Nenáročná údržba
Úsporný motor
Překvapivě pohodlné sedadla
Nechá se ochotně vytočit
Spousta odkládacích míst
Uvnitř větší než z venku :-)
I při -18C nastartováno ihned
Zaparkuji kdekoliv
Hooodně malý poloměr otáčení!
Chybí uzavíratelná schránka
Žádná příprava na repro ve dveřích
Nepřesný ukazatel PHM
V základu hodně ouzké gumy
Auto mě neskutečně překvapilo. Za 9 měsíců a 8 měsíců s LPG jsem najel 40000km. Nikdy jsem neměl tak úsporné auto a to mluvím nejen o PHM, kdy jezdím dle tankování za 0,75-/km, ale také o zákonné a o opravách. Za 40000km denního ježdění 120km + dalekých výletů jsem kromě upadlého výfuku nic nepotřeboval měnit. Olej měněn kolem 9 - 11000km a to pouze 30w40 Total Quartz 9000 a olejový filtr Bosch či Purflux. Opravdu se o auto starám a dávám mu potřebnou péči :-) K našemu ročnímu lednovému výročí mu připravím větší servis, ať mi najede dalších 40000km bez problémů.
Se zimou ubývá rychlost natočených kilometrů. Přesto jsem se dostal na dalších + 10000km, celkově tedy na 80000km. Opět mě čeká výměna oleje, kterou o víkendu zvládnu. V pondělí jde auto do servisu na kompletní výměnu předních kotoučů a destiček + na výměnu svíček + na výměnu filtrů. Bohužel se mi zdá, že za studeného motoru se začíná malinko ozývat spojka, respektivě při rychlejším podřazení vrzne a lehounce zavibruje. Určitě nechám prohlédnout a zhodnotit stav, byl bych rád, kdyby do jara vydržela. Největší novinou je asi to, že od ledna se razantně sníží nájezd z důvodu změny zaměstnání. Nyní místo dnešních, denně najetých cca 120km najedu pouze 20km. I přesto se auta nezbavím a již dnes je naplánován na květen a červen výlet do Amsterdamu a do Švýcarska. Jinak žádné problémy s autem nejsou a návštěva autoservisu je spíše pro dobrý pocit :) I přes zvýšení ceny LPG na 13,50 Kč jezdím pod 1Kč/km.
Začíná jaro, již 3 měsíce dojíždím do práce pouhých 6km a to se zásadně projevuje na celkovém nájezdu, kdy za 4 měsíce jsem najel pouze 5 tisíc kilometrů. Nyní je v plánu přezutí gum, celková repase LPG (občas se vypne při ne zcela zahřátém motoru) a nejspíše také spojka, která ovšem stále funguje dobře až na vrzání při rychlém rozjezdu. Uvidíme. Po zimě jsem raději vymenil všechny filtry + opět olej. Nyní jízda už z naprosté většiny po vesnicích, kde je s autem radost jezdit. Vše funguje stále suprově.
Citrónek má za sebou 900km do Amsterdamu a zpět. Překvapil mě vliv kvality LPG na západě na celkovou dynamiku auta. Po dálnici rychlost kolem 110km/h, dvakrát jsem zkusil maximálku (lehounce přes 150km/h). Průměrná spotřeba 5.4l na 195 45 16 pneu. Auto jelo až na kopce bezvadně. Nyní to vypadá, že půjde citrón na podnikání zaměstnanci kurýrovi, tudíž se přesune do jeho přirozeného prostředí - do města. Já kupuji Mondeo ST220, což je jiná káva. Ovšem i tak se bude stále o citróna pečovat a budu psát další recenze. Jinak stále vše bez poruch, jen se začíná ozývat nejspíš nějaká kladka, nebo něco u alternátoru. Příští měsíc nechám pro jistotu vyměnit. Olej mě čeká tenhle týden, spojka je stále OK, nikde nic nebouchá, nevrže, auto jede jak na začátku. SUPER!
A je to tu - 100000 km! Vrzající kladky vyřešeny dotáhnutím a promazáním, spojka je dle mechanika OK a celý ten pocit vadné spojky šel právě od kladek, která vždy při vyšším zatížení zapískala. Nyní tedy vše OK. Ovšem citrónek půjde do světa. Dvě auta nepotřebujem a na kurýra potřebujeme také větší auto. Takže abych vše zrekapituloval. Auto má najeto poctivých 100 000km. Za tu dobu měněn pravidelně olej a filtry po max 10000km + dvakrát komplet přední brzdy + zadní díl výfuku, víc ani ťuk. Průměrná spotřeba LPG cca 5.5 litru v létě, 6 litrů v zimě, olej jsem nikdy nedolejval. Levnější auto už nikdy mít nebudu. Mít menší nároky na kufr, nezbavuji se ho, krásně se ovládá, je mrštné, v otáčkách výkonné a zaparkujete všude. Budu rád vzpomínat!
Tak po dlouhé době doplňuji. Máme najeto 135000 km a objevila se první závažnější vada. Na prvním válci se objevila malinká ztráta komprese, způsobena LPG a podtáčením motoru přítelkyní (snad jí to ponaučilo). Každopádně oprava s výměnou výfukových ventilů, vybroušením hlavy, novým olejem a filtrem, novými svíčkami LPG a novým vodním čerpadlem mě vyšlo na nádherných 14500,-. Tudíž rychlá kalkulace - pořízení LPG 20000,-, GO motoru kvůli LPG a přítelkyni 14500,-, servis související s LPG za 100 tisíc km 3000,-. Ušetřeno na provozu na LPG vs benzín cca 85000,-. Výsledek velmi krásný a za ušetřené peníze jsem autu dopřál novou kompletní spojku. Nyní doufám dalších 100 tisíc km bez větších investic. Jinak vše zatím původní.
Na tachometru 160 tisíc, za námi Holandsko (1800km) a před měsícem Itálie (cca 2500km). Přes Alpy dálnice většinou na pětku, větší stoupání pak na 4ku, nebyl problém udržet 130 - 120km/h i ve stoupání. Jen pravidelný olej, filtry, zahřívání motoru a motor jezdí neskutečně pěkně. Stále spotřeba do 1Kč/km a to musím říci, že stále jezdím hbitěji než okolní doprava (kromě dálnice, kde 135 km/h tachometrových je zkrátka strop pro pohodlné cestování a akceptovatelnou spotřebu). Po dalších 30 000 kolometrech od posledního servisu (krom LPG) musím vyřešit odchlípnutou gumu těsnění spolujezdcovo dveří, skrz kterou při velkém dešti občas zateče. S výměnou se prý vejdu do 1500,-. Na auto byly vráceny 14 kola kvůli častým cestám za hranice, kde s 16 koly byl pár krát menší problém. Zainvestoval jsem do nových ALU a Hankook pneu (pro rejpaly v diskusích - žádná dynamika se s přechodem z 16 na 14 nezlepšila, jen to jede ochotněji cca od 140km/h výše, což využiji tak jednou týdně při předjíždění možná...) Další recenze snad při úspěšných 200 000 km, kde byl původně můj milník, na který jsem se chtěl dostat s tímto prdítkem. Já jsem autem naprosto nadšen.
Najeto 220 000 km. V autě bude potřeba vyměnit těsnění předních dveří, před půl rokem bylo zapotřebí vyměnit ŘJ posilovače, která bohužel zkratovala. Jinak opět pravidelně olej, filtry, klasika.