Zavřít recenzi

Škoda Octavia 2.0TDI

“Za mne hlavně vzhledem k pořizovací ceně, velké zklamaní!”
  • Rok výroby: 2010 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 123 000 km 
  • Stav km nyní: 150 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 měs.
  • Průměrná spotřeba: 5,2 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 7.2
Se Škodou Octavii II 2,0TDI PD 103Kw jsem najezdil zatím pouze 27000km, takže spolehlivost ještě hodnotit nemohu, ale rád bych se podělil se svými dojmy.
Auto je poměrně dobře vybavené(ESP, všechny AirBagy, dual.klima, tempomat, el.střešní okno, vyhř.sedadla, park.čidla atd.) a jeho pořizovací cena se prý pohybovala přes 700.000Kč!

ZÁVĚR AŤ SI UDĚLÁ KAŽDÝ SÁM
Auto je jen na15" Alu kolech 195/65 z čehož vyplívá výborné filtrování nerovností, ale opravdu nejisté jízdní vlastnosti spolu s výraznými náklony při průjezdu zatáček. Přes velké vnější rozměry na mne uvnitř auto působí stísněně, tedy mimo velkého zavazadelníku na úkor malého prostoru pro posádku. Asi mě s ním čeká zahraniční dovolená a vůbec se netěším. Nejsem obézní a netrpím ani nadváhou, přesto ale sedadla považuji za malá a jejich boční vedení tlačí do stehen. Díky střešnímu oknu pak musím jezdit s nohami pod bradou, jelikož při zvednutí sedadla sedím s hlavou ve střeše. Po přestupu z VW musím konstatovat, že vše je tak nějak ošizené. Např.: tam kde u VW již výhřev sedadel doslova pálí Škoda teprve začíná hřát a když se tak konečně stane, elektronika se rozhodne za Vás že už stačí a vše utne až do zchlazení a vyhřívání pokračuje dál až po několika minutách a tak stále dokola. Automatická klima(topení) je k vzteku. Má dvě nastavení regulace teploty s vyšší a nižší rychlostí ventilátoru, takže u nevytopeného auta je potřeba přepnou na vyšší rychlost a po vyhřátí interiéru, když nechcete aby větráky zbytečně točily, přepnou na tu nižší. Regulace rychlost ventilátoru je celkově problém. Nezvýší ji totiž výrazně ani poloha HI, která u VW dala větrák naplno. U Škodovky probíhá veškerá regulace ventilátoru v rozsahu jedné!!rychlosti, při poloze HI se však překoná a přidá o dvě rychlosti. Rozsah nastavení teploty navíc končí na 26st.oproti 29st.. Může se to zdát malicherné, ale jste li promrzlí, je nastavení na 26st.zpočátku málo (větrák se skoro nepřidá ani při zahřátém motoru) a poloha MAX sice mírně zvýší množství vzduchu, ale již samozřejmě teplotu nereguluje, navíc po stažení na oněch 26st.se výrazně sníží i teplota foukaného vzduchu a začne vám být pocitově chladno, takže nezbývá než zpět na MAX?! Nebýt dvouzónová, tak to jsou vyhozené peníze! Tempomat zvyšuje rychlost po tak malých krocích, že pro zvýšení rychlosti o 10km/h musíte 10x - 12x páčku stisknout. Parkovací senzory také zaznamenají překážku přibližně o 1M později než VW. Dále mě nevyhovuje pedál plynu uchycený v podlaze(od spodu) - vím, že některé VW to mají také . Při jízdě na tempomat to výrazně zmenšuje prostor pro nohy a možnost jejich protažení. Auto má také výraznou chybu tachometru na kterou jsem nebyl zvyklí. 55km/h = 50 a např.při 140km/h jedete 132kh/h.. Posilovač řízení je na můj vkus docela tuhý a neumí zvýšit svůj účinek ani při parkování, což umí i každý Korejec. Nastavení ESP vůbec neodpovídá rodinnému vozu. Můj VW při sebemenším náznaku smyku auto srovnal dříve, než jste se vůbec stačili leknou. Octávia (zimní pneu Michelin) čeká až auto dostane výraznější smyk a pak zasáhne s takovou razancí, že auto hodí do druhého lehkého smyku a pak se teprve podaří auto stabilizovat. Takto pozdní zásah bych očekával spíše u auta se sportovními ambicemi. Poprvé jsem byl docela vyděšen a to jsem smyk na široké silnici v malé rychlosti vyvolal záměrně abych věděl s čím mohu počítat. Autu skvěle svítí dálková světla, ale potkávací za deště jsou na slepeckou hůl a ani žárovky +30% nic nevyřešily. Skvělá je také stropní přihrádka na brýle. Vložíte obyčejné brýle, zavřete jak jste zvyklí a ouha-ulomená nožička! Přihrádka je tak mělká, že je zřejmě pouze na nějaké speciální tenoučké brýle z originál příslušenství?! Celkově jsou odkládací prostory ve dveřích i v přístrojové desce docela malé.
Auto má velmi nízkou spotřebu a při troše snahy není problém jezdit i pod 5l/100km. Jeli venkovní teplota pod cca.+4st. auto velice rychle topí, jelikož má elektrický příhřev vody před výparníkem topení. Na můj vkus je to ale vzhledem k vysoké pořizovací ceně málo kladů, jelikož přesné řazení a dobré brzdy mají už i Korejská auta!

