Hodnocení a zkušenosti s autem
Nejlepsi pomer cena/vykon. Doslova za par korun jsem poridil spolehlivy vuz se slusnou spotrebou a dostacujicim vykonem. Podobny podvozek jsem zazil jen ve Fordu Focus 2008, ale Primera ma citelnejsi rizeni a neustale v zatacce z rizeni citite na cem jste. Tady je limitujicim faktorem spise volba spravneho obuti, nez podvozek Primery. Podvozek je navrzen z lichobeznikove predni napravy a zadni viceprvkove Multi-link beam suspension a musim rict, ze to odvadi sve. Jak si na to zvyknete, tak Vam pak vetsina aut prijde takovych "tupych".
Silnou stranku je take motor, ktery nastupuje cca od 3000ot./min a tahne bez propadu, az do 7000ot./min. Dalsim plusem je rozvodovy retez, takze udrzba temer zadna. Za to je treba hlidat stav oleje. O tom, ze ma motor malo oleje, da vedet kontrolka, az opravdu v krajni hranci a predevsim u vysokootackoveho motoru by to mohlo znamenat problem a konec motoru. A Primera si nejaky olej papne a rekl bych, ze to neni problem jen meho kusu. Takze treba hlidat.
S autem jsem resil jen provozni servis a zname nemoci Primer jako je vymena predni napravy 9ta se da poridit i u nas za velice slusne penize), AAC ventil volnobehu a v posledni rade vahu vzduchu. Vetsinu dilu jsem sehnal nove na ebay za 1/5 ceny u nas. Nejvetsim problemem je antikorozni ochrana. Je treba sehnat vuz se slusnou karoserii a venovat ji potrebnou peci.
Ve zkratce jsem vuz poridil za 36000,-, za 3,5roku jsem investoval do oprav cca 15000,-, pouzivam ho denne na dlouhe cesty i popojizdeni po meste, nikdy me nikde nenechal. Nejak nemam potrebu ho menit, az dojezdi, tak dojezdi. Velkym plusem je absolutni nezajem o tento vuz zlodeju, co by s nim taky kdo delal :)
Silné stránky
jizdni vlastnosti
spolehlivost
spotreba
vykon
prostor
vybava
zajem zlodeju
cena ojetin
Slabé stránky
cena nekterych originalnich dilu
aerodynamicky hluk pri vyssich rychlostech
antikorozni ochrana