Alfa Romeo 156 1.9 JTD
“Nemělnil bych. Je to srdeční záležitost, a kdo jednou měl itala doma a staral se o něj. Tak ví o čem mluvím !”
- Rok výroby: 2001
- Typ motoru: 81kW
- Stav km při koupi: 125 000 km
- Stav km nyní: 133 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
1 rok
- Průměrná spotřeba: 5 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Nízká spotřeba, to byl hlavní důvod pořízení naftové Alfy. To že Alfa je dravec, mi jméno říkalo už od pověsti, ale že to myslí tak vážně, jsem nečekal. Stačí jen zahřát a BWM a Meďáci si neškrtnou, co teprve kdybych udělal čip.
Uvnitř i venku neuvěřitelně nadčasový design, prostě italská genialita devadesátých let.
Perfektní výhled z auta ven, přehledná zrcátka, křesla jako u babičky v obýváku, žádný pytel brambor jako má oktávka nebo renault a bmw !!! Sportovní budíky vás svým podsvícením lehce hecují k sportovní jízdě.
Dřevená verze, kterou mám působí velice elegantně, ořechová páka a volant pusobí i po letech velmi kvalitně. Dřevěný motiv kazí jen plastová palubka s dřevěným motivem. Kdyby i tam byly doplňky z ořechu, byla by to naprostá paráda.
Co se týče prostoru, tak to 156 trochu pokulhává. Pro 2 naprostý nadkomfort, pro rodinu větší malý auto. Místo vzadu celkem ok, ale není to ono. Kufr super, jen obrovská nevýhoda, sedačky nejdou sklopit. I přesto jsem do auta nasoukal 2 lidi, zadní nárazník a 2 blatníky. Nebo dokonce 5-ti členný výlet do hor :)
Než jsem Alfu koupil, nějak extra zvlášť jsem se do tajů této značky nedíval. Avšak první věc, která mě nadchla, byla neuvěřitelná soudržnost všech alfistů. To srdce vám prostě němec nedá.
Silné stránky
Nízká spotřeba, mimo město klidně 4,3
Skvělý výkon i bez čipu jede jak drak
Nadčasový desing
Cena a dostupnost dílů, němec se může jít vycpat
Skvělé jízdní vlastnosti, ovládá se malíčkem
Slabé stránky
Dlouho se zahřívá i s novým termostatem
"rejt" totálně na prd, při parkování obč
Musí se umývat :D aby krásná
Závady a opravy na autě
Auto bylo doveženo z Itálie, majitel byl totální debil. S autem jezdil po polnich cestách a vozil v něm snad i hnůj. Pak pár let jen tak stálo. Když mi ho známý dovezl, nevěřil jsem, že má najeto jen cca 125xxx km. Až když jsme rozebrali spojku a dělali rozvody, kde byl napsaný stav následující výměny. Ale zpět k závadám, bylo toho opravdu hodně ale nelituju toho. Celá přední i skoro celá zandí náprava totálně vymlácená, prostě KO.
Takže: Nové přední levé i pravé horní i dolní ramena, utažený přední stabilizátor, který byl tak o 3cm povolený a dělal šílený kravál. Kosti, homoklouby, manžety, brzdy a kotouče - né že by byli sjetý, ale totálně rezavý.
Na zadku pak pravé a levé rameno, gumy stabiku, kosti, a silenbloky.
Nová spojka, servo řízení, rozvody, oleje filtry, termostat, napínák s řemenem, tlumiče v kufru.
Čekají mě ještě tlumiče předek i zadek, nejsou vyloženě KO, ale uložení už se ozývá.
Autu kvetou oba přední blatníky a prahy, blatníky jsem si koupil na vrakovišti, prahy budu lepit nové. Přední nárazník poškrábaný, zadní to má za sebou, ten jsem již taky koupil na vrakovišti.
O tom, že předchozí majitel byl fakt kretén, mě přesvědčila jeho oprava, pravděpodobně nějaké nehody na zadním blatníku. Je sice celkem pěkně vyklepaný a vykitovaný, ale lak, který tam je je vyloženě katastrofa. Jdou vidět obrysy, kde měl položený kýbl s barvou, mista kde lakoval bez odmaštění, nebo dokonce zaschlé kapky tekoucí barvy. No děs běs... Naštěstí je to Ital takže cenově jsem se dostal se všemi opravami jen na cenu slušné ojetiny, jenže já za ni s těmito opravami budu mít v podstatě nové auto.
Takže Cena auta 20 + 5 přihlášení, cena oprav, které už mám hotové cca 45 000,- celkem tedy 70,- Musím podotknout, že jsem u žádné z použitých dílů nedělal žádný repas, vše je nové. Navíc žádné polské značky, většina dílů Meyle HD, TRW apod.
Největši položka, která mě čeká je plasti dip. Tzv lakovaná fólie auta. vyjde cca na dalších 20-25 tisíc. tzn za krásný, zajetý diesl dám cca 100k, jenže bude doslova nový, budu přesně vědět, co jsem na autě dělal a co od něj můžu očekávat. Naprostá spokojenost !