Co mě vadí nejvíce, je po přechodu z benzinového motoru vysoká hlučnost a neustálé vibrace. Při pomalém popojíždění v koloně, kdy jinak jet nemůžete, se v rozmezí 1000-1400ot/min. ještě přidává naprosto neskutečné dunění i když je motor takřka bez zátěže a to tankuji výhradně 60cetanovou naftu Verva, která docela výrazně pomohla!
Vím, že asi popudím hodně Škodováku, ale k autu nemám žádný majetnický vztah a tak ho hodnotím bez růžových brýlí s plusy i mínusy, které jsem vypozoroval za půl roku.
Jsem velmi rád za možnost toto auto dlouhodobě užívat, jelikož mi to pomohlo při výběru svého vozu neudělat velikou chybu při koupi. Měl jsem tímto možnost i porovnat skutečnost s recenzemi v motoristických časopisech.
Cena bohužel výrazně převyšuje hodnotu vozu.

Závady a opravy na autě

Zatím najeto jen 27000km, takže pouze komplet nové zadní brzdy a asi 3x žárovka v hl.světle a 3x vzadu.

Doplnění recenze ze dne 27.04.2017

27.4.17 Po najetí celkem 56tis.km, kdy auto vracím, bych rád lehce doplnil recenzi.
Po mechanické stránce nebyli s autem žádné problémy mimo nadměrně často praskajících žárovek. Nyní začíná při studeném motoru auto při prvních dvou rozjezdech pískat, nevím zda je to spojkové ložisko??? Horší je, že do aute začalo silně zatékat střešním oknem. Ze stropní schránky za deště kape voda a na pravé straně auta, před i za spolujezdcem doslova stojí voda. Předpokládaná cena opravy je 5000Kč. Dlouhodobá spotřeba dle pal. počítače je 4,5l/100, skutečnost po dotankování je téměř vždy rovných 5l/100km, skvělé!!
Celkový dojem z necelých dvou let denního užívání, bych zhodnotil jednoduše. Spolehlivé auto s nízkou spotřebou pro jízdu z bodu A do bodu B, bez jakýchkoli emocí a radosti z jízdy za neustálého obtěžujícího dunění motoru. Nepohodlné a úzké sedáky (opěradla dobrá) a vnitřní prostor na tak velké auto fakt na hraně za cenu velkého kufru. Po dalším zdražení nového modelu za mne? Za takové peníze rozhodně ne! Korejci nám ve firmě bohužel slouží stejně spolehlivě za max.70% ceny.
Věřím, že s motorem 1,8TSI, bych hodnotil jinak.

<
Přejít na standardní verzi stránky »