Citroën Saxo 1.1
“Levne auto s velkym potencialem a nesmrtelnym motorem, ktery ve vysokych otackach (kde je doma) ukaze opravdu hodne a zarucene vas nezklame.”
- Rok výroby: 1996
- Typ motoru: 1.1
- Stav km při koupi: 147 000 km
- Stav km nyní: 156 800 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
1 rok
- Průměrná spotřeba: 10 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Muj prvni zamer byl, abych si poridil auto do prace, ktere me doveze z bodu A do bodu B a za levno. Jakmile se naskytla prilezitost koupit od znameho saxo 1.1 za 5000,-, jelikoz ho chtel nechat radeji sesrotovat (1.majitel - kupoval jako funglovku), rikal jsem si prvne, jestli to ma vubec cenu. Ze zacatku se mi ani moc nelibolo, ale rikal jsem si, ze atmosfera pod kapotou neni spatna a aspon dlouho vydrzi a svuj ucel by splnit mohlo.
Prvni dojem z jizdy nebyl spatny a mile me prekvapilo. Jizda bez posilovace nebyla vubec strasna a nebal bych se rict, ze az zabavna.
Ovsem prvni problem nastal pri zjisteni spotreby. Nebyla zadnych 5-6 jak rikal majitel, ale takovych 8-10 l. Mozna taky proto, ze jsem ho nesetril. Po par tydnech jsem si auto ale opravdu oblibil. Jede krasne od spoda a tahne az do 8500 ot. a opravdu se toho neboji. Po mensich upravach, jako byl ladeny vyfuk a zbytku generalky, se nebojim postavit vedle napr. Octavky I 1.9 a ukazat ji zadek meho auta .. 2 rychlost radim ve 40km/h a 3 rychlost v 90km/h .. 4 pri 135 km/h .. zbytek si myslim ze uz nema cenu ani resit .. Do 120km/h tahne jak zadne jine auto, pokud se nebojite ukazat vse, co auto umi. Jel jsem s tim nejvic 169 km/h a myslim si, ze auto zvladne o hodne vic. Ma opravdu velky potencial. Ovsem spotreba s takovou jizdou uz je tech 10l. Jedinou nevyhodou jsou tenke kola, doporucoval bych aspon 185 misto tech 155. A taky kdyz jezdite sam, nebo ve dvou, je to pro auto velky rozdil, jak v rychlosti, tak ve spotrebe, oproti tomu, kdyz jede plne auto. Jinak do dnesni doby nemam zadme minus. Jen ty kola a ta spotreba.
Silné stránky
motor
vaha
jizdni vlastnosti
vykon
levne dily
porizovaci cena
zivotnost
lehke opravy, zvladne opravdu kazdy sam
jednoduchost, presnost
rychlost
Slabé stránky
tenke kola (staci koupit sirsi)
spotreba
Závady a opravy na autě
Zavady na aute nebyly zadne, az na klasickou generalku pri 150 000 jako jsou: olej. filtr, paliv. filtr, novy olej, rozvody, tesneni pod hlavou, tesneni vika motoru, nove silentbloky motoru (velke uskali techto aut), vzduch filtr, a pri jednom jsem tam dal i sportovni ladeny vyfuk (udelal hodne) .. Napravy a tlumice zatim bez jakychkoli problemu. Ostatni veci jako skrtici klapka, baterka, svicky uz meneny byly. A taky pozor na potenciometr.