Zavřít recenzi

Škoda Octavia 1.2 tsi 63kW

“Pokud víte co chcete, splní vaše očekávání.”
  • Rok výroby: 2014 
  • Typ motoru: 1,2 tsi 
  • Stav km při koupi: 8 km 
  • Stav km nyní: 19 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 14 měs.
  • Průměrná spotřeba: 5,4 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.2
Po mnoha zkušenostech (dobrých i špatných) s koupí ojetých vozů jsme se rozhodli, že naše další vozidlo bude nové s plnou zárukou. Chtěli jsme nové auto i z důvodu bezpečnosti s ohledem na budoucí rodinu. Vzhledem k tomu, že jsme v podstatě měli jasno a mě i manželce se líbila nová octavia, začali jsme se porozhlížet po tomto konkrétním typu auta. Naše nároky nebyly nijak přehnané, chtěli jsme v podstatě druhé auto do rodiny. Bydlíme na malém městě, na jízdy tzv. okolo komína používáme starou octavii, takže tato nová je využívána spíše k delším trasám za město, na výlety, dovolené apod. Pro benzínovou verzi jsme se rozhodli z důvodu předpokládaného nájezdu cca 15 OOO km za rok a cen údržby. Na koupi jsme nechvátali, takže jsme mohli objíždět dealery, hledat na netu a čekat, zda se nám nenaskytne výhodná koupě. Při konfiguraci námi vybraného vozu u dealerů nám vycházela cena vždy cca 400 000 Kč, a to se bavíme o nijak zázračně vybaveném voze se základním motorem.
Náhodou jsme narazili na nabídku skladového vozu v úplně základní výbavě, s nejslabším motorem. Motivací se na auto jet podívat však byla nabídnutá sleva s výslednou cenou 305 000 Kč, tedy cenou slušně vybavené fabie. Auto bylo v úplném základu, tedy výbavě Active plus, takže disponovalo rádiem, el. předními okny, el. zrcátky s vyhříváním a manuální klimatizací. Dále zde byl instalován základní palubní počítač. Motorově se jedná o 1.2 tsi 63 kW s pětistupňovou převodovkou. Přiznám se, že jsem byl k tomuto motoru dosti skeptický, nicméně jsme dohodli zkušební jízdu. Byli jsme oba s manželkou velmi překvapeni, jak slušně ve 3 dospělých auto jede a po vyzkoušení jsme nakonec kývli na koupi. Díky ceně jsme byli ochotni ustoupit od některých požadavků na výbavu. Před předáním jsme ještě nechali přelakovat kliky dveří a zrcátka do barvy karoserie (nevkusná persekuce základní výbavy) a dokoupili lapače nečistot, plnohodnotnou rezervu s nářadím , gumový koberec do kufru a gumové koberce do interiéru.
Celkem nás tyto položky vyšly na cca 6500 Kč. Ještě jsem dotazoval možnost a cenu dodělání mlhových světel, ale bylo mi řečeno, že v těchto autech již není z výroby předpříprava kabeláže a celkové náklady by v autorizovaném servisu činily přes 20000 Kč, takže jsem se smířil se stavem bez mlhovek. Vzhledem k záruce jsem zavrhl i individuální dodělání.
Motor :
Jak jsem již psal výše, byl jsem velmi skeptický k tomuto pohonu, nejen z hlediska výkonu, ale také životnosti a hlavně běžné použitelnosti. Záruka na automobil je prodloužena na 4 roky, takže starost o životnost nechávám stranou i vzhledem k předpokladu, že automobil po cca 5 letech a 100000 km budeme prodávat. Výkon je opravdu malý, co se týče pohledu na jeho hodnotu. Díky turbu však motor jede velice pěkně od nějakých 1600 otáček začíná a při 2000 již tahá celkem slušně a nepolevuje dříve než při 4000.
Samozřejmě je znát, pokud auto plně zatížíte lidmi a nákladem na dynamice, ale na běžnou jízdu je plně dostačující. Na dálnici je schopný držet 160 km/hod kopec nekopec. Předjíždění je dobré plánovat a počítat s menším odpichem. Často slýchám od mnoha lidí, že to ani nemůže vyjet kopec a jízda musí být o život. No zatím každý, koho jsem svezl, je velmi překvapený. Pokud slýchám někoho hanlivě mluvit o těchto motorech, většinou neví o čem mluví a nemají s nimi žádnou zkušenost, jen si to tzv. myslí nebo to někde slyšeli. Překvapeni jsme byli i se spotřebou. Při koupi jsme předpokládali, že bude okolo 6-7 litrů, ale po necelých 20 000 km máme dlouhodobou spotřebu na 5,4 L/100 km (podíl cest je 30% město,50% mimo město a 20% dálnice). Kontroluji správnost pc při každém dotankování a jsme v rozdílu cca O,1l oproti pc, takže v podstatě rozdíl jen v míře dotankování - docvakání. Navíc netankuji žádnou premiovku, ale běžný benzin z nedaleké Tank-Ono. Jezdím plynule, nejsem brzda provozu, ale také žádný pirát. Další klad je tichost. Při nastartovaném motoru na volnoběh ho není slyšet a do nějakých 3500 otáček také neproniká nějaký zásadní hluk do kabiny. Do vyšších otáček jej není nutné ani točit. Další otazník u mě vyvolávala jen 5-ti stupňová převodovka. Je však celkem dobře poskládaná a šestka mi nijak zvlášť nechybí (nejsem blázen, abych toto auto honil 180 v levém pruhu dálnice) Při 90 točí 2000 otáček a při 130 necelých 3000. Do 150 se dá cestovat velmi komfortně. Více než motor se projevu hluk od kol a také aerodynamický svist od zrcátek a předního skla. Prvních cca 5000 km bylo řazení sice přesné, ale dosti ztuha jdoucí. Nyní již bez námitek řadíme klidně 2 prsty. Další kontroverze, kterou slýchám je zadní náprava. Ano, mondeo jezdilo v zatáčkách lépe, ale pro naše využití nám bohatě stačí i toto řešení. Je slyšet hluk od zadních kol, ale nic, co by mi nějak zásadně vadilo. Je však cítit, pokud jedete po nekvalitní silnici. Občas se ozve nějaká ta rána a při svižnější jízdě je zadek trochu neklidný (např. na kočičích hlavách), respektive občas uskočí. Je však nutné jet opravdu rychle, což mi na našich zničených cestách přijde až zbytečné a nebezpečné. Na klidné rodinné cestování mohu jen doporučit.
Interiér :
V základu to není samozřejmě na nějaké výstavy, ale interiér vypadá celkem pěkně, vše je na svém místě, uspořádané a robustní. Některé funkce se ovládají prostřednictvím nastavení v menu radia, chce to zvyk. Základní sedačky se na první dobrou nezdají nijak extra, jsou oproti minulým generacím měkkčí, ale ani po 1000 km z nich záda nebolí a jsou pohodlné. Nastavením nejen sedaček, ale volantu si každý najde slušnou pozici k řízení. Výběr některých materiálu však nebyl nejšťastnější. Jde hlavně o lesklé plochy okolo panelu větrání a klimy, rámečky výdechů ventilace, okolo řadící páky atd. Prach a ohmatání je zde patrné velice rychle, takže nic pro uklízecí pedanty. Výdechy u předního skla a vršek palubovky se docela zrcadlí do předního skla. Nic tragického, ale někomu to může vadit a odvádět pozornost. Místa je jak na předních, tak i zadních sedadlech dost i pro vzrostlejší postavy. Vzadu toho moc nenajezdím, ale čeho jsem si všiml je, že nádrž dost vystupuje zpod sedaček, takže sedící musí mít nohy vysunuté spíše dopředu. Kufr je dostatečně velký a skladný. Šikovná věc je možnost zasunout v případě potřeby plato kufru za zadní sedačky, takže nikde nezavazí. Přístup je zde dobrý, dveře se vyklápí docela vysoko. Co mi vadí je však sklon zadního okna ve vztahu k vodě a sněhu. Pokud je na pátých dveřích marast, spolehlivě vám bude kapat po otevření do kufru. Při sklopení zadních sedaček vznikne poměrně velký schod, takže kdo chce převážet dlouhé předměty, ideálně doobjednejte mezipodlahu, která schod vyrovná.

