Zavřít recenzi

Seat Alhambra 1.9 TDI 85kW 4x4

“Vyspělé prostorné MPV 4x4 po 300 000 km náročné na údržbu”
  • Rok výroby: 2003 
  • Typ motoru: 1.9TDI 85kW 
  • Stav km při koupi: 295 000 km 
  • Stav km nyní: 325 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

4
 
Hodnocení celkem 6.6
Motor a převodovka
Vzhledem k tomu, že má auto skoro 2 tuny a je to 4x4, má velmi malou spotřebu, asi 7 litrů, při velmi šetrné jízdě 6, při dlouhém cestování po dálnici 130km/h 8l/100km. Řazení jde za studena hodně ztuha. Řadí se pomalu, na dvě doby. Oceňuji pomalou jedničku při parkování. Výkon 85kW je dostatečný. Pod 1500/min má motor nepříjemný zvuk a celkově je celkově dost hlučný (traktorový zvuk).

Jízdní vlastnosti a komfort
S ohledme na velikost auta velmi dobré. Řidič sedí vysoko. Na křivé silnici více pociťujete naklánění auta - hází to sváma nejen nahoru a dolů jako v nízkém autě, ale taky do stran. Při rychlém průjezdu zatáčkou se auto nechová nijak zákeřně. Výhled z auta by byl super, kdyby nebylo předního sloupku, který je umístěn hodně vepředu a v levé zatáčce se za něj schová třeba celé protijedoucí auto. Pohon 4x4 je řešen mezinápravovou spojkou Haldex. Průjezdnost terénem či sněhem je limitována světlou výškou, která je u alhambry větší než u kdejakého SUV.

Velkou výhodou je prostor a variabilita interiéru. Výbava je široká. Když auto parkuje venku v zimě, je nezávislé topení a vyhřívání čelního skla k nezaplacení. Kdyby auto nemělo takovou výbavu, šlo by o relativně spolehlivý vůz. Pohonné ústrojí i podvozek fungují spolehlivě. Alhambra je pracant a může dobře tahat třeba přívěs. Pokud hledáte MPV z této doby s pohonem všech kol, můžete si vybrat maximálně mezi Alhambrou a Sharanem. Pořizovací cena je dnes velmi nízká, vzhledem k původní ceně, která byla kolem jednoho milionu. Bohužel originální náhradní díly jsou dost drahé. Velké auto = více starostí, náročnější údržba.


Závady a opravy na autě

Zvlněné brzdové kotouče
Čerpadlo mezinápravové spojky Haldex - sjeté uhlíky, netěsnost.
Nefunkční naviák rezervy
Xenony: vadná řídící jednotka, vadný zapalovací modul, nefunkční ostřikovače, uhnilý konektor čidla zatížení zadní nápravy, uhnilý držák téhož čidla, blikající výbojky, kmitání servomotrů naklápění v koncových polohách
Vůle v gumovém uložení stabilizátorů - klepe za jízdy
Děravý výfuk - zadní a střední díl
Nefunkční klimatizace - prorezlé hliníkové trubky
Vadná parkovací čidla
Zarezlý přední reproduktor parkovacího asistena
Rozpojená hadička zadního ostřikovače pod kobercem
Koroze, zejména prahů
Palubní displej Maxidot za tepla nečitelný
Zničeho nic rozsvícená kontrolka airbagu - zhasnuto diagnostikou
Falešné hlášení opotřebených brzdových destiček - vyřazeno
Přídavné čerpadlo nezávislého topení - sjeté uhlíky
Zlomený konektor vyhřívání levého zrcátka
V silném mrazu špatně chodí tlačítka na středovém panelu (nevrací se)
Zlámané kabely do dveří v místě ohybu (nahodile nefunkční repro, stahování okének)
Prasklé zadní pružiny
Řachtající spojkové ložisko, zatuhlý dvouhmotový setrvačník - vše na výměnu
Nefunkční zadní mlhovky - uhnilý spínač v zásuvce tažného
Vadný senzor hladiny oleje
Zadní dveře nedrží v zavřené poloze - zaseklý servomotor v poloze otevřeno
Nefunkční brzdová světla - zoxidované kontakty brzdového spínače
Téměř všechny závady se mi podařilo odstranit.
<
Přejít na standardní verzi stránky »