Zavřít recenzi

Alfa Romeo Giulietta 1,4T TCT

“Auto na denní používání do města i mimo, pro rodinu s jedním malým dítětem.”
Foto 1 / 3
  • Rok výroby: 2015 
  • Typ motoru: 125kW 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 24 500 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 9 měs.
  • Průměrná spotřeba: 7.5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

3
 
Hodnocení celkem 7.4
Auto jsem si koupil trochu nuceně, jelikož odešel po 209tis motor na AR 1.9 GT. Vůz je podstatně menší délkou i uvnitř. Sedadla menší, tuhé první dojem velmi nepohodlné,ale i dálkové trasy byly ok. Chtěl jsem vyzkoušet F1 automat - pádla řazení pod volantem. Přepínač DNA bych ale určitě nastavil opravdu jinak. Má jednu sportovní polohu Sport/vyšší tlak turba, vyšší kroutící moment/, kde vůz jde více do otáček než přeřadí,stabilizační systém je trochu pomalejší aby se asi vychutnal smyk, a brzdy slušně jedovatější. Při jízdě třeba kolem 130 km/z hodinu nebo do stoupání jakmile je menší zátěž okamžitě podřadí a žene do otáček. Normál, kdy řazení řadí příjemněji, hlavně 5. rychlostní stupeň a posléze v klidu i 6. rychlost. Jízda je příjemnější, auto tak nepodřazuje při jemných zatíženích a nežere více. Je fakt, že se dá vše ovlivnit, že řadící páku překlepnete k sobě a jedete v manuálu a rychosti řadíte pádlama. Při zpomalování to podřazuje samo. Třet poloha Winter je dle mého laitského přibližně stejná jako NORMAL, jen se asi silně zostří nebo zjemní nastavení na zimu a sníh. Osobně bych dal SPORT a Normál z vyšším výkonem, aby se řadilo při jízdě rychleji a nejezdilo to ve vyšších otáčkách. Sport režim bych nechal na okruhy až budu závodníkem ...

Z toho dobrého. Auto se svými 125kW/170HP nepatří mezi lenivce. Hýbe se na 1.4 po čertech docela dobře, maximálku jsem tachometrově viděl na 220km/h, což jsem koukal. Start je velmi svižný údajně 7,7 sec, což je hodně dobré. Auto jako automat moc nebrzdí, tak je dojezd bez plynu nebo jízda sama velmi svižná. Když Chcete přibrzdit motorem, dáte řadící páku do polohy manuál a můžete podřazovat buď s ní klepnitum vpřed nebo zařadit vyšší klepnutím vzad nebo páčkama na volantě +/-. Přiznám, jako ne moc nadšenec automatů, že jízda s automatem, ale s možností řazení je velmi nakažlivá a hodně rychle si vyknete na pohodlnost. Jezdil jsem s GT v Itálii po horách i dálnicích a nachytal jsem se, že bych chtěl chvilkama abych měl automat, tak jsem ho zkusil.
Po té krátké době,kdy přesednu, zapomínám kontrolovat zařazenou rychlost při startu...při jízdě se občas nachytám, že čekám až si to samo zařadí a hledám páčky řazení pod volantem..no děs, jak člověk zblbne :)
Ale taky jsem se v té letošní bídné zimě nachytal, že mi chybí plná kontrola nad vozidlem, který docílíte jen s manuálem, automat prostě na blbnutí na sněhu není ani omylem. A prostě musím uznat, že to má své pro i proti.

Musím, al epoznamenat, že podvozek zaslouží klasicky pochvalu, dost mne překvapilo tuhé nastavení, které drží. A nemám, co bych vytknul.


Spotřeba - Ostrava, Rudná, městem skončí mi to ve většině na 7.5 L/100. Dálková (950km) - předpisově v klidu 110-120- 130 v pohodě 6,5 L. Je jedno na jaký režim SPORT nesport.
Nepoznal jsem rozdíl ve spotřebě ani po městě na plný výkon.
Brno tam i zpět 130- 160 i sem tam 200 ... - 8.8 L/100

Interiér: Chvilku jsem ..dost dlouho jsem hledal vhodnou polohu za volantem, nemohl jsem si zvyknout na polohu sedadel, na jejich tuhost oproti GT. jsou menší tuhšší.
A taky jsem dost dlouho hledal v jakém autě sedím...Fiat nebo co to vlastně je. Ale jo. No.

OBĚ sedadla mají stejné mechanické funkce nastavení výšky, za což pochvala, klasické debilní boční stavěcí kolečka sklonu sedadla - zlatý Žigul,kteří pamatují páčku pod sedákem, ale to nadávam u všech.

