Zavřít recenzi

Citroën C-Elysee

“Dobré vozidlo do města za dobrou cenu”
  • Rok výroby: 2014 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 2 000 km 
  • Stav km nyní: 28 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Průměrná spotřeba: 6,3 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.2
Vozidlo je to za ty peníze dobré, mám ho v nejvyšší výbavě Exclusive s motorizací 1,6 benzin, 85 Kw. Jedná se o pěti kvalt, ideální do města. Na dlouhé trasy co se týče spotřeby po dálnicích nedoporučuji. Mimo město po okresních silnicích mám vyzkoušené že se s lehkou nohou dostanu na spotřebu kolem 5 l. Po dálnici při rychlostech 130 km/h a o něco málo výše však spotřeba vzroste na cca 8 l/100 km. Konbinovanou spotřebu mám na cestách do práce po okreskách a městu 6,3 l/100 km s lehčí nohou. Auto při rychlostech do 90 km/h je tiché, nad 100 km/h už je hluk vyšší a nad 130 km/h auž musíte dát hodně nahlas rádio aby jste slyšely - takže prostě randál. Vozidlo je vhodné dle mého spíše do města. Kufr je celkem velký, avšak horší přístup. Kočárek se do něj vleze dobře, ikdyž člověk musí dávat bacha na boční vedení kufru a jeho otvíraní uvnitř, tyto jsou umístěny tak, že když narovnáte kufr doplna, tak nezavřete kufr, protože kovová táhla kufru nemají kam zalézt.
Při spuštěné klimatizaci jsem si všiml, že vozidlo občas vydá takový velmi zajímávý nespecifikovaný zvuk cca 3 vteřiny, s intervalem po cca 15 vteřinách - jakoby syčení. Ale ve vozidle jinak funguje jak má k naprosté spokojenosti....za ty peníze si myslím relativně dobré volba oproti předraženým Škodovkám podobné kategorie. Co musím pochválit je volant, jeho ergonomie a pocit do ruky...příjemně velký a materiál mi je příjemný....audio....kvalita nic moc, srovnatelná s dříve montovanými rádii do starých aut - ale na cestu do práce a na nákup to stačí. Jinak chválím plastové obložení dveři. Když se zašpiní, jen setřu a je hotovo.....takže neustále čisté, nepoškrábané, plast je tvrdý...avšak oproti tomu působí lacině a chladně.
Prostor na zadních sedadlech je velmi dobrý, oproi některým vozidlům např. Peugeot 406, Škoda Fabia atd. je nesrovnatelně větší a komfortnější. Tedy místa uvnitř vozidla je vzhledem k jeho třídě akorát.

Silné stránky

prostor uvnitř
ergonomický volant
kombinovaná spotřeba 6,3 l/100
nízké náklady na servis

Slabé stránky

pouze 5-ti kvalt
při vyšších rychlostech nad 130 km/h hodně hlučný
systém zavírání kufru dovnitř

Závady a opravy na autě

Jednalo se o vozidlo předváděcí, najeto 2.000 km při koupi u autorizovaného dealera Citroen v měsíci říjnu 2014. Po velmi malém nájezdu kilemtrů se vyskytla hned první závada - spíše tedy problém. Ten spočívá v tom, že pokud nastartuji v zimě, vyjedu, ujedu např. 4 km třeba pro nákup, poté nastartuji a jedu.....tak auto při zastavení např. v prostoru křižovatky nemá vůbec výkon a nereaguje na plyn. Chvíli se auto pere samo se sebou a po asi 5 vteřinách to přestane a poté jede auto zcela normálně. V servise nedokázali příjít o co jde, diagnostika úplně čistá.
Jistý kamrád mechanik mi řekl, že si myslí, že je závada někde v datech přenosu co se týče směsi....něco jako že když chcípnu motor po ujetí těch 4 km apoté zase nastartuji, dojde tam ke špatnému vyhodnocení dat a buď těch 5 vteřin dává chudší či bohatší směs a motor si těch 5 vteřin neví rady. Mám vyzkoušené, že stačí vypnout motor, nastartovat a můžu hned jet. Jinak auto zatím žádný problém. Ale řeknu Vám že není nad to se rozjet do křižovatky, když Vám přestane jít auto za plynem a zprava se Vám blíží nákladní vozidlo :-) Mimochodem v letních měsících se tato anomálie nevyskytuje. Opravy ale jinak žádné do současné doby nebyly, pouze výměna provozních kapalin.
<
Přejít na standardní verzi stránky »