Zavřít recenzi

Volkswagen Golf

“Celkově dobrý dojem kazí mnoho nedostatků”
Foto 1 / 2
  • Rok výroby: 2014 
  • Typ motoru: 110KW 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 32 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 6,6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

2
 
Hodnocení celkem 7.0
Auto na první pohled vypadá atraktivně, má výborný podvozek, pohodlná sedadla, prostorný zavazadlový prostor a skvělý audiosystém s navigací, celkový dojem zvyšují sportovní agresivně vypadající ALU disky, ale....... vše mohlo dostat jedničku, pokuď by ve Volkswagenu nechtěli šetřit na nesprávném místě, protože úspory na voze mi sebraly radost a už bych si Volkswagen nikdy nekoupil. Nejvíce mne zklamala kvalita laku, o který nesmí zavadit větvička, letící kamínek a pomalu se ho nelze dotknout ani hadříkem, lak je tenký a choulostivý a nic nevydrží. Dále mi vadí velký podíl tvrdých platů ve spodní části palubní desky a výplní zadních dveří, Proč ? u auta za 800 tis, chápu v základním provedení s motorem 1.4Tsi, ale nechápu u plné výbavy ve vrcholném nejdražším provedení. Ještě více než plasty mi vadí koberec, který není koberec, ale laciná plyšovina, kterou ani nelze pořádně vyluxovat a brzy se začíná třepit. Dále bych přivítal silnější věnec volantu ( který je dle mého názoru příliš tenký ) a možnost motorizace alespoň 135 KW, nechápu, proč lze konfigurovat se 4Motion jen 110 KW který nejede špatně, ale ani to není žádný trhač.Sečteno podtrženo, stačilo by několik změn a Golf mohl být skvělé bezkonkurenční auto, ale osobně mám dojem, že s každým novým modelem, přichází i snaha ušetřit kde se dá a automobilka takto navždy zbytečne ztrácí zákazníky a dobrou pověst.

Silné stránky

skvělý podvozek
pohodlná sedadla
velmi dobrá ergonomie a ovládání
pěkný design
vynikající audiosystém s navigací

Slabé stránky

nekvalitní podprůměrný lak
mnoho tvrdých platů
nekvalitní koberec
předražené příslušenství
slabý věnec volantu

Závady a opravy na autě

Auto celkově bez vážných závad, zlobil jen start stop systém, který se po vypnutí stále sám aktivoval a dále bez klíčkové odemykání občas selhalo, tj klíč se musel když to člověk nejvíce potřeboval vyhrabat v tašce a auto odemknout. Jinak žádná vážná závada, mimo jedné bez významné součástky v motoru.

Doplnění recenze ze dne 06.10.2015

Ještě bych doplnil recenzi na VW Golf 1.9TDi 4Motion Combi.
Protože jsem měl předcházející vůz BMW 320d Combi, které mělo obdobný výkon a velikost, tak bych rád srovnal oba vozy, protože za cenu nového Golfu 1.9TDI 4Motion, si lze pořídit i např. 2.roky staré zánovní BMW 320D cca s náběhem do 20tis km.

Výkon motoru, Golf 1.9TDI i BMW 320D mají 200KM/h podobný výkon, zrychlení i maximální rychlost, BMW má navrch v pokud se budete na dálnicích v Německu prohánět okolo 200km/h, spotřebu má lepší Golf, při svižné jízdě průměr okolo 6,6, při úsporné jízdě lze dosáhnout 5,5l/100km, BMW se pohybovalo okolo 7,8-8l/100km.

Podvozek:Obě auta velmi dobře drží stopu na dálnici a i v zatáčkách ( Golf měl příplatkový sportovní podvozek ). BMW lépe a jistěji řeže zatáčky jak žiletka, ale na nerovnostech je silně nekomfortní, Golf velmi dobře a komfortně zvládá rozbité okresky.

Interiér: Obě auta mají pohodlná sedadla pro delší cestování, BMW má však sedadla pohodlnější a lepší. Zpracování interiéru má BMW perfektní, vše měkčené a nic nevrže, Golf má měkčený plat jen na horní části palubní desky, zbytek nepříjemný tvrdý plast, BMW má špatně skladný zavazadlový prostor, Golf má naopak velmi dobře řešený zavazadelník a pojme mnoho nákladu i zavazadel.Ovládací prvky mají obě auta přehledné a kvalitní.

Převodovka. Obě auta mají přesné a rychlé řazení, s Golfem se však řadí výrazně pocitově příjemněji a lehčeji včetně ovládání spojky.

Lak: Golf má velmi pod půměrnou tloušťku a odolnost laku, BMW má lak odolný a perfektní, snese kdejaký letící kamínek a větve podél úzkých silnic, to Golfa se nelze pomalu dotknout ( příklad, zbytky asfaltu v letních horkých dnech na karosérii, z BMW lehce odstraníte voskem TEMPO, na Golfa nelze TEMPO použít, ihned sundáte lak ).

Audiosystém a navigace: tak toto je silná stránka Golfu, navigace je rychlá a intuitivní, audiosystém hraje perfektně, to BMW hifi profesionál hraje podprůměrně a navigace i po aktualizaci je často bezradná.

Servis a náhradní díly: Zde VW Golf zcela za BMW zaostává, doplňky a díly jsou často předražené a se servisem VW vzhledem k jejich nekomunikaci, pomalosti při garanci jsem byl maximálně nespokojen.

To u BMW je zákazník Pán, servis a dodávka příslušenství výborná.

Já jsem se po prodeji Golfu opět vrátil k BMW, protože i, když VW Golf není špatné auto, tak VW Golf po celkové stránce řešení detailů, zpracování, odolnosti a pocitu z jízdy na BMW zdaleka nedosahuje.


Berte vše jen jako můj subjektivní a pro někoho i neobjektivní dojem z obou aut.



<
Přejít na standardní verzi stránky »