Hodnocení a zkušenosti s autem
Vozidlo bylo zakoupeno v dubnu 2015 jako předváděcí auto s najetými 5000km. Jezdí denně jako taxi po Brně, což provoz v režimu taxi dokonale prověří odolnost a vlastnosti vozidla.
Co se týče designu auta, je spíše decentní až umírněný, nicméně elegantní. Totéž se dá říci o interiéru vozidla. Elegantní palubní deska, celkem pohodlná sedadla, na svoji třídu prostorný interiér. Co mě však překvapuje, vzhledem k vyšší ceně a nižší výbavě vozidla je zpracování interiéru a jeho kvalita. Nebudu zde řešit pouze plastové výplně dveří, i když u nového Superbu už je to opravdu velký přešlap, tak zhruba po 30000km začal interiér nepěkně vrzat, rachotí všechny výplně dveří, zejména LZ dveře. Otřesné pazvuky vydává přistrojový štít, velmi vrže bočnice spolujezdcova sedadla, povrzává plast na B-sloupku.
Co se týče jizdních vlaswtností vozu, jsou chladnokrevně přesné, verze CNG má i víceprvkovou zádní nápravu. Jízdní vlastnosti jsou velmi bezpečné, postrádají však jakýkoliv náznak zábavnosti, veškerou snahu o zábavavu na jakémkoliv povrchu bezpečně zhatí standartní ESP. Zvláštní kapitolou je systém XDS+ , který má imitovat samosvorný diferenciál, kdy přibržděným kolem "vcucne vůz do zatáčky". Pro milovníky rychlé jízdy je však tato imitace většínou spíše ke vzteku a myslím, že to i docela požírá obložení předních desek. Na nerovném povrchu mi i vadi až příliš tuhý podvozek.
Motor je celkem povedený, kvůli spalování CNG i dost upravený od výchozího TSI, což je pouze dobře, Má slušný zátah od dvou tisíc otáček, do dvou tisíc se však nic neděje. Gradace výkonu je až k pěti tisícům. Pro běžnou jízdu bohatě stačí v plném obsazení už je třeba při předjíždění trochu přemýšlet. Nicméně náklad cca. 1,2Kč/km (cca. 4,7Kg/100km převážně město)jsou výborné hodnoty. U tohoto motoru je zkrácený interval výměny oleje na 15 000km, což osobně považuji za rozumnou volbu u motorů jeudících v městském cyklu.
S převodovkou je občas problém v řazení zpátečky, což dělá i ostatním kolegům se stejným autem, takže nejspíš se jedná o technologický problém, kolegovi řekli ve značkovém servisu, že si na to bude muset zvyknout....
Celkově se jedná o celkem povedené auto, pro klidné ježdění naprosto vyhovující. Ovšem náročný provoz v taxislužbě asi nebude jeho největší parketou, zde je pouze výhoda levného provozu.
Silné stránky
Bezpečné a jisté jízdní vlastnosti
Prostorný interiér, pohodlná sedadla
elegantní design exteriéru a interiéru
velmi levný provoz (spotřeba, rozumný servis)
Dostačující výkon motoru
Slabé stránky
kvalita zpracování interiéru
vzhledem k ceně chudá výbava
špatně fungující převodovka