Zavřít recenzi

Nissan Micra K12 1.5 dCi

“Výborné a praktické autíčko na kterém se bohužel podepsal Renault svými nekvalitními díly..”
Foto 1 / 2
  • Rok výroby: 2004 
  • Typ motoru: K9K 
  • Stav km při koupi: 115 800 km 
  • Stav km nyní: 117 100 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 měs.
  • Průměrná spotřeba: 3.2 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 7.4
Mám možná poněkud nezvyklý příspěvek, ale po tolika závadách elektroinstalace během pouhých dvou měsíců vlastnictví Micry K12 si jako elektrotechnik nemůžu pomoct. Snaží se Renault zlikvidovat značku Nissan, nebo jsou Francouzi vážně tak neschopní vyrobit kvalitní věc, jak se říká?
Hned vysvětlím.. Micru dCi jsem koupil před dvěma měsíci od první majitelky ve výborném stavu, najeto 115tkm, pravidelný servis Nissan. Sháněl jsem totiž úsporné a hlavně spolehlivé autíčko na ježdění do zaměstnání a Micra dCi se zdála být ideální volba. Už jen proto, že je to Nissan, pro mě značka kvality a spolehlivosti. Ale k věci.. První závada, kterou jsem objevil hned po koupi, při couvání po tmě, byla nefunkční couvačka. Docela jsem se zapotil, abych to na neosvětleném a velmi těsném parkovišti do někoho nenakropil :-) Žárovka byla dobrá, příčinou byl zaoxidovaný kontakt v konektoru zadní lampy, jehož piny jsou vyrobeny z nekvalitní slitiny, která evidentně velmi dobře podléhá elektrochemické oxidaci. Zároveň s tím jsem si všiml, že nesvítí lampička na SPZ. Ta samá písnička - žárovka opět dobrá, konektor zaoxidovaný. Aby toho nebylo málo, tak pár dní na to začala problikávat kontrolka airbagu - příčinou byl opět konektor - tentokrát na airbagu spolujezdce. Dále následovala závada, kterou dosud nemám vyřešenou a je to fakt průser - z ničeho nic vystoupají volnoběžné otáčky na zhruba patnáct set a tak po minutě zase klesnou. Nepomůže ani prošlápnutí pedálu plynu. Problém je v tom, že při takových otáčkách nejde zařadit jednička a na semaforech je fakt maximální trapas, když na vás všichni troubí a řvou, co jste to za vola, že stojíte na zelenou. Po připojení na diagnostiku mi u dealera řekli, že tam žádná chyba není.. Zároveň mě však upozornili, že podle VINu má auto za sebou už skoro šedesát (!) návštěv servisu. Podle záznamů se na něm už měnilo skoro všechno od elektriky, včetně multifunkčního volantu. Ale prý je to běžné.. Ovšem vrcholem všeho je včerejší závada - po nastartování se hrdě rozzářila kontrolka PS a nefunguje mi elektrický posilovač řízení! Už fakt zuřím!! Nejsem na takový vergl zvyklý! Skoro osm let jsem jezdil se stařičkým Daewoo, bez jediné poruchy! Člověk by řekl "korejský šunt", ale věřte mi, že ve srovnání s Microu K12 to byl co se týká kvality dílů úplný Mercedes! Nechápu, jak vůbec mohl Nissan pod svojí značkou prodávat takový střep, jako je Micra K12 dCi! Vždyť i stará stodvacítka byla spolehlivější! Všem inženýrům Renaultu, kteří takhle przní značku Nissan svými nekvalitními díly, bych dal Micru K12 jako služební auto a kdyby jen cekli, že mají problém, hned bych je zabil!! Vždyť Nissan býval symbolem špičkové elektroniky, stejně jako všichni "Japonci".. Kolegovi sloužila stařičká Micra K11 z počátku devadesátých let tisíce a tisíce kilometrů bez jedinné poruchy doslova až do úplného rozpadu karoserie korozí a mě se zánovní K12 sype pod rukama už během prvních dvou měsíců, co s ní jezdím! A ještě k tomu ty cinické posměšky kamaráda, majitele Thalie se stejným motorem - "já jsem tě varoval, že Renault umí jen šmejdy"..
Omlouvám se všem, kterých se můj příspěvek dotkl, ale považuji za slušnost varovat ty, kteří mají stejně jako já zafixovanou značku Nissan coby symbol kvality, spolehlivosti a špičkové elektroniky. TA DOBA JE PRYČ! FRANCOUZI SE O TO POSTARALI!

Silné stránky

neuvěřitelně nízká spotřeba
praktický interiér
výborný rejd
vyšší posaz
výborný výhled z vozu

Slabé stránky

elektroinstalace
servořízení
nekvalitní díly od Renaultu
vibrace motoru
tvrdší odpružení

Závady a opravy na autě

Elektroinstalace - konektory, oxidace, opravdu šmejd..

Zatím však nic nákladného, ovšem právě jsem se dočetl, že nový posilovač řízení, který mi právě vypověděl službu, stojí zhruba 30tis. Kč..

Taky mi začíná zvonit motor a kolísají volnoběžné otáčky, prý to budou asi vstřiky, výměna přijde skoro na 40tis. Kč..

