Zavřít recenzi

Škoda Octavia 1,4 Gtec CNG

“Vůz je vhodný pro klidné ježdění, při náročnějším provozu vynikájí jeho slabiny”
  • Rok výroby: 2014 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 5 000 km 
  • Stav km nyní: 48 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 10 měs.
  • Průměrná spotřeba: 4,7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

6
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.0
Vozidlo bylo zakoupeno v dubnu 2015 jako předváděcí auto s najetými 5000km. Jezdí denně jako taxi po Brně, což provoz v režimu taxi dokonale prověří odolnost a vlastnosti vozidla.

Co se týče designu auta, je spíše decentní až umírněný, nicméně elegantní. Totéž se dá říci o interiéru vozidla. Elegantní palubní deska, celkem pohodlná sedadla, na svoji třídu prostorný interiér. Co mě však překvapuje, vzhledem k vyšší ceně a nižší výbavě vozidla je zpracování interiéru a jeho kvalita. Nebudu zde řešit pouze plastové výplně dveří, i když u nového Superbu už je to opravdu velký přešlap, tak zhruba po 30000km začal interiér nepěkně vrzat, rachotí všechny výplně dveří, zejména LZ dveře. Otřesné pazvuky vydává přistrojový štít, velmi vrže bočnice spolujezdcova sedadla, povrzává plast na B-sloupku.

Co se týče jizdních vlaswtností vozu, jsou chladnokrevně přesné, verze CNG má i víceprvkovou zádní nápravu. Jízdní vlastnosti jsou velmi bezpečné, postrádají však jakýkoliv náznak zábavnosti, veškerou snahu o zábavavu na jakémkoliv povrchu bezpečně zhatí standartní ESP. Zvláštní kapitolou je systém XDS+ , který má imitovat samosvorný diferenciál, kdy přibržděným kolem "vcucne vůz do zatáčky". Pro milovníky rychlé jízdy je však tato imitace většínou spíše ke vzteku a myslím, že to i docela požírá obložení předních desek. Na nerovném povrchu mi i vadi až příliš tuhý podvozek.

Motor je celkem povedený, kvůli spalování CNG i dost upravený od výchozího TSI, což je pouze dobře, Má slušný zátah od dvou tisíc otáček, do dvou tisíc se však nic neděje. Gradace výkonu je až k pěti tisícům. Pro běžnou jízdu bohatě stačí v plném obsazení už je třeba při předjíždění trochu přemýšlet. Nicméně náklad cca. 1,2Kč/km (cca. 4,7Kg/100km převážně město)jsou výborné hodnoty. U tohoto motoru je zkrácený interval výměny oleje na 15 000km, což osobně považuji za rozumnou volbu u motorů jeudících v městském cyklu.

S převodovkou je občas problém v řazení zpátečky, což dělá i ostatním kolegům se stejným autem, takže nejspíš se jedná o technologický problém, kolegovi řekli ve značkovém servisu, že si na to bude muset zvyknout....

Celkově se jedná o celkem povedené auto, pro klidné ježdění naprosto vyhovující. Ovšem náročný provoz v taxislužbě asi nebude jeho největší parketou, zde je pouze výhoda levného provozu.

Silné stránky

Bezpečné a jisté jízdní vlastnosti
Prostorný interiér, pohodlná sedadla
elegantní design exteriéru a interiéru
velmi levný provoz (spotřeba, rozumný servis)
Dostačující výkon motoru

Slabé stránky

kvalita zpracování interiéru
vzhledem k ceně chudá výbava
špatně fungující převodovka

Závady a opravy na autě

3x pravidelná prohlídka+výměna oleje po 2500,-
40 000km - vrzající přední náprava - servis neví čím to je
47 000km - výměna předních brzdových desek

Doplnění recenze ze dne 28.01.2016

Objem nádrže CNG je 15Kg, průměrně najedu cca. +/- 300km na nádrž, převážně po městě. Dále je zde klasická na benzín, tuším 50 litrů. V kufru chybí mezipodlaha, dno je zarovnáno s okrajem nárazníku. Kvůli nádrži je tam víceprvek vzadu a výfuk je ukončen pod LZ dveřmi. V Brně nejčastěji tankuji na Slatině na Benzině, je tam wapka a párek.... občas v Komárově nebo na Špitálce. Škoda, že zatím není plnička někde na Bystrc...
Cestou do Prahy jednou tankuji, buď u Humpolce nebo u 9křížů... pokud by se přežilo cca 20-30km jízdy na benzín, dá se to otočit na nádrž. Při cestě do Györu (H) byla spotřeba po dálnici na tempomat 120 2,8Kg/100km. Vídeň vychází na 3/4nádrže CNG.

<
Přejít na standardní verzi stránky »