Zavřít recenzi

Audi 80 1.9tdi

“Ve své době určitě nadčasové auto, které i dnes dokáže dobře posloužit.”
  • Rok výroby: 1995 
  • Typ motoru: 66kw 
  • Stav km při koupi: 225 000 km 
  • Stav km nyní: 235 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 5,6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 7.8
Auto jsem koupil od známého, vesměs na něm byla prováděna pravidelná údržba/výměna spotřebních částí, pravděpodobně nebylo nikdy bourané.
Na 21 let staré auto je s obdivem, jak je většina věcí zachovalých a funkčních. Kastle pozink, nicméně rezne u podběhů zadních kol a rohů víka kufru, jinak nikde.

Je s obdivem, že většina vnitřních plastů nevrže (ani při přejíždění nerovností), pouze plastová madla dveří o sobě dávají vědět při silnějším stisku - toto považuji opravdu za luxus vzhledem ke stáří vozu, jel jsem několikrát ve starší fábii/focusu/citroenu a vždy někde něco vrzalo např. při přejíždění nerovností atd., a to se jednalo o výrazně novější auta s cca polovičním nájezdem!
Uvnitř je docela dost prostoru, plus je výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Topení začne trochu topit až po plném zahřátí motoru, což je u tohoto typu až po delší době. Ventilace a průduchy v kabině nejsou řešeny úplně ideálně - odmlžování oken má např. Citroen Saxo rychlejší a mírně lepší.
Kufr je docela velký, ale dnes již konstrukčně zastaralý - vozy co mají 5. dveře jsou mnohem praktičtější než toto.
Z auta je dostatečný výhled (sloupky jsou dosti tenké oproti dnešním autům).

Řazení je velice přesné a příjemné - subjektivně mě přijde na úrovni dnešních octávií/focusů. Rovněž chválím brzdy, nečekal jsem že tak těžké auto bude tak dobře brzdit. Zřejmě je to díky tomu, že i na zadních kolech jsou použity kotouče.
Motor není na žádné závodění, na druhou stranu ač má pouhých 66kw tak dokáže stále slušně držet krok s většinou současných aut nižší střední třídy. Vlastně jsem byl překvapen, že tak starý motor (navíc diesel) u tohoto auta dokáže i na dálnici držet slušné tempo. Motor je docela tichý, odhlučnění vnitřku auta muselo být provedeno opravdu na výbornou.
Kombinovaná spotřeba 5,6 není vůbec špatná, jezdím cca 50:50 město i dálnice a auto nikterak nešetřím.

V zimě hůře startuje - předpokládám že v brzké době budu měnit žhavicí svíčky, rovněž zámek kufru v mrazech často stávkuje. Pozoruji rovněž, že po intenzivnější jízdě (cca 2 hodiny) dochází k drobnému přetékání chladicí kapaliny v místě hadičky vycházející z expanzní nádoby - vždy po ujetí cca 300km je pod místem kde vychází hadička z expanzky drobná louže o cca 1cm průměru, přitom v expanzní nádobě je chladicí kapalina spíše u minima. Doufám že to nevěstí budoucí závadu motoru, se kterým jsem jinak velice spokojen..



Silné stránky

úsporný a snad i spolehlivý motor
stále minimum koroze
kvalitní odhlučnění
silné brzdy
ABS jako standard
velmi kvalitní vnitřní materiály/plasty

Slabé stránky

slabé topení
horší přístup do kufru (sedan)
v zimě zamrzá zámek kufru

Závady a opravy na autě

- prasklá většina žárovek palubní a přístrojové desky
- nefunkční ventilátor motoru - byl vadný termostat i čidlo spínání ventilátoru
- neseřízená geometrie
- již ne plně funkční ventilátor topení kabiny


<
Přejít na standardní verzi stránky »