Hodnocení a zkušenosti s autem
Motor a převodovka
Vzhledem k tomu, že má auto skoro 2 tuny a je to 4x4, má velmi malou spotřebu, asi 7 litrů, při velmi šetrné jízdě 6, při dlouhém cestování po dálnici 130km/h 8l/100km. Řazení jde za studena hodně ztuha. Řadí se pomalu, na dvě doby. Oceňuji pomalou jedničku při parkování. Výkon 85kW je dostatečný. Pod 1500/min má motor nepříjemný zvuk a celkově je celkově dost hlučný (traktorový zvuk).
Jízdní vlastnosti a komfort
S ohledme na velikost auta velmi dobré. Řidič sedí vysoko. Na křivé silnici více pociťujete naklánění auta - hází to sváma nejen nahoru a dolů jako v nízkém autě, ale taky do stran. Při rychlém průjezdu zatáčkou se auto nechová nijak zákeřně. Výhled z auta by byl super, kdyby nebylo předního sloupku, který je umístěn hodně vepředu a v levé zatáčce se za něj schová třeba celé protijedoucí auto. Pohon 4x4 je řešen mezinápravovou spojkou Haldex. Průjezdnost terénem či sněhem je limitována světlou výškou, která je u alhambry větší než u kdejakého SUV.
Velkou výhodou je prostor a variabilita interiéru. Výbava je široká. Když auto parkuje venku v zimě, je nezávislé topení a vyhřívání čelního skla k nezaplacení. Kdyby auto nemělo takovou výbavu, šlo by o relativně spolehlivý vůz. Pohonné ústrojí i podvozek fungují spolehlivě. Alhambra je pracant a může dobře tahat třeba přívěs. Pokud hledáte MPV z této doby s pohonem všech kol, můžete si vybrat maximálně mezi Alhambrou a Sharanem. Pořizovací cena je dnes velmi nízká, vzhledem k původní ceně, která byla kolem jednoho milionu. Bohužel originální náhradní díly jsou dost drahé. Velké auto = více starostí, náročnější údržba.