Doplnění recenze ze dne 15.11.2015

Chybu posilovače řízení jsem nechal vymazat a vše fungovalo jak má. Bohužel neuplynulo ani 14 dní a už svítí zase. Kdyby alespoň auto nemělo tak strmý převod řízení.. Vzhledem k tomu, že nepatřím k horním deseti tisícům a nový posilovač řízení stojí skoro 40t, rozhodl jsem se zakoupit jednoduchou autodiagnostiku (Autosnap CR800 CZ) za cca 500,-Kč a chybové hlášky si průběžně mazat sám. Je to sice trapas a ostuda, pomalu před každou jízdou mazat chyby, ale lepší řešení mi zatím nikdo neporadil. Myslím, že tuhle "mašinku" by měli frantíci dávat ke svým autům jako základní výbavu. Ušetřili by si tím spoustu kritiky a nadávek od naštvaných lidí..

Doplnění recenze ze dne 23.01.2016

Stav km nyní: 121 000 km

Vzhledem k tomu, že jsem s autíčkem najel už přes 5tis. km, rád bych doplnil svoji recenzi. Takže posilovač řízení je už nadrobro nefunkční, jeho chyba nejde ani mazat, protože ihned po prvním otočení klíčku zase naskočí. Začal jsem si tedy hrát na detektiva a postupně jsem se dozvěděl, že výrobcem je firma TRW, nechvalně známá nízkou kvalitou a spolehlivostí svých výrobků. A u Micry to prý došlo tak daleko, že řada aut z let 2004 a 2005 měla posilovač dvakrát měněný ještě v záruce! Už jsem si ale na řízení bez posilovače zvykl, co víc, dokonce teď v zimě jeho nefunkčnost oceňuji, protože řízení je výborně čitelné, což je velmi praktické zejména na kluzké vozovce. Tuto "výhodu" totiž posilovač zcela neutralizuje..
V jedné věci mi však autíčko udělalo opravdu radost. Jedná se o problém s volnoběhem, který byl občas vyšší než 1500 otáček a tím pádem nešlo ani zařadit. Kamarád vysokoškolák mi řekl, že problém bude pravděpodobně v zadírání vstřiků vlivem velmi nekvalitní české nafty ještě k tomu degradované biosložkou. Už to prý několikrát zkoumali. Přitom mi doporučil tankovat tzv. čistou naftu (bez BIO) a přidávat do ní aditiva. Tak jsem začal brát Eurooil Optimal Diesel a do něj přidávám VIF ve dvojnásobném poměru, než udává výrobce. Ze začátku jsem byl skeptický, protože ta jeho rada zněla spíš jak reklama z televize, ale ten "inteligent" měl pravdu! Problém se postupně začal zlepšovat a po ujetí cca 2tis. km byl zcela odstraněn! Volnoběh je už naprosto stabilní.. Sice mi od těch aditiv vždy po tankování příšerně smrdí celé auto, jako bych v kufru vozil vidle od hnoje, ale motor jde úplně čistě a dokonce má i výrazně nižší vibrace..
Takže i přes řadu problémů, kterými jsem se musel na začátku soužití s Microu doslova prokousat jsem s autíčkem celkem spokojený. Spotřebu metodou "od plné do plné" už ani neměřím, prostě tankuji za 600Kč a do dalšího tankování ujedu i hodně přes 600km. Takže když do toho započítám aditiva a olej (který jsem už dvakrát měnil), vejdu se do nákladů 1Kč/km, což je výrazně levnější, než třeba vlak. Takže úplná paráda :-)

Doplnění recenze ze dne 20.05.2018

Stav km nyní: 157 000 km

Po delší době bych se opět rád podělil o zkušenosti s Microu dCi.
Co se týká nefunkčního posilovače řízení, tak vloni před absolvováním pravidelné prohlídky na STK mi nezbývalo, než ho zkrátka vyměnit. Koupil jsem použitý kus novější generace z vrakoviště za 4500,-Kč a zároveň začal řešit jeho výměnu. Přestože nejsem automechanik, rozhodl jsem se do toho jít sám. O Renaultech typu Clio/Thalia se říká, že jsou to auta konstrukčně i servisně neskutečně jednoduchá a Micra je v podstatě to samé - tak proč to nezkusit?
Vzhledem k tomu, že bydlím na sídlišti, bez garáže, pustil jsem se do výměny rovnou na parkovišti a se základním nářadím - jedna golasada a pár šroubováků. A tady se konečně ukázala zřejmě nejsilnější stránka tohoto auta a to neskutečná servisní jednoduchost - zhruba za hodinku jsem se už projížděl s funkčním posilovačem! Pokud máte někdo stejný problém a jste jen trochu kutilové, nebojte se do toho jít sami. Posilovač drží v autě jen na čtyřech velkých šroubech, tyči řízení a třech konektorech. Odkrytování sloupku řízení a demontáž volantu ani nestojí za řeč - otázka pár minut.

Takže pokud bych měl nyní po letech auto hodnotit, určitě by to bylo kladně. Po ujetí skoro 50tis km mě Micra dCi ušetřila desetitisíce korun za palivo a jedinná větší ivestice byl posilovač řízení. Provozní náklady do 1kč/km jsou srovnatelné akorát s elektromobilem, kde ale do těchto nákladů nikdo nepočítá po čase nevyhnutelnou výměnu akumulátorů, jejichž cena je v řádech statisíců korun. A to ani neřeším akční rádius, který má Micra narozdíl od elektromobilů jednoznačně přes 1000km. A proč to neřeším? Protože to by se v tomhle autíčku dalo sotva odsedět na jednom zadku :-)

<
Přejít na standardní verzi stránky »