Zavřít recenzi

Škoda Rapid 1,2 TSi 63 kW

“Škoda Rapid - ideální na takové to rodinné ježdění.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2014 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 9 km 
  • Stav km nyní: 30 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Průměrná spotřeba: 6,7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 9.2
Všechny informace zde uvedené vyjadřují subjektivní pocity a názory autora, mají zábavně informativní charakter a nemusí být přesné ani úplné.

Čtenář bere na vědomí, že za jeho zdravotní rizika (hemoragická cévní mozková příhoda, infarkt myokardu, hypertenze apod.) vzniklé po přečtení článku, nenesu žádnou odpovědnost.

Prostor

Co se týče prostoru, tak v Rapidu je ho pro běžné rodinné potřeby vrchovatě. Prostor na předních sedadlech je víc než velkorysý. Já měřím 190 cm a polohu si najdu snadno a ani středový tunel nepřekáží pravé noze jako třeba ve Fabii II. Když se posadím za sebe, tak mi na kolena ještě zbývá cca 5 cm místa. Většinou na zadních sedadlech vozím děti, psy a osoby menšího vzrůstu (tchýně promine) a ty si na nedostatek místa nikdy nestěžují.
Objem kufru 550 litrů je u vozidla této kategorie nadprůměrný. Prostě co chci s sebou vzít na dovolenou, to také bez problémů naložím. Nemusím dělat kompromisy a přemýšlet, co nechat doma. Navíc z venku neubírá velikost kufru na estetičnosti linií Rapida. Kdo předtím neviděl jaký je objem kufru, tak po otevření zádě jen se spadlou čelistí zírá do hlubin. Nejednou se mi stalo, když jsem po otevření kufru na někoho mluvil, že jsem slyšel ozvěnu. Dokonce jsem při krátké zastávce v horách musel řešit, jak z kufru dostat speleologa s čelovkou na hlavě, kterýžto nelenil zkoumat dosud neobjevenou jeskyni.
Velký kufr nemusí být jen pozitivum. Když je prázdný, tak funguje jako rezonanční krabice, která zprostředkovává kakofonii nepříjemných zvuků. Nutno dodat, že k tomuto jevu dochází na nekvalitním povrchu nebo dlažebních kostkách. Bude to dáno i tím, že liftback má dlouhé, vysoko uchycené dveře a dochází tím k většímu kroucení karoserie. Naštěstí je to jen výjimečně.

Jízdní vlastnosti

V první řadě si musíme odpovědět na otázku, jaké jízdní vlastnosti očekáváme od rodinného auta Škoda Rapid. Určitě každý člen domácnosti očekává něco jiného. Táta by chtěl motokáru do které všechno naloží, pro mámu je důležitější zrcátko ve sluneční cloně a děti chtějí pohodlí, aby se mohli v klidu strefovat do ikonek v tabletu nebo mobilu. Jedině psovi je jedno jak páníčků auto jezdí, hlavně když je s vámi a nejraději na klíně. Čímž se pomalu dostávám k tomu, jak Škoda naladila Rapida. A světe div se, povedlo se najít kompromis, aby jízdně vyhovoval, co možná nejširší skupině řidičů a pasažérů.  

I přesto, že má klikovou zadní nápravu s vlečenými rameny, tak při jízdě pozná rozdíl oproti multi-linku jen málokdo. Musíte jezdit hodně na hraně, aby byl rozdíl vůbec patrný.  Dokonce se mi zdá, že je klikovka v některých zatáčkách jistější než multi-link. Na druhou stranu se umí v rozbité zatáčce nepěkně rozkodrcat. Ale většinou převažuje jistota a stabilita. Já si tedy na zadní nápravu stěžovat nemůžu.

Co se týče velikosti kol, tak na Rapida jednoznačně doporučuji 15“.
Aluminiové jsou dostatečně reprezentativní, auto na nich poskytuje dostatek komfortu a zároveň pocitu jistoty, sucha a ochrany.
Jasně, 17“ na něm vypadají nejlépe, ale jízdní komfort to posunuje ke kočáru s loukoťovými koly. Na silnicích našich sousedů to asi tolik nevadí, ale na náš tankodrom je to poněkud méně vhodné.

Přední kola reagují na povely volantu poměrně hbitě (na chirurgickou přesnost Focusu I. generace dosáhne málokteré auto). Sice kolem středové polohy je řízení trochu zvadlejší, ale u kterého rodinného auta je to lepší. Prostě a jednoduše vás podvozek ve štychu nenechá.

Spotřeba

Předem bych chtěl zdůraznit, že spotřebu moc neřeším a proto jí nepřizpůsobuji styl jízdy. Zároveň ale nejezdím brzda - plyn, takže by spotřeba měla odpovídat stylu jízdy běžného řidiče. Měření spotřeby je prováděno dotankováváním plné nádrže a porovnáním údajů z palubního počítače. Většina jízd probíhá ve městě cca 60% a na kratší vzdálenosti. Dálnice je zastoupena cca 10%. Více na novaskodarapid.eu Každopádně reálná spotřeba je vyšší než udávaná výrobcem. Ovšem, když se budu trochu snažit, tak se k ní alespoň přiblížím. V létě při delších vzdálenostech není problém jezdit za 5,9 l/100km, aniž by se člověk zapotil. Dlouhodobě sledovaná spotřeba z reálného provozu je 6,6 l/100km a cena za 1km je cca 2,- Kč.

Silné stránky

prostor
jízdní vlastnosti

Slabé stránky

Závady a opravy na autě

ve 27 tis. km výměna silentbloku převodovky (v záruce)
<
Přejít na standardní verzi stránky »