Hodnocení a zkušenosti s autem
Jezdil jsem s mnoha auty a toto patří ve své kategorii k nejlepším. Známé kvality a nedostatky starých japonců, neskutečná spolehlivost, nadprůměrné jízdní vlastnosti, slabší na korozi. Mám ji moc rád a proto ji mám tak dlouho a nechám si jí do smrti (ať už její nebo mé). Dokonce to co je jí vytýkáno, mě se líbí. Přístrojová deska, nenápadně elegantní design, mám a preferuji 3-dveřové modely, tenký volant velkého průměru... A pozor, měřím bez mála 2 metry, Almera je zejména dnes malým a hlavně nízkým autem a nemám problém s místem (ani vzadu!). Nevadí mi nemožnost výškového nastavení sedadla, v mých očích k ničemu, co je ovšem pro mě k nezaplacení, je naklápění podsedáku, to má málo co. Vůbec mám specifické nároky na prostor a pohodlí, nepoznal jsem NIC bez výhrad, ale Almera jich má málo (hlavně nemožnost vysunout volant více k tělu, mám extrémně dlouhé nohy, a místo na opření pravé nohy by mohlo být lepší).
Jinak holku jízdně nešetřím a užívám si její všestrannost. Hbitost na okreskách, jistota v zatáčkách, držení stopy a přitom solidní komfort. Dále si vychutnávám i polňačky a s oblibou na nich dám za uši lecjakému SUV (ti koukají srabi). Jen mi v horším terénu (nebo když zapadnu) trochu vadí otevřený diferenciál (nulová svornost). A sice je Almera tradičně nedotáčivá, ale má nedotáčivost dost potlačenou a na mezi adheze první utíká zadek nikoliv předek, navíc je příjemně čitelná.
Dále jezdí hodně vytížená (mám rodinu, chalupu, jezdím do ciziny, tahám vlek...) Jo jo, to také zvládá, jenom zadní pružiny nepatrně poklesávají, nejsou tak silné.
Škoda, že Nissan až nedělá takové vozy.
Silné stránky
Spolehlivost.
Poměr velikost/prostornost.
Motor.
Jízdní vlastnosti.
Slabé stránky
Nenastavitelný volant v podélném směru.
Antikorozní ochrana.
Diferenciál s nulovou svorností.
Slabší zadní pružiny.