neuvěřitelně nízká spotřeba
praktický interiér
výborný rejd
vyšší posaz
výborný výhled z vozu
elektroinstalace
servořízení
nekvalitní díly od Renaultu
vibrace motoru
tvrdší odpružení
Chybu posilovače řízení jsem nechal vymazat a vše fungovalo jak má. Bohužel neuplynulo ani 14 dní a už svítí zase. Kdyby alespoň auto nemělo tak strmý převod řízení.. Vzhledem k tomu, že nepatřím k horním deseti tisícům a nový posilovač řízení stojí skoro 40t, rozhodl jsem se zakoupit jednoduchou autodiagnostiku (Autosnap CR800 CZ) za cca 500,-Kč a chybové hlášky si průběžně mazat sám. Je to sice trapas a ostuda, pomalu před každou jízdou mazat chyby, ale lepší řešení mi zatím nikdo neporadil. Myslím, že tuhle "mašinku" by měli frantíci dávat ke svým autům jako základní výbavu. Ušetřili by si tím spoustu kritiky a nadávek od naštvaných lidí..
Vzhledem k tomu, že jsem s autíčkem najel už přes 5tis. km, rád bych doplnil svoji recenzi. Takže posilovač řízení je už nadrobro nefunkční, jeho chyba nejde ani mazat, protože ihned po prvním otočení klíčku zase naskočí. Začal jsem si tedy hrát na detektiva a postupně jsem se dozvěděl, že výrobcem je firma TRW, nechvalně známá nízkou kvalitou a spolehlivostí svých výrobků. A u Micry to prý došlo tak daleko, že řada aut z let 2004 a 2005 měla posilovač dvakrát měněný ještě v záruce! Už jsem si ale na řízení bez posilovače zvykl, co víc, dokonce teď v zimě jeho nefunkčnost oceňuji, protože řízení je výborně čitelné, což je velmi praktické zejména na kluzké vozovce. Tuto "výhodu" totiž posilovač zcela neutralizuje..
V jedné věci mi však autíčko udělalo opravdu radost. Jedná se o problém s volnoběhem, který byl občas vyšší než 1500 otáček a tím pádem nešlo ani zařadit. Kamarád vysokoškolák mi řekl, že problém bude pravděpodobně v zadírání vstřiků vlivem velmi nekvalitní české nafty ještě k tomu degradované biosložkou. Už to prý několikrát zkoumali. Přitom mi doporučil tankovat tzv. čistou naftu (bez BIO) a přidávat do ní aditiva. Tak jsem začal brát Eurooil Optimal Diesel a do něj přidávám VIF ve dvojnásobném poměru, než udává výrobce. Ze začátku jsem byl skeptický, protože ta jeho rada zněla spíš jak reklama z televize, ale ten "inteligent" měl pravdu! Problém se postupně začal zlepšovat a po ujetí cca 2tis. km byl zcela odstraněn! Volnoběh je už naprosto stabilní.. Sice mi od těch aditiv vždy po tankování příšerně smrdí celé auto, jako bych v kufru vozil vidle od hnoje, ale motor jde úplně čistě a dokonce má i výrazně nižší vibrace..
Takže i přes řadu problémů, kterými jsem se musel na začátku soužití s Microu doslova prokousat jsem s autíčkem celkem spokojený. Spotřebu metodou "od plné do plné" už ani neměřím, prostě tankuji za 600Kč a do dalšího tankování ujedu i hodně přes 600km. Takže když do toho započítám aditiva a olej (který jsem už dvakrát měnil), vejdu se do nákladů 1Kč/km, což je výrazně levnější, než třeba vlak. Takže úplná paráda :-)
Po delší době bych se opět rád podělil o zkušenosti s Microu dCi.
Co se týká nefunkčního posilovače řízení, tak vloni před absolvováním pravidelné prohlídky na STK mi nezbývalo, než ho zkrátka vyměnit. Koupil jsem použitý kus novější generace z vrakoviště za 4500,-Kč a zároveň začal řešit jeho výměnu. Přestože nejsem automechanik, rozhodl jsem se do toho jít sám. O Renaultech typu Clio/Thalia se říká, že jsou to auta konstrukčně i servisně neskutečně jednoduchá a Micra je v podstatě to samé - tak proč to nezkusit?
Vzhledem k tomu, že bydlím na sídlišti, bez garáže, pustil jsem se do výměny rovnou na parkovišti a se základním nářadím - jedna golasada a pár šroubováků. A tady se konečně ukázala zřejmě nejsilnější stránka tohoto auta a to neskutečná servisní jednoduchost - zhruba za hodinku jsem se už projížděl s funkčním posilovačem! Pokud máte někdo stejný problém a jste jen trochu kutilové, nebojte se do toho jít sami. Posilovač drží v autě jen na čtyřech velkých šroubech, tyči řízení a třech konektorech. Odkrytování sloupku řízení a demontáž volantu ani nestojí za řeč - otázka pár minut.
Takže pokud bych měl nyní po letech auto hodnotit, určitě by to bylo kladně. Po ujetí skoro 50tis km mě Micra dCi ušetřila desetitisíce korun za palivo a jedinná větší ivestice byl posilovač řízení. Provozní náklady do 1kč/km jsou srovnatelné akorát s elektromobilem, kde ale do těchto nákladů nikdo nepočítá po čase nevyhnutelnou výměnu akumulátorů, jejichž cena je v řádech statisíců korun. A to ani neřeším akční rádius, který má Micra narozdíl od elektromobilů jednoznačně přes 1000km. A proč to neřeším? Protože to by se v tomhle autíčku dalo sotva odsedět na jednom zadku :-)