma směry, což často není u jiných značek směrem dolů obvyklé - otáčky nechtějí po uvolnění pedálu okamžitě klesnout. Jediné, co mi malinko vadilo je plastový středový tunel, přesněji jeho ostrá hranka, která např. při jízdě v kraťasech může slabě řezat do nohy. Jinak opravdu velká spokojenost. Auto má výborné brzdy, velmi dobrý poloměr zatáčení ("otočí se na pětníku") a pak řazení, to je nepřekonatelné. Pro každého, tech. založeného řidiče musí být každé přeřazení doslova umělecký zážitek.

Závady a opravy na autě

Prasklá žárovka hlavního světlometu 1x, žárovička osvětlení SPZ 1x. Jinak na mé Fabii zatím nebyly žádné závady a tudíž ani opravy. Dělám pouze servis (sám, nebyl jsem ani na garančce) - olej první po 7 tis. , pak po 10tis. + olejový filtr, vzduchový filtr jsem vždy jen vyfoukal a měnil až v 50tis. - nejezdím polňačkama. Jinak vůbec nic.

Doplnění recenze ze dne 12.04.2016

Na mé Fabii přibylo 10tis. km (celkem 70tis.). Za tu dobu jsem vyměnil stěrače a žárovičku osvětlení SPZ. Jinak nic. Všechno funguje bezvadně. Tedy, když to shrnu, Fabie je stále ve zcela originálním stavu, když nebudu počítat měněné stěrače. Originální jsou i pneumatiky i když oboje už téměř sjeté, letní 1,8mm a zimní 5mm. Motor (mimo oleje žádný zásah) šlape na 100%. I plné auto na dálnici naprosto pohodlně udrží i v největších stoupáních rychlost, bez nutnosti řazení. Taktéž brzdy, stále "jedovaté", řazení pohádkové. I nadále mohu tento typ vozidla všem vřele doporučit.

Doplnění recenze ze dne 13.09.2016

Stav km nyní: 78 000 km

Fabie stále v bezvadné kondici. Proběhla výměna oleje a filtru. Olej měním v intervalu 8-10 tis., jak to vyjde (spotřeba oleje O). Dále jsem byl nucen vyměnit svíčky. Při volnoběhu začal vynechávat jeden válec (vyřešeno následující den). Originální byly Brisk, což mě opravdu překvapilo. Vydržely 77tis. Nyní jsem namontoval NGK origo Japan (650Kč 3 ks), tak uvidím, jestli dostojí pověsti nejlepších svíček. Po výměně problém s vynecháváním okamžitě zmizel. Jo, ještě jsem měnil žárovičku osvětlení SPz (už podruhé). Jinak, jak jsem již uvedl-nic. Všechno původní a funguje bezvadně. Brzdy,řízení, tlumiče. Auto sedí, tlumiče při přejíždění prahu garážových vrat i po 7 letech provozu zasyčí. Také hlučnost motoru se citelně snížila. Do cca 2,5-3 tis. prakticky splývá s okolním hlukem od pneumatik a proudícího vzduchu. Rozvodový řetěz nechrastí. Ještě musím pochválit sedačky, ty jsou opravdu povedené. Tento model Škodovky všem zájemcům stále doporučuji.

<
Přejít na standardní verzi stránky »