Budíky přehledné i líbivé, nemám co vytknout kromě ABSENCE KONTROLKY HLADINY V OSTŘIKOVAČI !!!! Měla ho i moje Ford Fiesta z roku 1996... Pro ty, co jim v zimě dojde nemrznoucí kapalina na mokré dálnici nebo cestě asi nemusím popisovat o čem je řeč.

Na volant sipomalu začínám zvykat, no, ale jo, je na něm něco jako kůže,ale je prostě moc řekněme hranatý, bohužel jsem měl v ruce několik let volant GT tak se prostě nemohu smířit.
Ale má spoortovní velikost na držení jsem si zvykl. Jen mám výtku a slyšel jsem, že nejsem sám, některé postavy 175cm i moje 179cm hledají dobrou poohu sedadla s nastavením volantu. A chybí mi jestě kousek ho dát níž, což nejde. I ve spodní poloze je výš, dal bych si ho klidně ještě 5-6 sm níž.

Co se mi stávalo v GT i tady,. že špatně vidím přes přední boční sloupky a občas se pěkně leknete, když se za nima objeví na křižovatce cyklista nebo auto ...

ALE musím zmínit a vynést do nebes, že si při teplotách, kdy vám začne být zima nebo auto má skla pokryté ledem si budete chrochtat ... tahle italská potvora má ve výbavě tlačíto rozmrazování /žlutý symbol předního skla/ jako mělo GT,ale ti kluci italský to tentokrát udělali jako fén, protože to fouká skoro hned a škrabku na okna když to necháte řekněme 5 minut ani nepotřebujete. A musím pochválit, že to slušně vytopí za malou chvilku příjemně i auto. Po ujetí cirka 6-8 km, řekněme při -5°C, kdy se vám už trochu ohřeje voda, to vypne, akorát zůstane aktivní klima /na houby/ To pak vypnu jak nejříve mrknu na kontrolku. Tohle je přiznám HODNĚ velké plus.

Sedačky to vyhřívané nemá, ale ... někdy, když je mi kosa, vozímpod zadkem deku ... Jde to za nějakých 2000 Kč/na sedadlo dodělat.

Škoda, že auto není trochu větší ...
Přístup nalévání nemrznoucí kapaliny do ostřikovače zlepšili.

Okna jsou příjemně od výroby udělaná aby mírnily sluneční paprsky, zatemňovat není třeba.
Auto velmi dobře v noci svítí, což je pro mne jedno z nejdůležitějších kritérií.
Jen mlhovky jsou pro mne takový doplněk ...no.

Příjemnou drobností je osvětlení ve spodku předních dvěří nástup výstup do vozu.

Led světla denního svícení jsou fajn, spolu s mlhovkama přes den vypadají líbívě a jak se mi stalo při setkání s Italským řidičem tady u nás, Alfa budí respekt, uhnul uctivě vám z levého pruhu za stojící vozidla v pravém, klobouk dolů před respektem. Je fakt, že v cizině moc slabých verzí nejezdí.

Na palubním počítači dotykového displeje rádia si nastavíte skoro cokoliv i možnost rožnutí světel pri odemčení auta nebo deaktivaci, rovněž i denní svícení lze vypnout. Nastavení výšek, středů a basů rádia CD nebo USB mp3, možnost usměrnění hudby do požadovaného místa pohybem na displeji nebo naopak jedním dotykem vycentrování. Celkem jednoduché přehledné, když se to trochu párkrát zkusí.

Pro milovníky zvuku musím poznamenat, že se zvukem výfuku si velmi dobře pohráli, jelikož vydává opravdu dobře naladěný líbivý zvuk, který velmi dobře klame zvukem dvoulitrového motoru.

Kola zima 205/55?/16. Léto 225/45/17 sedí zdá ve srovnání s AR GT velmi dobře.
Nádrž 60 L

Když se chvilku přemůžete a budete jezdit v klidu uděláte bez problému spotřebu 6.0 L/100 i možná nižší. Osobně jsem viděl na palubním počítači při jízdě v úseku asi 90 km z Alp /Reschenpass-Pfunds/ po okrsce 3.8 L/ 100. Bylo to samozřejmě z převýšení,ale dieslové GT mělo na palubním počítači údaj 3.9 L/100. Jezdím tam několikrát ročně totiž. Opravdu asi platí, kolik šlápnete tolik to sežere.

Ulomila se mi klika předních dvěří, vnitřní..výměna celého vnitřího tapecírungu..nepochopitelné, cena..neptat se raději, 5 let záruka snad. Začínají snad chytat Volswagenské manýry? Že se nemění třeba kulový čep, ale rameno a vše další za více peněz?

Závady a opravy na autě

Ulomená klika otvírání dveří uvnitř.

Doplnění recenze ze dne 21.03.2016

Za pochvalu stojí všechna okna v elektrice a konečně někdo umí udělat stažení a zavření okna na jeden klik.
A to vpředu i vzadu!

<
Přejít na standardní verzi stránky »