Exteriér :
Ten hodnotit nehodlám. Každému se líbí něco jiného, je to subjektivní. Vzhledem k tomu, že jsme si to auto koupili, tak se nám pochopitelně líbí, nikomu však nevnucuji svůj názor. Auto máme na základních 15 kolech, není to žádná machr kára, ale vynahrazuje to balónovým komfortem, což je pro nás positivum a důležitější. Základní světla svítí docela dobře, ano, nejsou to xenony, ale v rámci potřeby jsem já osobně spokojen. Pro mě hezký detail jsou zadní svítilny, které ve tmě vypadají moc hezky.

Silné stránky

Dostupný servis a služby
Celkové zpracování
Prostornost
Přepravní kapacita a komfort
Bezpečnost

Slabé stránky

Výběr některých materiálu v interiéru
Ceny některých extra příslušenství

Závady a opravy na autě

Auto zakoupeno nové. Závady byly v podstatě dvě, repektive takto :
Při první garanční prohlídce bylo vyměněno cosi v zámku kufru v rámci svolávací akce - neprojevovala se žádná závada.
Dále mi několikrát palubní pc vypsal při nastartování závadu ochrany chodců - zřejmě se při nastartování nenačetlo příslušné čidlo, po pár sekundách vždy zmizelo. Nahlášeno a opraveno (softwarově) při garančce a již se neprojevuje.
<
Přejít na standardní verzi stránky »